Mobiel abonnement met bereik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Mobiel abonnement met bereik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 08:57

Hi bokkers,

Ik woon op een plek waar het bereik soms nogal matig kan zijn.
Soms duurt het echt even tot de telefoon over gaat of kan het de 4G echt even spoorloos zijn.
Ik heb dit enkel op de nieuwe woonplek, bij zowel mijn huis in Friesland als in Groningen ging het gewoon goed.

Nu kan ik met 2 maand overstappen en wil ik dus eigenlijk naar een provider die gewoon overal goed bereik heeft met de mobiele telefoon.
Hoe vind je dat? Het maakt mij niet zoveel uit wat het kost, als het maar werkt haha!

Een abonnement met onbeperkt bellen en minstens 25GB (liever onbeperkt) is wel een vereiste :)

Groet, Lisa

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:07

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:08

Overal goed bereik is lastig, eigenlijk heeft geen enkele provider dat. Het is zaak om uit te zoeken welk netwerk in jouw omgeving goed bereik heeft... hier is kpn het beste, maar het is vooral handig om per provider de dekkingskaart even op te zoeken. Dan weet je wat het beste is in jouw omgeving.

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Mobiel abonnement met bereik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:11

Zeker inderdaad even een dekkkingskaart er bij pakken. 4G en het 'bel netwerk' hebben een ander netwerk, daar zou je ook even naar moeten kijken in wat voor verschil daar in zit. Bij welke provider zit je nu?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:31

Even verschillende mensen langs laten komen en laten checken of ze goed bereik hebben.

Hier namelijk ook zo'n huis, die kaarten met bereik zijn heel mooi, maar kloppen hier niet. Vodafone zou goed bereik moeten hebben, maar je kunt er geen telefoongesprek mee voeren.
Kpn (en alle andere profiders op hun netwerk) was hier de oplossing.

Uitproberen is dus echt mijn advies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:42

Ik heb in gaastmeer waar anderen geen bereik hebben gewoon bereik, wel traag. Thuis overigens ook. Ik zit bij Vodafone en heb eigenlijk overal bereik

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:11

Mariettek is dat allemaal binnenshuis? Daarvan wordt ook geen garantie geven. Zeker niet met of hele oude huizen of hele nieuwe. De dekkingskaart gaat over het algemeen over buiten.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:13

Inderdaad even bij de buren vragen en eens checken of je visite bereik heeft.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 11:42

Dat zijn goede tips! Dankjulliewel!

Ik zit nu bij Tele2 en dat was in Friesland en Groningen dus top maar in Drenthe om te huilen haha!

Ik heb de dekkingskaarten bekeken en ik woon precies in een gebied & mijn pony’s wonen precies in een gebied waar t een gapend gat aan netwerk is :+
KPN en dochters zijn het best aanwezig dus kan ik daarnaar gaan kijken, dankjulliewel!
Laatst bijgewerkt door lies_sparkle op 12-09-21 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:47

lies_sparkle schreef:
Mochten er toevallig bokkers zijn in de omgeving Gieten-Borger-Exloo die goed bereik hebben, delen mag altijd!

Ik zit nu bij Tele2 en dat was in Friesland en Groningen dus top maar in Drenthe om te huilen haha!

Welkom in Drenthe!

Ik ben jaren terug over gegaan op KPN omdat ik vooral wanneer we op cc gingen vaak geen bereik had, en moet zeggen dat het nu zelden nog voorkomt dat ik geen bereik heb.

Had in Drenthe vaak geen bereik bij de plaatsen die je opnoemt, nu eigenlijk altijd wel.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-21 11:49

Gooiske schreef:
lies_sparkle schreef:
Mochten er toevallig bokkers zijn in de omgeving Gieten-Borger-Exloo die goed bereik hebben, delen mag altijd!

Welkom in Drenthe!

Ik ben jaren terug over gegaan op KPN omdat ik vooral wanneer we op cc gingen vaak geen bereik had, en moet zeggen dat het nu zelden nog voorkomt dat ik geen bereik heb.

Had in Drenthe vaak geen bereik bij de plaatsen die je opnoemt, nu eigenlijk altijd wel.

Ha top! Had net mijn post aangepast inderdaad!
Ik ga naar kpn en dochters kijken :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:54

lies_sparkle schreef:

Ik heb de dekkingskaarten bekeken en ik woon precies in een gebied & mijn pony’s wonen precies in een gebied waar t een gapend gat aan netwerk is :+
KPN en dochters zijn het best aanwezig dus kan ik daarnaar gaan kijken, dankjulliewel!

