Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 07:22

Beheer probeert het ook alleen maar goed te doen :j
Jammer dat er wat mensen afhaken!!

LWDaisy

Berichten: 4810
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 07:38

Ik heb nog een top hier gelezen: een haarband! Ik heb een donkerblauwe van de Carrefour, 2 jaar geleden gekocht en dat ding is echt goddelijk. Binnenkant gevoerd met fleece, buitenkant is wol.

Ik krijg altijd hoofdpijn van de kou, dus loop standaard 6 maanden met dat ding rond haha.

germie

Berichten: 26086
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 07:42

LWDaisy schreef:
Ik heb nog een top hier gelezen: een haarband! Ik heb een donkerblauwe van de Carrefour, 2 jaar geleden gekocht en dat ding is echt goddelijk. Binnenkant gevoerd met fleece, buitenkant is wol.

Ik krijg altijd hoofdpijn van de kou, dus loop standaard 6 maanden met dat ding rond haha.

Ik dacht even aan een diadeem, haha. Maar nu snap ik wat je bedoelt. :P

Persoonlijk vind ik niet dat men elke dag hoeft te reageren, maar inderdaad als mensen niet eens 1 keer per maand wat posten, dan is het ook niet leuk voor het lootje. Je haalt er toch wat uit en soms schiet je een top of flop later binnen (heb ik ook) en dan post je dat hier.

LWDaisy

Berichten: 4810
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 07:46

germie schreef:
LWDaisy schreef:
Ik heb nog een top hier gelezen: een haarband! Ik heb een donkerblauwe van de Carrefour, 2 jaar geleden gekocht en dat ding is echt goddelijk. Binnenkant gevoerd met fleece, buitenkant is wol.

Ik krijg altijd hoofdpijn van de kou, dus loop standaard 6 maanden met dat ding rond haha.

Ik dacht even aan een diadeem, haha. Maar nu snap ik wat je bedoelt. :P

Persoonlijk vind ik niet dat men elke dag hoeft te reageren, maar inderdaad als mensen niet eens 1 keer per maand wat posten, dan is het ook niet leuk voor het lootje. Je haalt er toch wat uit en soms schiet je een top of flop later binnen (heb ik ook) en dan post je dat hier.


Ik moest niet eens heel diep graven voor een foto haha! Houdt de hoofdpijn op afstand in de winter :j
Afbeelding

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 08:16

:wave: lastig punt wel, ik snap beide kanten goed. Je hoopt toch dat iedereen de intentie heeft een leuk pakket te maken en op te sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:02

Zoiets heb ik ook, zo lekker warm! En buiten de winter om nog gewone haarbanden (van STRIK, daarvan gaat een deel naar het KWF)

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:14

LWDaisy schreef:
Ik heb nog een top hier gelezen: een haarband! Ik heb een donkerblauwe van de Carrefour, 2 jaar geleden gekocht en dat ding is echt goddelijk. Binnenkant gevoerd met fleece, buitenkant is wol.

Ik krijg altijd hoofdpijn van de kou, dus loop standaard 6 maanden met dat ding rond haha.


Jaaa dit is ook echt een top voor mij *\o/*

Blinnii

Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:15

LWDaisy schreef:
Ik moest niet eens heel diep graven voor een foto haha! Houdt de hoofdpijn op afstand in de winter :j
[ [url=m/SkG8U5.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijke foto is dit! <3

Ik heb enorm zin in een kop koffie. Als iemand nog dé tip heeft voor een fatsoenlijke en degelijke koffie/thee mok die je mee kunt nemen, dan hoor ik het graag! :D

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:29

Ik snap het beheer zeker, want de afgelopen jaren is het vaker voorgekomen dat een pakket gewoon niet verstuurd werd of dat er amper gereageerd werd op een ontvangen pakket. En dat is gewoon echt zonde en het is goed dat daar maatregelen tegen genomen worden!

Maar ik begrijp ook de mensen die ondanks een goede reden toch bericht krijgen om meer te posten. Een beetje vertrouwen in bokkers die al meerdere jaren meedoen aan Secret Santa en die het nu even druk hebben, dat zou ook niet misstaan. Het is toch juist netjes als mensen even aangeven dat ze momenteel iets minder actief zijn? We zitten tenslotte nog in het rustige gedeelte voordat de lootjes verdeeld worden.

Ik snap dat de organisatie onrust wil voorkomen en het voor iedereen leuk wil houden (en dat waardeer ik ook!), maar door het trekken van 1 harde lijn zonder enige concessies voelt het júist minder gezellig en spontaan. Het is de toon die de muziek maakt, tenslotte :)


En om nog maar even mijn tops/flops voor deze week te posten :P Zo'n haarband tegen de kou lijkt me ook ideaal! Zeker ook voor op de fiets :j

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:34

Zo’n haarband vind ik ook heel leuk! Wel het liefst in het wit omdat mijn sjaal en wanten dat ook zijn en mijn jas een hele opvallende kleur heeft die slecht combineert.

