Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar het werkt echt perfect! Voorheen trok ik steeds de stekkers eruit, maar ivm luiheid heb ik het nu met deze slimme stekkers gedaan
ik gebruik de app van Oxxio hiervoor, omdat ik die ook als leverancier heb maar volgens mij zijn er ook anderen.
Ilse_123 schreef:Ik ben ongeveer zo technisch als een gebakken garnaal, maar misschien dat mensen hier er wel verstand van hebben.
We hebben thuis een discussie, we proberen onze energierekening omlaag te zetten door ook een hoop stopcontacten eruit te trekken.
Nou hebben we een PS4 waarop we ook Netflix kijken ect, dus die zit altijd in het stopcontact.
Ik heb ook nog een oude Nintendo Gamecube waarop ik 1x per week ofzo een spelletje op speel. Nu is de discussie dus dat mijn vriend ervan overtuigd is dat de Gamecube een hoog 'sluipverbruik' heeft als de stekker gewoon in het stopcontact zit. Ik denk van niet omdat het een ouder apparaat is waarbij de aan/uit knop echt aan en uit is, niks niet standby ofzo. Nou haal ik gewoon de stekker eruit want dat is maar een kleine handeling, maar ik ben toch benieuwd of er een verschil in zit qua sluipverbruik van oudere consoles vs nieuwe.
KimD schreef:Ilse_123 schreef:Ik ben ongeveer zo technisch als een gebakken garnaal, maar misschien dat mensen hier er wel verstand van hebben.
We hebben thuis een discussie, we proberen onze energierekening omlaag te zetten door ook een hoop stopcontacten eruit te trekken.
Nou hebben we een PS4 waarop we ook Netflix kijken ect, dus die zit altijd in het stopcontact.
Ik heb ook nog een oude Nintendo Gamecube waarop ik 1x per week ofzo een spelletje op speel. Nu is de discussie dus dat mijn vriend ervan overtuigd is dat de Gamecube een hoog 'sluipverbruik' heeft als de stekker gewoon in het stopcontact zit. Ik denk van niet omdat het een ouder apparaat is waarbij de aan/uit knop echt aan en uit is, niks niet standby ofzo. Nou haal ik gewoon de stekker eruit want dat is maar een kleine handeling, maar ik ben toch benieuwd of er een verschil in zit qua sluipverbruik van oudere consoles vs nieuwe.
Als die dingen een hoog sluipverbruik hadden, hadden wij dat moeten merken.
Wij hebben de PS3, PS4 én PS5 ingestoken en stand-by staan. De PS5 staat per dag gemiddeld tussen de 6 & 10 uur aan, onze stroomrekening is al jaren vrijwel hetzelfde. We krijgen dit jaar zelfs terug.![]()
Maar mocht je het echt zeker willen weten moet je er een stroommeter tussen hangen.