Sinds afgelopen maandag worden er op het braakliggende terrein naast mijn appartementencomplex voorbereidingen getroffen voor de bouw van een gebouw van 4 hoog. De verhuurder van mijn pand is tevens eigenaar van dit nog te bouwen pand. Wij als bewoners van mijn pand zijn nooit ingelicht over deze werkzaamheden (ja, pas gistermiddag per mail na een klachtenregen van medebewoners). Er wordt momenteel met veel kabaal (vaak over de 80 dB - het max. dat wettelijk is toegestaan) gesloopt en vaak ook al voor de toegestane 07:00 uur in de ochtend (lees: vanochtend al om 06:30 uur). Daarnaast trilt ons hele pand vrij heftig op het moment dat de sloopwerkzaamheden zich meer in de buurt van ons pand bevinden (ong. 10 meter verderop).
Nu hebben ik en aantal medebewoners al contact opgenomen met de gemeente. Zij geven aan dat we online een klachtenformulier moeten invullen en er dan naar gekeken gaat worden. Nu weet ik dat gemeentes niet altijd meldingen serieus nemen of er niet snel genoeg achteraan gaan.
De verhuurder doet overigens alsof zijn neus bloed, dus aan hem gaan we niet veel hebben, vrees ik.
Vandaar ook mijn post hier, in de hoop dat anderen misschien nog mogelijkheden zien