Dan zie ik heel graag de link want ik kon niets vinden met de zoekactie (alleen over nagels in het algemeen, maar dat is ook gewoon voor hobbyisten en dat is mijn insteek niet).
yarkayunda
Geplaatst: 04-09-21 19:20
Urielle schreef:
yarkayunda schreef:
Hier is als het goed is al een topic over
Dan zie ik heel graag de link want ik kon niets vinden met de zoekactie (alleen over nagels in het algemeen, maar dat is ook gewoon voor hobbyisten en dat is mijn insteek niet).
Ik ben alleen niet op zoek naar merken of technieken of ideeën, maar lijkt me leuk om te praten met andere stylistes over alles rondom het werk en de salon zelf.
Cinnepin
Geplaatst: 04-09-21 19:31
Ik heb meerdere certificaten gehaald. Ik ben er uiteindelijk niet mee door gegaan. Je moet heel veel werken ( ook administratie ) en als je dan kijkt wat je overhoud. Zeker omdat ik niet veel uurtjes maakte door fibromyalgie. Veel spullen heb ik nog wel.
O wat jammer! Ik ben gelukkig boekhouder, dus administratie gaat vrij vlot, ook nog genoeg kennis van de belastingen om er mijn voordeel mee te doen Woon ook in voor nagels de duurste provincie van het land, kuch kuch, dus niet bang voor hogere prijzen. Ik hou wel vooralsnog mijn baan ernaast.
Doe je er nu niks meer mee of nog wel wat voor de hobby bij jezelf of familie/vrienden?
Op het moment niks, de gellakjes en gel spullen etc zullen inmiddels ook niet meer goed zijn denk ik.. Ik heb b.v nog wel penseeltjes, nail art, celstodoppers, ongeopende cleansers, acceston etc etc. Ook een hele goeie lamp ( magnetic twinlight ). De tips zijn wel allemaal weg. En de spullen voor hand spa weggegeven
Muronia
Geplaatst: 05-10-25 02:06
Ik hijs dit topic even omhoog uit de donkere grotten van bokt.
Op dit moment ben ik bezig met een cursus voor nagelstyliste en het lijkt me leuk om hierover te praten, tips en ideeën uit te wisselen met anderen. Het topic is al wat jaartjes oud, dus wie weet zijn er nu wel meer nagelstylistes dan destijds
Wat leuk, destijds nooit dit topic gevonden. Ik hoor hier niet meer thuis maar vind het wel leuk om mee te kletsen als dat mag. Ik ben nagelstyliste geweest tot afgelopen maart. Toen hebben we een boerderij gekocht en te veel werk aan huis/tuin/paarden/dieren. Heb een paar jaar de salon aan huis gehad in onze vorige woning. We hadden de garage omgebouwd, super fijn om een aparte ingang te hebben en dat de mensen niet door het huis naar een kamer boven moesten bijvoorbeeld. Vond het echt super leuk om te doen. Doe nu alleen nog de nagels van een vriendin en mezelf maar heb alle spullen nog
Muronia
Geplaatst: 05-10-25 22:49
Leuk dat je mee wilt kletsen. Een boerderij is natuurlijk fantastisch, dan komen er ineens een heleboel andere dingen bij kijken. Ik ben nog helemaal beginner. Volg een online cursus, vandaag mn examen gellak op de natuurlijke nagels gehaald. Nu door naar het onderdeel gelnagels (verlenging). Ik vind het superleuk allemaal tot nu toe, maar het is wel oefenen, oefenen en nog eens oefenen. En het is ook superleuk om mijn "uitzet" stukje bij beetje bij elkaar te sprokkelen. En rondspeuren welke merken materialen goed bevallen enz.
Begint al ergens op te lijken
Bij mij moeten mensen wel door mijn huis heen, maar ik ben al blij dat ik beneden een kamer vrij heb hiervoor dus prima zo.
Inmiddels alweer heel wat materialen erbij, want gaandeweg kom je er toch achter dat je dingen mist of dat dingen niet goed bevallen. Zo had ik een builder gel die erg vloeibaar was en dat beviel echt niet om het te leren. Nu nieuwe van pns en dat is een stuk steviger, kun je mooier mee bouwen. Ik ben verder flink aan het oefenen en leren en mijn eerste certificaat (gellak op de natuurlijke nagel) heb ik binnen .
KletsKoekje
Geplaatst: Vandaag, 06:33
Gefeliciteerd Muronia! Lekker blijven oefenen en ontdekken! PNS is een super fijn merk. En pas maar op, je blijft aan het kopen, ze hebben regelmatig hele mooie kleur(collecties) te koop en kleurtjes kopen is ook erg verslaven
sanso
Geplaatst: Vandaag, 08:07
Ik ben aan het wachten tot de beginnerscursus die ik op het oog heb nieuwe datums krijgt. Vind dat wel lastig, een cursus zoeken, omdat het een vrij beroep is. Bij deze aanbieder heeft mijn eigen nagelstyliste ook haar cursus gevolgd en ik ben er erg tevreden over haar werk dus leek het mij een logische stap om de cursus daar te volgen.