wat te doen met "mysterieus pakket"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

K_nolan

wat te doen met "mysterieus pakket"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 09:07

Nu we een aantal dagen verder zijn ga ik de hulptroepen inroepen.

We kwamen onlangs thuis en in de tuin lag een pakket (inmiddels dus zeiknat omdat het regende). Pakket mee naar binnen en op het label gekeken aangezien wij niets hadden besteld..

Pakket was geadresseerd op ons adres, maar er staat geen naam bij o.i.d. ook de afzender staat er niet op. De afzender was een distributielocatie.

We hebben de oude eigenaar van ons huis een bericht gestuurd, maar hij wist van niets en ook in de buurtapp hebben we het gevraagd maar ook hier niemand..

Inmiddels heb ik het pakket open gemaakt en er zat geen pakbon in.

Kortom ik ben geen steek verder en het is best een groot pakket :+

Wat kan ik doen of zouden jullie doen? :Y)

Groetjes!

Storm

Re: wat te doen met "mysterieus pakket"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:14

Distrubutiekantoor/locatie bellen met de vraag of zij meer weten?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:15

Inpakken en laten staan tot er een naar persoon voor je deur staat en dit mysterieuze pakket opeist. Geld eist en je oplicht.

Geen idee wat je hier mee moet doen maar ik zou het maar bewaren.

Wel benieuwd wat er nu in zat.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 09:18

Storm schreef:
Distrubutiekantoor/locatie bellen met de vraag of zij meer weten?

Gedaan, maar niet veel meer informatie behalve dat het voor een Leonnie was. Nu woont er aan de straat voor zover we weten geen Leonnie (alhoewel we er nog maar een maand horen dus wellicht zit ze niet in de buurtgroepsapp).

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 09:19

belle_boef schreef:
Inpakken en laten staan tot er een naar persoon voor je deur staat en dit mysterieuze pakket opeist. Geld eist en je oplicht.

Zal de volgende paar keer me honden wel mee nemen als de deurbel gaat :+

Er zat een vogelkooi in, nog een mooie ook; groot en met wieltjes eronder. Ook allerlei extra spullen zoals zitstokjes en voerbakjes..

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:21

Misschien even leonnie en je woonplaats op fb intypen. Als het met dubbel n is komt dat niet zo vaak voor.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:23

K_nolan schreef:
belle_boef schreef:

Zal de volgende paar keer me honden wel mee nemen als de deurbel gaat :+

Er zat een vogelkooi in, nog een mooie ook; groot en met wieltjes eronder. Ook allerlei extra spullen zoals zitstokjes en voerbakjes..

Dat klinkt niet als een pakket wat je gebruikt voor oplichting.
Maar oplichten dmv pakketjes gebeurd wel.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:23

Ik zou de afzender (Als je die weet) wel even vragen of het betaald is of niet.

Niet dat straks de koper aan de deur staat, het pakket meeneemt en jij aanmaningen krijgt omdat er niet betaald is

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:30

Kan het een straatverwisseling zijn die misschien vaker voorkomt? Wij krijgen nogal eens post voor een heel andere straat in ons dorp (wel hetzelfde huisnummer). De postcode verschilt 1 cijfer en kennelijk is dat genoeg voor een rare verwisseling.

Je kunt ook in een plaatselijk groep een oproep plaatsen, als een eventuele reageerder zich meldt is vast te bepalen of dat terecht is. het kan natuurlijk een cadeautje van iemand anders zijn voor die Leonnie, iemand die het adres fout had.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 09:33

Rocamor schreef:
Ik zou de afzender (Als je die weet) wel even vragen of het betaald is of niet.

Niet dat straks de koper aan de deur staat, het pakket meeneemt en jij aanmaningen krijgt omdat er niet betaald is

De afzender weet ik niet, op de labels van de doos zit enkel gegevens van een distributielocatie.

Dat is wel een goede, alleen hoe kom ik er achter dat alles betaald is..

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 09:37

Hevonen schreef:
Kan het een straatverwisseling zijn die misschien vaker voorkomt? Wij krijgen nogal eens post voor een heel andere straat in ons dorp (wel hetzelfde huisnummer). De postcode verschilt 1 cijfer en kennelijk is dat genoeg voor een rare verwisseling.

Je kunt ook in een plaatselijk groep een oproep plaatsen, als een eventuele reageerder zich meldt is vast te bepalen of dat terecht is. het kan natuurlijk een cadeautje van iemand anders zijn voor die Leonnie, iemand die het adres fout had.

Wat betreft de straatverwisseling heb ik nu nog geen idee, we zitten pas een maand in dit huis :o
Ik zal inderdaad een bericht zetten op de facebook van ons dorp dat is wel een goede. Hopelijk komt er iemand naar voren, het pakketje staat ondertussen wel aardig in de weg :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:37

Ik zou de doos en inhoud bewaren en verder niet zoveel doen.

De ontvanger die het gehad zou moeten hebben, gaat vanzelf contact opnemen met de verstuurder, en die zal onderzoek moeten laten starten. Ze komen dan vanzelf bij jou uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:43

Storm schreef:
Ik zou de doos en inhoud bewaren en verder niet zoveel doen.

