Hoe vieren jullie je verjaardag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Hoe vieren jullie je verjaardag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-21 13:55

Hoihoi :)

Misschien leuk als inspiratie topic..

Ik vind het zelf altijd lastig om te verzinnen wat ik ga doen met mijn verjaardag.

Hoe doen jullie dat; geef je een feestje, en dan met familie of vrienden (of samen). Is het overdag met een gebakje, of 's avonds met drankjes en borrelhapjes..

Uit eten, een dagje erop uit, een leuke workshop volgen?

En op werk, ga je dan gebak trakteren of laat je het simpel..

Of helemaal niet vieren, ook helemaal prima natuurlijk :) Is ook lekker rustig.

Ben benieuwd :)

Anoniem

Re: Hoe vieren jullie je verjaardag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:00

Meestal zo:

‘s Ochtends vader + vriendin op de koffie met taart (gescheiden ouders) dan blijven ze meestal lunchen
‘s Middags moeder + mijn broer en vriendin
Schoonfamilie en eventueel vriendin van mij.
‘s Avonds eten bestellen voor wie is blijven hangen en tussendoor wat hapjes op tafel.

Maar ik woon ver weg, dus dat maakt het lastig voor sommige vrienden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:04

Ik vier het niet. Heerlijk rustig. Soms komt er toch iemand langs met bloemen of zo, ook leuk maar ik nodig niemand uit. Is ook de leeftijd, denk ik.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:06

Ik vier het ook niet meer. Niet uitgebreid in ieder geval. Van mijn moeder krijg ik nog een cadeau en ik eet echt wel taart bij een goede film, maar daar blijft het bij. Heerlijk rustig :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:07

Meestal ben ik op vakantie in Griekenland. Dan dus meestal niet.

Maar dit jaar 50 geworden. We gaan het dus groots vieren. Thema feest (Pulp Fiction)

We gaan dus verkleed. De band speelt muziek uit de film, we doen de danswedstrijd en serveer een de 5 dollar milkshake en de big Kahuna burger….of nou ja een mini versie daarvan.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:09

Ik ben op 1 januari jarig :D de afgelopen 5 jaar hebben we met oud en nieuw een groot feest georganiseerd bij ons thuis: eten, iets competitiefs (quiz, spelletje oid), champagne en vuurwerk en daarna naar een feest in een café of discotheek.

Dit jaar krijgen we een baby en gaan we een nieuw feestje bedenken. Ik heb een hekel aan in een cirkel met een gebakje. We gaan dus weer iets leuks bedenken met een activiteit en een borreltje ;-)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:12

Ik vier het altijd samen met mijn moeder en tante omdat we alle 3 op dezelfde dag jarig zijn. Ik heb geen uitgebreide vriendengroep dus mijn beste vriendin komt gewoon gezellig tegelijk met familie langs. Vaak doen we 's middags koffie/thee met taart en daarna wat borrelhapjes. Voor wie wil zorgen we voor avondeten (vaak een Kippie pan en dan zelf friet en salade erbij maken).

Ik denk dat ik het niet gevierd had als ik in m'n eentje jarig was, van mij hoeft het allemaal niet zo nodig maar zo vind ik het wel gezellig :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:14

Ik ben in de zomer jarig, dus vier het als het weer het toelaat in de tuin. Familie komt in het weekend overdag en dan heb ik koffie met gebak en later nog hapje en drankje voor wie wil. Tussen de middag heb ik vaak broodjes met beleg voor wie wil.

Een andere dag komen vrienden/vriendinnen in de avond.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-21 14:15

NatasjavE schreef:
Meestal ben ik op vakantie in Griekenland. Dan dus meestal niet.

Maar dit jaar 50 geworden. We gaan het dus groots vieren. Thema feest (Pulp Fiction)

We gaan dus verkleed. De band speelt muziek uit de film, we doen de danswedstrijd en serveer een de 5 dollar milkshake en de big Kahuna burger….of nou ja een mini versie daarvan.

Wauw, dat klinkt leuk zeg :D

Een themafeest is sowieso altijd leuk!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:23

Ik vier het altijd heel veel :+

1 keer voor kennissen en familie, meestal savonds en dan met taart, hapjes, borrelen.

