welk werk zonder rug klachten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

welk werk zonder rug klachten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 09:51

Ik dacht ik vraag het even bokt.

Iemand die ik ken heeft snel last van zijn rug en kan daardoor niet zwaar werk doen zoals service monteur of in de bouw.

Wel wilt hij graag iets met zijn handen doen. Wat voor werk is minder belastend maar wel met handen.

Ook te lang in een auto zitten is niet bevorderlijk voor zn rug. Hij kan van klant naar klant maar bijvoorbeerld chaffeur of autorijschool is dan te lang in zelfde houding

ik kan niet te veel in details daarvoor graag pb

Josje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:06

Ik werk bij een technisch bedrijf. Functies waarbij je niet constant buiten bezig bent, zoals bijvoorbeeld een service engineer of installatie engineer, zijn bijvoorbeeld:
- Werkplaats engineer. Daar hebben wij weer 2 takken van sport. Een aantal engineers voeren reparaties uit op apparatuur die van de klant zijn gekomen en die niet snel opgelost konden worden. Deze spullen worden dan meegenomen naar de werkplaats voor reparatie en de klant krijgt een ruilunit. Zodra de reparatie is afgerond dan wisselt een buitendienst engineer de apparatuur weer om. De andere functie is voorbereidend voor een project. Deze engineers bouwen de apparatuur in de werkplaats helemaal op zodat het daarna plug and play is.
- Werkvoorbereider. Misschien iets minder technisch uitvoerend maar wel altijd bezig met techniek.
- Project engineer. Ook iets minder uitvoerend maar wel een leuke afwisseling tussen bezig zijn met techniek en technische tekeningen uitwerken (en hier en daar stiekem meeklussen in de werkplaats of op locatie).
- Sales engineer. Zij zijn de technische ondersteuning voor de sales managers. Soms gaan ze mee naar de klant maar vaak zijn ze bezig met het uitwerken van de systemen.
- Technical support engineer. Zij helpen de klanten met al hun technische vraagstukken.

Vast nog wel een aantal functies waar ik nu even niet op kom.

Zeker als jouw kennis iets in de techniek wil doen en met zijn handen wil werken dan zijn er (gelukkig) veel mogelijkheden!