Dat is hier in het noorden van de Achterhoek net zo.
Ik had een telefoon met Tele2 van mijn vorige werkgever, daarmee was ik gewoon niet bereikbaar als ik thuis was, lekker handig :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:21

Hier 2 jaar Vodafone gehad. En daar heel slecht bereik mee gehad. Niet alleen binnen (wat ik bij andere netwerken ook heb en dus voor lief neem), maar ook buiten zelfs een paar keer in een gesprek geen bereik meer. Zit nu weer bij Simyo en daar weer gewoon bereikbaar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:18

Mijn dochter heeft nu budgetmobiel (netwerk KPN) en heeft goed ontvangst.
Onbeperkt internet/bellen/smsen en 100 minuten bellen buiten EU voor 20E per maand.
Eerst paar maanden 5E korting.

Internet is fair use en staat op 4gig per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:35

Brainless schreef:
Mijn dochter heeft nu budgetmobiel (netwerk KPN) en heeft goed ontvangst.
Onbeperkt internet/bellen/smsen en 100 minuten bellen buiten EU voor 20E per maand.
Eerst paar maanden 5E korting.

Internet is fair use en staat op 4gig per dag.

Vodafone heeft echt onbeperkt. 5gb per dag, maar is het op kun je per 1gb aanvullen. En dat voor 40 euro p/m

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:40

Ik ga juist naar Tele2, denk ik. Kpn nauwelijks bereik, Vodafone idem maar 1 van mijn zoons heeft Tele2 en die heeft hier goed bereik.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:59

Ik was laatst in die buurt, volgens mij ging alles bij mij prima met Vodafone. Bokker Mariska_28 (of zonder streepje?) woont ook in die buurt, bokker Olympia86 ook

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 17:01

Marije_1997 schreef:
Vodafone heeft echt onbeperkt. 5gb per dag, maar is het op kun je per 1gb aanvullen. En dat voor 40 euro p/m

Is dus dubbel zo duur.. en ook niet echt onbeperkt.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:53

Muiz schreef:
Mariettek is dat allemaal binnenshuis? Daarvan wordt ook geen garantie geven. Zeker niet met of hele oude huizen of hele nieuwe. De dekkingskaart gaat over het algemeen over buiten.

Deels binnenshuis (en ik kan je vertellen dat dat ook knap vervelend is), maar ook in de tuin. Beetje van het niveau dat als er bezoek is met Vodafone, dat ze in de tuin proberen te bellen, met hun telefoon hoog in de lucht en heen en weer lopend. Dat wil je echt niet elke dag :Y)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:02

Goh, ik heb als zolang als er mobiele telefoons bestaan KPN.
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ik ergens geen bereik heb.
Heb zelfs 5 jaar in DL gewoont, weliswaar 2 km over de grens maar bereik was beter dan mijn buurman met een Duitse provider. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:32

Brainless schreef:
Marije_1997 schreef:

Is dus dubbel zo duur.. en ook niet echt onbeperkt.

Jawel wel echt onbeperkt. Je betaald niet bij aan je internet. Het aanvullen kost je niks namelijk. 5gb is best veel. Ik zit alleen maar op 4g omdat we amper wifi hebben thuis.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:06

4GB per dag? Dat krijgen ze hier niet op, zelfs met veel netflixen enz.
Bij budget mobiel is het ook onbeperkt, als je te veel verbruikt wordt je geknepen, maar kun je nog prima internetten.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:08

ClaudiaHS schreef:
Goh, ik heb als zolang als er mobiele telefoons bestaan KPN.
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ik ergens geen bereik heb.
Heb zelfs 5 jaar in DL gewoont, weliswaar 2 km over de grens maar bereik was beter dan mijn buurman met een Duitse provider. :')

Ik heb dus expres geen kpn omdat in het bos waar ik met de paarden rij juist kpn geen dekking heeft en vodafone wel. Dat scheelt aanzienlijk paniek als je van je paard kukelt en die naar huis gaat kan ik verklappen :Y)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:18

Hier ervaring in Brabants grensgebied dat KPN het beste netwerk heeft
Wel in combinatie met een goede mobiel want voorheen samsung S serie die moeiteloos omschakelde zowel bellen als internet wil mijn A51 wel eens gewoon geen internet netwerk opnieuw pakken als ik de grens over en terug kom . Moet dan even gsm herstarten.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:26

Om nu al je bereik in en om huis te verbeteren, zou je 'bellen via WiFi' kunnen inschakelen op je telefoon.