zonnebloem18 schreef:Tegels overschilderen is sowieso een afrader, zelfs met speciale verf werd het bij ons best snel alweer lelijk.
Wat jammer!
Wij hebben het een half jaar geleden gedaan, zowel vloer als muur tegels en dat blijft bij ons so far toch nog heel mooi zitten. Vriendin van me heeft haar badkamer 5 jaar geleden al zo een nieuwe look gegeven en dat zit bij haar ook perfect nog - op 1 plekje na in de douche cabine waar het meer vochtig is. Hier moet ik even bij vermelden, dat we geen betonlook verf hebben, en ook geen specifieke tegel verf.
Imo kan het verven van tegels wel een prima tijdelijke oplossing zijn als je je badkamer een nieuwe look wil geven zonder een hele, veel duurdere, make over als je dat om wat voor reden dan ook nog niet kunt of wilt doen. Voor ons was investeren in een nieuwe badkamer; alles eruit halen, nieuwe tegels e.d. gewoon niet meer rendabel aangezien echt Alles gedaan moet worden en wij gaan verhuizen ergens in de komende jaren, is het plan. Dus dat is iets voor de kopers tegen die tijd. Maar met de geverfde tegels, ziet onze badkamer er nu wel voor zolang we 'm nog gebruiken, zoooveel beter uit. Het is echt een Wereld van verschil geweest. We hebben wat goedkopere meubels op de kop getikt ook, dus voor een aantal 100 euro's hebben wij de badkamer een make over kunnen geven. Dit is Natuurlijk maar een tijdelijke oplossing, maar voor ons dus helemaal prima aangezien dat ook de bedoeling was. Een vriendenkoppel van ons heeft het nadat ze het bij ons zagen, ook gedaan bij hun eigen badkamer. Die zijn er ook nog steeds heel tevreden mee.
Of die betonlook verf echt blijft zitten in zo'n vochtige ruimte weet ik dan niet @TS. Misschien op de muren waar geen water in de buurt komt wel. Mijn vriendin heeft dat bv op de wc gedaan en daar ziet het wel echt enorm tof uit! Op de badkamer hebben wij voor de vloer antractiet betonverf van de karwei gebruikt en voor de muren primerlaag met een soort krijtverf van een bepaald merk, waar normaal meubels e.d. mee geverfd worden - ben de naam even kwijt, maar kan ik wel opzoeken. De verf die we op de muren hebben gebruikt, lijkt wel sterker te zijn, maar de vloer wordt natuurlijk meer 'gebruikt' door het erop lopen e.d. maar wij hebben meerdere matten liggen dus dat is so far allemaal goed te doen. Voor ons is het dus een perfecte oplossing geweest, maar als het voor 'the long run' is, dan denk ik dat je beter kunt investeren in nieuwe tegels e.d. Is een beetje afhankelijk van je situatie; wat wil je en voor welk termijn, wat is je budget e.d.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-09-21 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt