Kinderboeken over diverse religie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Kinderboeken over diverse religie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-21 09:38

Hoi!

Mijn zoontje kreeg afgelopen vrijdag een klein boekje in zijn handen geduwd genaamd "de enige deur" met o.a wat quotes van de bijbel.

Mijn zoontje is opgevoed als atheïst maar heeft joods bloed van zijn moeders kant (ik). Nu kwam hij naar mij toe dat hij er meer over wil weten maar geeft aan dat hij zelf niet gelooft dat er een god is en hij wil graag snappen waarom andere dat wel zo zien. Ik heb hem in jip en janneke uitgelegd dat er diverse geloven zijn maar dat je ook hebt dat mensen met een geloof geboren worden maar er voor kiezen om er afstand van te doen zoals mijn moeder en vader hebben gedaan (zijn oma en opa).

Ik zoek een leuk, leerzaam kinderboek of meerdere dat wat uitgelegd over diversen geloven. Mijn zoontje is 8,5 maar loopt in zijn koppie voor op de rest, hij leest nu boeken van groep 8/brugpiepers het liefst.

Dito over de oorlogsjaren, ik ben inmiddels 32 en mij ouders hebben dit altijd een beetje van ons weg gehouden omdat we familie hebben verloren, mijn moeder heeft die deur dus gesloten dus ik kan hem daar verder dan jip en janneke uitleg niet bij helpen.

Hebben jullie suggesties? Betreft dus niet één geloof maar een boek met diverse geloven.

Ik hoor graag jullie tips!

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 09:45

'Over engelen, goden en helden' bevat verhalen uit (geloof ik) de 5 grootste religies.
'Wie gelooft wat?' is een zoekboek met weetjes, volgens mij ook over de grootste 5.
'Wat geloof jij?' bevat door andere kinderen over de hele wereld vertelde verhalen over hun godsdienst. Een stuk of 10 verschillende religies geloof ik.

jeetje77

Re: Kinderboeken over diverse religie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 09:49

Janny van der Molen. Over engelen, goden en helden. Verhalen uit de grote wereldreligies.
Afbeelding

Ik heb em liggen mocht je interesse hebben.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 10:25

_Friemel schreef:
Dito over de oorlogsjaren, ik ben inmiddels 32 en mij ouders hebben dit altijd een beetje van ons weg gehouden omdat we familie hebben verloren, mijn moeder heeft die deur dus gesloten dus ik kan hem daar verder dan jip en janneke uitleg niet bij helpen.

Een goed boek voor eindebasisschoolleeftijd dat een breed overzicht over de hele oorlog geeft is 'Toen het oorlog was: 1939-1945' van Annemiek de Groot, Roos Jans, Juul Lelieveld, Liesbeth Rosendaal. Misschien is hij zelf nog wat te jong, maar kan je het alvast zelf lezen om sommige vragen te beantwoorden.