Ik heb volgende week een bruiloft van mijn all time besty for life.
Ik ben een daggast en heb geen aanhang.
Wat geef je? Ik heb werkelijk geen idee.
Zelf dacht ik ergens aan 75 a 100€
Is dit een beetje normaal?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Britt schreef:Ligt ook aan wat je te besteden hebt natuurlijk. Je moet niet krom gaan liggen voor een cadeau/bedrag.
Maar wij houden ook zoiets aan idd. Al probeer ik voor goede vrienden wel liever een persoonlijk cadeau te verzinnen dan geld te geven (ook omdat dd focus dan van geld af gaat, en meer richting het persoonlijke, zeg maar)

daantjuhhh schreef:Wat een leuke ideeen. Het is inderdaad wel leuk om het even speciaal in te pakken in plaats van een envelop.
Ja Alja. Klopt. Ze willen graag geld voor een reis. Dus dan wil ik die wens respecteren.
Nog een ander vraagje.
Wanneer geef je het? Komt daar een moment vóór. Ik heb echt al 10 jaar geen bruiloft gehad.
Ik ga smorgens al naar de bruid om haar te helpen met aankleden, make up en haar. Enz.

maar iets persoonlijks van mensen die dichtbij je staan is ook heel waardevol. Al maak je een fotoboek met allemaal leuke foto's van jullie samen ofzo, of een mooie fles wijn die ze over een jr kunnen opentrekken met daarin een kaart met persoonlijke boodschap/ wens voor hun eerste huwelijksjaar?
Je bedrag vind ik heel redelijk om te geven, mits je het kan missen. Alja schreef:Themba schreef:Hier is het als daggasten 50pp.
Avond gasten 25pp
Ik vind dat echt uitzonderlijk weinig, helemaal als je met z’n twee komt
Voelde dan niet goed om dat aan te nemen. Ook wetende dat veel mensen al extra kosten hadden gemaakt vanwege kleding, kapper en overnachting. Alja schreef:Themba schreef:Hier is het als daggasten 50pp.
Avond gasten 25pp
Ik vind dat echt uitzonderlijk weinig, helemaal als je met z’n twee komt
Misschien als je hechte familie / vrienden bent. Maar als je ook nog een vrijgezellenfeest, een jurk (dresscode) etc moet dan kan je de portemonnee wel trekken met meerdere bruiloften per jaar. Gelukkig heb ik zelden tot nooit een bruiloft. Ik zou zelf 50 euro doen voor een goede vriendin en 25 voor een wat mindere vriendin.