Met losse vriendin meestal ergens lunchen.

Oma's komen vaak apart overdag met taart.

Vrienden die ik nog van school ken, ook savonds.
En de vriendengroep ook een keer savonds. Doe het meestal savonds vooral. Behalve op de dag zelf, dan komt er overdag mijn oma's.

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:31

Niet. Er kwam namelijk een keer niemand opdagen en dat nooit meer. :+

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:36

LIJM schreef:

Dit meen je niet.... -O- Dat is echt niet tof zeg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:40

Ik lees ook even mee... ik woon klein en ben tegelijk met mijn moeder jarig. Maar het daar vieren zorgt voor gezeur. :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 14:41

Normaal ben ik met mijn verjaardag in Italië. Helaas dit jaar niet, maar ik word dit jaar (23 oktober) 30 jaar dus geef ik savonds een gezellig feestje met familie en vrienden. Hapjes, drankjes, muziek *\o/*

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-21 14:48

LIJM schreef:

:(:) Jeetje, dat is erg naar zeg.

Maar probeer wel te onthouden dat het dan vast niet aan jou lag.. het is echt niet netjes van die mensen om niet op te komen dagen.

Hopelijk kun je de volgende keer er zelf een leuk dagje van maken! Gewoon jezelf trakteren op lekker eten en een filmpje ofzo! :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:06

Wij vieren ook geen verjaardagen.. soms ergens tussenin een gezellige avond met vrienden; maar niks meer met familie.
Geeft veel te veel stress en gedoe.

Mijn kinderen gaan meestal iets met vrienden doen (ivm corona is dat wat minder), maar ook zij hebben genoeg van het familiegedoe en de verplichtingen die daarbij horen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:09

Ik ga meestal op vakantie met mijn verjaardag :+. Ben begin februari jarig, dus perfecte moment om lekker op wintersport te gaan! :brr:

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:13

Toen ik 40 werd besloten het 1x in de 5 jaar groots te vieren. Toen wezen brunchen met 10 man,volgende maand word ik 45 en twijfel nog tussen een high tea of lunch voor de familie.
Laatst bijgewerkt door nafkedemi op 19-09-21 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:14

Niet. Al jaren geleden afgeschaft.

Nog een paar jaar en dan word ik 50 en dan zorg ik dat ik ergens op een tropisch eiland zit :j .

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:20

LIJM schreef:

Jakkes, wat sneu en wat onaardig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:29

Niet. Ik geef daar niets om.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:40

Op mijn verjaardag wil ik wat leuks doen. In mijn geval bijvoorbeeld een dagje dierentuin en dit jaar zijn we naar de Tuinen van Appeltern geweest. Daarna lekker wezen eten en een ijsje halen bij de lokale ijsboer.

Familie en vrienden nodig ik niet specifiek uit. Ze willen wel graag komen. Gezien de afstand komen ze dan een weekend of een aantal dagen. Dan maken we er een aantal leuke dagen van met gezellig samen zijn, ergens wat eten en even bijkletsen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:53

Meestal doe ik alleen iets met m'n ouders en vriend.. echt vieren doe ik al jaren niet meer. Te druk. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:56

Ik ga met de drie vrienden die het dichtst bij me staan wat leuks doen (en dat kan ook best een paar weken eerder/later zijn als dat handig uitkomt) iets lekkers eten met mijn partner, en vaak nog even koffie met mijn ouders. Verder niks met de rest van de familie.

Ik wil het vooral niet te massaal, ik vind het fijner om een paar mensen écht te spreken dan veel mensen eventjes te zien.
Daarbij ben ik tussen Sinterklaas en kerst jarig, maar 5 dagen voor mijn vader (daar komen mijn zus&partner plus ikzelf&partner altijd heen) en 3 weken na mijn partner (dan zie ik mijn twee setjes schoonouders) dus als ik het ook nog apart zou vieren worden het echt teveel feestjes. Daar heb ik in december nooit zoveel zin in O:)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 15:59

Ik vier thuis ‘thuis’ mijn verjaardag voor mijn vriendinnen daar en in mijn studentenhuis voor mijn vrienden in mijn studentenstad.

Gewoon een feest met muziek, drank etc.