De ontvanger die het gehad zou moeten hebben, gaat vanzelf contact opnemen met de verstuurder, en die zal onderzoek moeten laten starten. Ze komen dan vanzelf bij jou uit.

Dat is mooi, maar ondertussen staat het bij TS in de weg.
Ik zou naar het dichtstbijzijnde postkantoor of pakketpunt gaan en het daar droppen met de melding "verkeerd af geleverd".

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:44

Streep door je adres en "afzender retour" erop zetten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:57

Terugbrengen naar het pakketservice punt en aangeven dat het niet voor jou is.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 09:58

Kan ik dit pakket gratis terugsturen dan? Naar mijn weet zit er geen verzender op namelijk. Bovendien is het natuurlijk "aangenomen."

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:00

Vaak zulke blanco dozen worden verzonden vanuit winkels met een seksassortiment. Als je snapt wat ik bedoel.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 10:03

Romeo2007 schreef:
Vaak zulke blanco dozen worden verzonden vanuit winkels met een seksassortiment. Als je snapt wat ik bedoel.

Er zat in deze doos een vogelkooi, nu heb ik wel een grote fantasie maar ik denk niet dat deze uit zo'n winkel komt :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:06

K_nolan schreef:
Kan ik dit pakket gratis terugsturen dan? Naar mijn weet zit er geen verzender op namelijk. Bovendien is het natuurlijk "aangenomen."

Natuurlijk kan dat gratis. Zou wat zijn als je zou moeten betalen voor verkeerd bezorgde pakketten. Als je daar voor zou moeten betalen verdwenen ze allemaal in de kliko.

En nee, je hebt het pakket niet aangenomen, je hebt het zeiknat geregend in de tuin gevonden.

Weet niet hoelang het ondertussen geleden is, maar je had dit direct moeten terugbrengen naar de bezorgdienst. Had je ook kunnen laten zien dat het zeiknat geregend was en dús gewoon achtergelaten.

Hun fout, ze zoeken het maar uit.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 12-09-21 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:06

Romeo2007 schreef:

Ja maar dat is dit duidelijk niet, gezien de inhoud van het pakket :+

Vervelend dat er weer eens een luie bezorger aan te pas is gekomen.

Heb je het distributiecentrum gebeld of gemaild?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:07

Staat er niet op van welk bedrijf het afkomstig is? Dan zou ik daar morgen eens heen bellen

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:08

K_nolan schreef:
Hevonen schreef:

Wat betreft de straatverwisseling heb ik nu nog geen idee, we zitten pas een maand in dit huis :o
Ik zal inderdaad een bericht zetten op de facebook van ons dorp dat is wel een goede. Hopelijk komt er iemand naar voren, het pakketje staat ondertussen wel aardig in de weg :+

Zou neerzetten dat ze het pakket meekrijgen na beschrijving wat erin zit, anders wil iedereen het wel hebben :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:10

Ibbel schreef:
K_nolan schreef:

Natuurlijk kan dat gratis. Zou wat zijn als je zou moeten betalen voor verkeerd bezorgde pakketten. Als je daar voor zou moeten betalen verdwenen ze allemaal in de kliko.

En nee, je hebt het pakket niet aangenomen, je hebt het zeiknat geregend in de tuin gevonden.

Weet niet hoelang het ondertussen geleden is, maar je had dit direct moeten terugbrengen naar de bezorgdienst. Had je ook kunnen laten zien dat het zeiknat geregend was en dús gewoon achtergelaten.

Hun fout, ze zoeken het maar uit.

Ook nu TS het geopend heeft? Weet niet hoe voorzichtig ze dat gedaan heeft en of het nog terug dicht te plakken is zodat het niet te zien is.
Maar je hebt niets aangenomen idd, het is in je tuin gedumpt, toevallig geen foto's gemaakt van het pakketje waar het lag?/de toestand?

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 10:12

Ik had het distributiecentrum gebeld hun konden enkel een naam geven, maar ook geen afzender want deze stond niet aangemeld.

Ik ga straks gelijk het pakket bij de postnl balie bij de supermarkt afgeven (ik heb het nu 4 dagen dus het valt mee, overigens had ik er wel een foto van gemaakt hoe het in het natte gras lag aangezien ik dat dus al heel slordig vond).

Overigens weet ik dus ook niet of het van post.nl of dhl afkomt, maar neem aan dat dat niet uitmaakt. Het distributiecentrum wat er op stond was in Frankrijk en die heb ik gebeld.

het pakket is niet bepaald voorzichtig geopend. Het lag namelijk niet enkel in het natte gras, maar ook tegen het konijnhok dus de konijnen waren er al mee aan de slag gegaan :Y) Er zitten dus wel een aantal hoekgaten in hier en daar, dus ik moet even aan de slag gaan met tape..
Laatst bijgewerkt door K_nolan op 12-09-21 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:13

Dan zou ik die foto ook even tonen K_nolan, om te laten zien dat jij het dus echt niet aangenomen hebt. :)