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:36

@Blinniii: hoe is het nu met iedereen? :(:)

Hier is dochter ook nog zo aan het hoesten. Dokter vermoedt ook RS :\

Zo’n haarband is niet echt iets voor mij. Ik heb het echt altijd warm en ik draag dan ook nooit wanten, mutsen en winterjas :+

Wat wel een tip hier is is een knoflookpers. Heb nu een zwarte van Xenos, heel mooi. Maar hij ‘drukt’ niet ver genoeg. Dus er blijft een heel groot stuk in zitten.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10479
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 09:37

Zo'n haarband is hier ook wel welkom :j

mijn laatste bericht moest inderdaad ovenschaaltjes voor 1 of 2 personen zijn :j Lang leven autocorrect :')

Sokken heb ik meer als genoeg dus die hoeven niet meer in mn pakket er bij ;)

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:55

Secret Santa Beheer Mededeling

Citaat:
Ik merk dat ons bericht toch wat op onbegrip stuit en ik denk dat dit komt omdat jullie 1 kant van het verhaal lezen/zien of mee maken.

Daarom wil ik jullie globaal meenemen in een kleine reis in mijn herinneringen vanaf 2017, het moment dat ik bij het beheer ben gekomen om te helpen met de communicatie :j
En na dit verhaal wil ik graag nog even ingaan op een aantal deelnemers :)

In 2016 deed ik voor het eerst mee als deelnemer, dit was tevens het eerste jaar dat er een pakket niet aan kwam.
Om dit in 2017 te voorkomen hebben wij in juli al vergaderd en zijn wij met een lijstje met regels gekomen (Die trouwens veel korter was als dat het lijstje nu is :+ )
Wat wij belangrijk vonden, was de dubbele aanmelding. Zowel in het topic als via PB naar, toen nog, Rebecca. Dit zodat wij zeker wisten dat je ook 25 nuttige berichten had geplaatst en mee kon praten in dit topic, omdat dit topic belangrijk is voor je Santa.
Daarbij dachten wij, als wij verder aangeven dat mensen voor problemen etc bij mij terecht kunnen, dan zouden we eventuele verdwenen pakketten kunnen voorkomen.
Ja... Dit was vrij naïef gedacht. In de praktijk bleek dat mensen het lastig vinden om aan te geven dat er iets niet goed gaat.
Dat jaar hadden wij 133 deelnemers en verdwenen er, uit mijn hoofd gezegd, 3 pakketten.
Gelukkig waren er bonussanta's aanwezig die wij nog steeds heel dankbaar zijn.
Maar het zette ons wel aan het denken, die 3 pakketten waren namelijk niet van Santa's die nieuw waren, maar van Santa's die al vaker hadden meegedaan.
Hoe kunnen wij dat in het vervolg voorkomen?

In 2018 hebben wij 2 regels toegevoegd, of eigenlijk 1 regel iets gewijzigd en 1 regel toegevoegd.
De eerste gewijzigde regel was de data en tijdstippen vanaf wanneer je mag verzenden en tot hoe laat je mag verzenden, en dat dan dik gedrukt, want het eerste jaar stonden de data (zonder de tijdstippen) er ook, maar was gebleken dat mensen hier snel over heen lazen.
Daarbij kwam de regel van het actief mee praten.

Wij kwamen er namelijk tijdens onze vergaderingen achter dat de Santa's van de 3 "verdwenen" pakketten dit ergens al aangekondigd hadden, door steeds minder actief te worden.

2018 noem ik in mijn hoofd altijd het horror jaar van 2018.
Dat jaar heeft er serieus voor gezorgd dat wij als beheer lang getwijfeld hebben of wij nog wel door wilde gaan, het zorgde er uiteindelijk voor dat Rebecca het minder leuk vond en ondersteuning kreeg van Donna.
Waarom? Allereerst is actief mee praten niet echt meetbaar (a little headsup voor jullie, volgend jaar wordt die regel aangepast en maken we het meetbaar) daarbij, waren wij ook nog niet heel allert op het toetsen van dat actief mee praten, we signaleerden wel dat mensen helemaal niet reageerden, maar verder hebben wij op activiteit te weinig gedaan.

