Apothekersassistent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovee

Apothekersassistent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-21 22:41

Hoi Allemaal!

Ik ben verpleegkundige al een aantal jaar in het ziekenhuis. Nu heb ik 2 kids, ik merk dat de onregelmatigheid en complexiteit mij tegen gaat staan afgelopen jaar. Nu ben ik aan het rondkijken naar wat anders. Mijn oog viel op apotheek assistent. Ik werk graag met mensen en in een team. Mensen ervaring met overstappen? En met de opleiding zelf? BBL ervaringen?
Of andere ideeën voor werk in de zorg en de onregelmatigheid?

Loeky01

Re: Apothekersassistent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 06:55

Met jouw achtergrond kan je waarschijnlijk zo doorstromen naar doktersassistente. Mijn senior in het ziekenhuis toen was ook verpleegkundige maar wilde vanwege de kinderen regelmatiger werken

Anoniem

Re: Apothekersassistent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 14:26

Ik zou kijken of je via je ziekenhuis een plekje in de ziekenhuisapotheek kunt krijgen en of ze je de opleiding willen betalen. Ik heb zelf jaren in een ziekenhuisapotheek gewerkt, je hebt dan nog wel diensten voor de weekenden en bereikbaarheid, maar dat was voor collega's met kinderen altijd goed te doen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 15:02

Mijn neef is ook verpleegkundige en ik weet dat hij een tijd werkzaam is geweest op de longpoli als verpleegkundige. Dus toen werkte hij ook alleen maar poli-tijden.

Misschien kijken of daar ergens plek is voor je?
Kan me voorstellen dat die plekken gewild en erg beperkt zijn helaas.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 19:32

Ik heb een aantal jaar geleden de opleiding gedaan in bbl-vorm. Halverwege de opleiding ben ik van het nieuwe crebo overgestapt naar het oude crebo om de opleiding nog sneller te kunnen doen. Mijn ervaring zal dus niet helemaal compleet zijn, maar je mag mij gerust wat vragen over de opleiding.
De ervaringen over het werk zelf zullen vooral wat verschillend zijn, afhankelijk van of iemand in de openbare apotheek of in een ziekenhuisapotheek werkt.
Zelf werk ik in de openbare apotheek en ik weet nog steeds niet zo goed of ik het werk leuk vind eerlijk gezegd. De sfeer is bij ons leuk en wij hebben echt veel leuke klanten, maar de rompslomp eromheen word steeds minder leuk. Het heeft weinig met zorg te maken, je bent steeds meer administratief werk aan het doen dan inhoudelijk werk en dat is wel jammer.
Ik raad je aan om te kijken op de website van SBA, geloof dat je daar ook informatie kunt vinden over de opleiding. Ook de Facebookgroep “apothekersassistenten” is leuk om informatie te vinden, zie daar ook regelmatig vragen over de opleiding voorbij komen.
De website van Optima Farma is ook wel een fijne voor meer informatie. Zij hebben momenteel de campagne “wij slikken het niet langer” lopen. Ik hoop niet dat die campagne je afschrikt, maar wil het toch benoemen omdat het wel een (soms ietwat overdreven negatief imo) beeld schetst over het werk.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 18:13

Als verpleegkundige kan je ook op een heelkundige poli assisteren of bijvoorbeeld op dialyse, prikpost, longfunctie?
Mijn moeder werkt bijvoorbeeld op een ambulante prikpost en werkt alleen de ochtenden. Soms huisbezoeken, soms op locatie, maar wel vaste uren.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 18:22

Als verpleegkundige zijn er ook genoeg mogelijkheden om op fatsoenlijke tijden te werken...
Denk hierbij aan een polikliniek, maar ook bijv. casemanager dementie, omscholen tot docent verpleegkunde, dagbehandeling etc.
Zelf heb ik als casemanager in de verslavingszorg (ambulant team) gewerkt, waarbij ik op vaste dagen en vaste tijden werkte.