Hoe weet je waar je mag parkeren in de stad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djorf_6

Hoe weet je waar je mag parkeren in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 10:26

Hoi allemaal,

Ik blijf maar googlen, maar kom er niet uit. En gezien ik niet echt op een parkeerboete zit te wachten, dacht ik het de boktexperts maar te vragen.

Ik moet straks voor meerdere keren in de week naar Rotterdam. Ik vind overal dat in heel Rotterdam betaald parkeren geld met uitzondering van bepaalde P&R's van de NS (maar hier kan ik niet terecht begreep ik zo lang ik niet met het ov reis). Zou heb ik al even door Rotterdam gereden en zag ergens in een woonwijk bij station lombardijen geen borden dat ik daar niet mocht parkeren of dat er betaald parkeren nodig was. Ik vroeg me af of dit dan alleen voor vergunningshouders was, maar geen strepen op de weg zichtbaar en wederom geen borden.

Wie o wie kan mij helpen? Tips voor een site waar je kan zien waar in de stad je wel en niet mag parkeren etc.

Mvg

Karin

Re: Hoe weet je waar je mag parkeren in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:27

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:33

Op deze pagina vind je een kaart van parkeerregels in Rotterdam:

https://kaartlaag.rotterdam.nl/parkeren ... 674,4073//

Als je op een gebied klikt zie je welke regels er van toepassing zijn en waar betaalautomaten zich bevinden (links in legenda selecteren). Ik ga ervan uit dat buiten de gekleurde gebieden er geen parkeermaatregelen van toepassing zijn.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 10:39

Allebei hartelijk dank voor de tips. De twee sites komen met elkaar overeen, dus dat zal wel goed zitten.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:48

Waar in Rotterdam moet je zijn en waar kom je vandaan? Van maandag t/m zaterdag is het vrijwel nergens gratis parkeren, zeker niet in het centrum, maar als je je auto neerzet bij een metrostation iets buiten de stad en met de metro de stad in gaat, kun je soms wel gratis staan.

Kaka schreef:

Als je op een gebied klikt zie je welke regels er van toepassing zijn en waar betaalautomaten zich bevinden (links in legenda selecteren). Ik ga ervan uit dat buiten de gekleurde gebieden er geen parkeermaatregelen van toepassing zijn.
Jawel, ook in Schiedam moet je gewoon dokken, en die staat niet gekleurd in die kaart. :D

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 11:00

Mkango schreef:
Waar in Rotterdam moet je zijn en waar kom je vandaan? Van maandag t/m zaterdag is het vrijwel nergens gratis parkeren, zeker niet in het centrum, maar als je je auto neerzet bij een metrostation iets buiten de stad en met de metro de stad in gaat, kun je soms wel gratis staan.

Kaka schreef:

Jawel, ook in Schiedam moet je gewoon dokken, en die staat niet gekleurd in die kaart. :D

Ik moet bij station Lombardijen zijn. Dit is al ver bij het centrum vandaan en dichtbij de snelweg.

Als je naar de site gaat die Karin adviseerde kan je ook Schiedam intypen en dan krijg je ook parkeerzones gekleurd op de kaart. Die zal wel kloppen denk ik dan (en hoop ik).

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:02

Het specifieke stukje wat jij bedoeld is inderdaad gratis parkeren, hier kan je gerust je auto neerzetten.
Woon namelijk redelijk in de buurt dus weet gelijk welke wijk je bedoeld.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:20

Ik gebruik ParkMobile :j

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:25

Ik gebruik de ANWB Onderweg app :D Ook ideaal voor het vinden van een goedkope tank- of laadplek.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:37

Het noordereiland in Rotterdam is nog altijd gratis parkeren naar mijn weten. Moet je wel met de bus het eiland af en evt verder met het OV. In Schiedam zijn er ook heel veel wijken waar het gratis parkeren is.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:53

In de wijk bij station Lombardijen kun je gratis parkeren! Aan de kant van het ziekenhuis weet ik niet zeker, maar aan de andere kant van het spoor wel. Daar parkeer ik zelf ook weleens.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:09

Suor schreef:
In de wijk bij station Lombardijen kun je gratis parkeren! Aan de kant van het ziekenhuis weet ik niet zeker, maar aan de andere kant van het spoor wel. Daar parkeer ik zelf ook weleens.

Aan de kant van het ziekenhuis is het idd grotendeels betaald, in de wijk achter het station gratis, vlak bij het station is het vaak wel druk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 15:15

Benoite schreef:
Het noordereiland in Rotterdam is nog altijd gratis parkeren naar mijn weten. Moet je wel met de bus het eiland af en evt verder met het OV. In Schiedam zijn er ook heel veel wijken waar het gratis parkeren is.

Noordereiland is sinds begin dit jaar betaald parkeren :)
Ze controleren er heeeel frequent