Pascalle90 schreef:Gezien het grote tekort in mijn werkveld zal ik waarschijnlijk geen moeite hebben met het vinden van een baan. Echter wil ik graag doorleren en solliciteren op een opleidingsplaats.
Misschien ga ik binnenkort maar eens kijken of het mogelijk is een oriënterend gesprek te hebben met een potentiële werkgever.
Ik zou het gewoon proberen. Zo te zien zitten we in hetzelfde werkveld. Ik heb het idee dat je met BBL/duaal toch wel net dat streepje voor hebt. Zelf heb ik ook op enkele opleidingsplaatsen gesolliciteerd en tot nu toe in ieder geval 2x uitgenodigd voor een gesprek. Ondanks dat ik nog niet die 1 (a 2) jaar afgestudeerd ben die aan werkervaring in de vacature stonden. Ik heb alleen wel het idee dat HBOers wel weer net een streepje voor hebben op MBOers, wat veel vervolgopleidingen betreft. Maar ook dan zou ik zeggen, gewoon (blijven) proberen.
Wat solliciteren betreft ligt dat denk ik ook een beetje aan de tijd en de instelling. Maar zou denk ik wel al snel een maand of 2(-3) van tevoren beginnen. Ik had een tijdelijk contract op mijn voormalige leerwerkplek. Begin okt liep mijn contract af maar vanwege de zomer was er best een tijd weinig aan vacatures te vinden (ziekenhuis). Mijn ervaring is wel dat bij veel plekken(/ziekenhuizen) je zo een aantal weken verder bent. Solliciteren, wachten op reactie, sollicitatiegesprek en vaak ook een meeloopdag (in willekeurige volgorde en ook niet altijd aaneensluitend en op dezelfde dag) inplannen, arbeidsvoorwaardengesprek. Daar ging langer overheen dan ik verwacht had en al helemaal als je een aantal meeloopdagen (versch. afdelingen en ziekenhuizen in mijn geval) in moet plannen terwijl je daarnaast nog fulltime werkt. Maargoed, uiteindelijk heb ik ook veel mazzel gehad met de plek waar ik nu ben aangenomen. Dat was binnen 2 weken na solliciteren geregeld