Badkamer schilderen met betonlook verf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elsje123

Badkamer schilderen met betonlook verf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 17:08

Hallo allemaal,

Aan het eind van het jaar willen we onze badkamer gaan aanpakken. Voor de wanden twijfelen of we witte tegels zullen doen of de oude tegels overschilderen met betonlook verf. Dat laatste lijkt me makkelijk om te doen, maar de vraag is hoe dit in het gebruik is. Blijft het mooi, ook na een paar jaar en is het een beetje schoon te houden? Is er iemand op bokt die ervaring heeft met betonlook verf en dit met ons zou willen delen? Alvast bedankt!

Gr. Ellen

verootjoo

Re: Badkamer schilderen met betonlook verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:12

Niet doen. Wij hebben een huis gekocht met betonlook op de muren. Je kan het amper poetsen, laat constant los.
Kort verhaal: we laten opnieuw tegelen. Niet te doen dit :+

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 17:16

Verootje dank voor je reactie. We waren er al een beetje bang voor, maar vonden het op de plaatjes zo mooi!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:22

Het is ook echt heel mooi, maar niet geschikt voor in een badkamer :P
De kalk krijg je er niet af, je moet in een badkamer soms best ruw poetsen of met wat zwaarder geschut en daar kan het niet tegen.
Waardeloos. Je gaat je er na verloop van tijd echt aan ergeren.
Wij al na twee weken :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 17:26

Ik heb mijn badkamertegels geverfd, niet met betonlook maar gewoon grijs ( vanaf donker bruin). Is de muur boven het bad, dat werkt prima. Zwaar poetsen hoeft er niet.
In een douchecabine zou ik het niet doen, op een vloer ook niet. Maar muren die niet standaard nat worden zou ik best aan durven.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 18:35

Tegels overschilderen is sowieso een afrader, zelfs met speciale verf werd het bij ons best snel alweer lelijk.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 19:16

Dank voor jullie reacties. Ik denk dat we toch gaan voor de witte tegels! :-)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:04

En anders is beton cire (beton stuc werk) een idee? Is ook erg mooi. Dit kan je sealen met een lak/ epoxy en dan kan je het ook prima schoonmaken heb ik begrepen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:08

Allejandro schreef:
En anders is beton cire (beton stuc werk) een idee? Is ook erg mooi. Dit kan je sealen met een lak/ epoxy en dan kan je het ook prima schoonmaken heb ik begrepen.

Dit hebben wij dus en het is de hel.
Geverfde tegels lijkt me daarom nog verschrikkelijker.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:51

En tegels in betonlook ? O:)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:16

Mijn ouders hebben dat beton circe, maar alleen op de wanden waar niet direct water bij komt. Dat raadde de badkamer toko waar ze waren ook aan, zeker als je hard water hebt en geen ontharder.

Verven van tegels is even mooi, maar voor mijn gevoel vooral een tijdelijke oplossing tot bv je budget groter is om het goed aan te pakken, als je de keuze hebt, zou ik het in 1x goed doen en opnieuw tegelen :)

Wij zijn van links (eind jaren 80), naar rechts gegaan, wilden eerst ook verven en nog even uitstellen maar toen kregen we lekkage :') hadden we ineens schimmel in de slaapkamer er naast :Y)
Afbeelding

Enige voordeel van die oude badkamer was die diepe douche vak, daar konden we onze toen dreumrs ideaal in laten badderen :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:29

zonnebloem18 schreef:
Tegels overschilderen is sowieso een afrader, zelfs met speciale verf werd het bij ons best snel alweer lelijk.

Wat jammer!
Wij hebben het een half jaar geleden gedaan, zowel vloer als muur tegels en dat blijft bij ons so far toch nog heel mooi zitten. Vriendin van me heeft haar badkamer 5 jaar geleden al zo een nieuwe look gegeven en dat zit bij haar ook perfect nog - op 1 plekje na in de douche cabine waar het meer vochtig is. Hier moet ik even bij vermelden, dat we geen betonlook verf hebben, en ook geen specifieke tegel verf.

Imo kan het verven van tegels wel een prima tijdelijke oplossing zijn als je je badkamer een nieuwe look wil geven zonder een hele, veel duurdere, make over als je dat om wat voor reden dan ook nog niet kunt of wilt doen. Voor ons was investeren in een nieuwe badkamer; alles eruit halen, nieuwe tegels e.d. gewoon niet meer rendabel aangezien echt Alles gedaan moet worden en wij gaan verhuizen ergens in de komende jaren, is het plan. Dus dat is iets voor de kopers tegen die tijd. Maar met de geverfde tegels, ziet onze badkamer er nu wel voor zolang we 'm nog gebruiken, zoooveel beter uit. Het is echt een Wereld van verschil geweest. We hebben wat goedkopere meubels op de kop getikt ook, dus voor een aantal 100 euro's hebben wij de badkamer een make over kunnen geven. Dit is Natuurlijk maar een tijdelijke oplossing, maar voor ons dus helemaal prima aangezien dat ook de bedoeling was. Een vriendenkoppel van ons heeft het nadat ze het bij ons zagen, ook gedaan bij hun eigen badkamer. Die zijn er ook nog steeds heel tevreden mee.

Of die betonlook verf echt blijft zitten in zo'n vochtige ruimte weet ik dan niet @TS. Misschien op de muren waar geen water in de buurt komt wel. Mijn vriendin heeft dat bv op de wc gedaan en daar ziet het wel echt enorm tof uit! Op de badkamer hebben wij voor de vloer antractiet betonverf van de karwei gebruikt en voor de muren primerlaag met een soort krijtverf van een bepaald merk, waar normaal meubels e.d. mee geverfd worden - ben de naam even kwijt, maar kan ik wel opzoeken. De verf die we op de muren hebben gebruikt, lijkt wel sterker te zijn, maar de vloer wordt natuurlijk meer 'gebruikt' door het erop lopen e.d. maar wij hebben meerdere matten liggen dus dat is so far allemaal goed te doen. Voor ons is het dus een perfecte oplossing geweest, maar als het voor 'the long run' is, dan denk ik dat je beter kunt investeren in nieuwe tegels e.d. Is een beetje afhankelijk van je situatie; wat wil je en voor welk termijn, wat is je budget e.d.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-09-21 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:34

Wij hebben in ons vorige huis gewoon over de oude tegels heen laten tegelen. En in dit huis hebben we betonlook tegels.

Afbeelding