Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maeve schreef:Die 30 dagen zijn toch niet de garantietermijn? Lijkt me eerder de tijd waarin je hem terug had kunnen brengen om te ruilen?
Als hij kapot is horen ze volgens mij eerst de kans te krijgen om hem te repareren of een vervangend product aan te bieden. Als die ook niet voldoet zou je je geld terug moeten krijgen.
Ik zou ook even rustig je rechtsbijstand afwachten. Wel super frustrerend dit.
Citaat:Wat voor soort garantie heb ik?
Je krijgt op alle producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan.
Het garantietype geeft daarbij aan hoe je product wordt gerepareerd. We hebben 2 soorten garanties:
Carry in. We vragen jou om je defecte product naar ons te sturen. Vervolgens wordt het product gerepareerd bij de reparatiedienst die de fabrikant heeft aangewezen;
On-site service. Voor grote producten komt de reparatiedienst van de fabrikant bij jou thuis langs om het product te repareren.
Het garantietype staat aangegeven op de productpagina tussen de specificaties van je product.
Wil je jouw product retour sturen of laten repareren? Dat kan gemakkelijk en snel via het online retourformulier.
Brainless schreef:Omdat hij nu niet goed is en ze hem nu niet kunnen repareren (omdat er nog geen update is) mag je gewoon de koop ontbinden en je geld terugvragen.
Bij het juridischloket kun je online een voorbeeldbrief gebruiken om dit te doen.
Snippergroen schreef:Ik heb zelf ook een Sony tv met kuren en mijn ouders hebben dezelfde soort (van een jaar ouder) met dezelfde kuren als die van mij. Ik ben wel benieuwd waar je tegenaan loopt? Dan weet ik ook meteen waar ik aan toe ben als het eenzelfde software fout is
Nico12 schreef:Snippergroen schreef:Ik heb zelf ook een Sony tv met kuren en mijn ouders hebben dezelfde soort (van een jaar ouder) met dezelfde kuren als die van mij. Ik ben wel benieuwd waar je tegenaan loopt? Dan weet ik ook meteen waar ik aan toe ben als het eenzelfde software fout is
Volgens de monteur via Coolblue: macroblocking bij gebruik van CI+ module via Ziggo.
Boras schreef:https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... atie-duren
Hier vind je info hoelang reparatie mag duren en welke stappen je kunt ondernemen (maar natuurlijk altijd in overleg met je rechtsbijstand).
Ik wil dit stukje er nog even uitlichten, omdat Coolblue het naar jou toe benoemde:
Er wordt wel eens gezegd dat u pas recht hebt op de bovenstaande mogelijkheden als de verkoper 3 keer heeft geprobeerd om het product te repareren. Maar dat is een misverstand. Volgens de wet mag u geen ernstige overlast hebben van een reparatie van een ondeugdelijk product. Hebt u dat wel? Dan kunt al na de eerste (mislukte) reparatie gebruikmaken van bovenstaande rechten.