In de eerste week na het verdelen van de lootjes stroomde mijn inbox over en had ik wel 100 pbtjes, sommige waren zelf dubbel, van Santa's die merkte dat hun lootje helemaal niet zo actief was en dat ze heel moeilijk informatie konden vinden.
Dat was het moment dat wij besefte als beheer, dat activiteit niet alleen belangrijk is om er voor te zorgen dat de pakketten ook aankomen, maar ook om er voor te zorgen dat Santa's een leuke tijd hebben met het samenstellen van een pakket.

Wij waren daar uiteindelijk zo druk mee bezig dat het ten koste ging van ons sociale leven en in sommige gevallen (de mijne) ook een beetje ten koste ging van het werk.

2019 besloten wij de deelnemers voor het eerst in de gaten te houden.
Dit was niet makkelijk, kost een boel tijd en werd door niet iedereen als even leuk ervaren.
Dit was tevens het jaar dat mensen ons als beheer voor het eerst vervelend vonden.
Ik geloof echter dat dit ook het jaar was dat het voor het eerst goed ging met alle pakketten.

2020 heb ik weinig over te melden omdat ik hiervan weinig heb meegekregen :+
Maar ik geloof dat dit een fijn jaar was voor zowel beheer als de deelnemers en dat er geen verloren pakketten waren :n

Het organiseren van zo'n evenement kost ons, ondanks dat wij als beheer niet meer in juli hoeven te starten met vergaderen omdat wij steeds beter op elkaar ingespeeld raken, nog steeds heel veel tijd.
En dat doen wij vrijwillig omdat wij het nog altijd een ontzettend leuk evenement vinden.
Het is daarom ook niet altijd even leuk om bepaalde acties te moeten uitvoeren en daarom proberen wij die acties ook te voorkomen door mensen er op te attenderen dat zij niet actief genoeg zijn.
Het is dan ook jammer dat een goed bedoelde actie als iets negatiefs wordt gezien, want zo bedoelen wij dit echt niet.



Dan wil ik nu nog even ingaan op een aantal deelnemers :j

Allereerst African Lady, wij zijn ons er enorm bewust van dat jij bijna alle edities als deelnemer hebt mee gemaakt. Maar, als je in eens voor een maand verdwijnt, is dat wel een rode vlag voor ons, zeker met de ervaringen die wij vanuit eerdere edities hebben.
Ik kan mij voorstellen dat ons bericht, door jou actieve probleemloze deelname, vervelend voelt. Dit is absoluut niet de bedoeling, maar... Wij hadden nooit een bericht gestuurd, als wij geweten hadden dat jij een examen had.

Had jij contact met mij opgenomen en gezegd: Ik heb (bijvoorbeeld) 4 oktober een examen en daardoor ben ik minder actief omdat ik mij hierop wil voorbereiden. Dan was mijn antwoord geweest: Komt goed, we zien je wel weer rond 11 oktober in het topic.
En dan had je nooit een bericht van ons gehad.

Yvje86, ik snap wat jij bedoelt en ik wil je echt meegeven dat dit topic nog steeds draait om mensen een leuke tijd te geven, moeite voor elkaar te doen en een leuk pakket te bezorgen.
Wij vragen niet veel, 1 a 2 berichten per week moet lukken, dat betekend dat je nu rond de 10 berichten zou moeten zitten, dat is echt niet veel voor een topic wat al sinds 1 september loopt.
En misschien kan jij met de paar berichten die geplaatst zijn een heel leuk pakket maken.
Maar er zijn ook een heleboel mensen die dit niet kunnen en daar moeten wij als beheer ook aan denken. En ja, je kan door de berichten zoeken op zoek naar wat nuttigs als er in het topic te weinig staat, maar niet iedereen plaatst dingen die nuttig zijn voor in een pakket, sommige bokkers komen niet verder dan het paardengedeelte van bokt (wat helemaal prima is), die zijn echt heel lastig als ze hier niks plaatsen :o

Juist omdat wij het voor iedereen leuk willen maken en omdat wij willen dat iedereen een pakket ontvangt, moeten wij wel dit soort stappen nemen.

Jenkins, ik vind het oprecht heel jammer dat dit topic niet is wat jij je had voorgesteld van Secret Santa.
Maar het mee praten in het topic is noodzakelijk voor jouw Santa om een leuk pakket samen te stellen voor jou. Het reageren is ook niet moeilijk, je kan gewoon een reactie plaatsen op je voorganger: Nee ik lust geen koffie, oh thee lekker :j.
Ik hoorde ook dat jij een vragenlijst voorstelde, het leuke is juist de zoektocht, met een vragenlijst neem je dat element weg en daarom willen wij daar ook niet mee gaan beginnen, daarbij kunnen wij dan niet meer controleren op de activiteit, wat wij ook moeten doen om beginnende problemen te voorkomen. Ik hoop dat je dit begrijpt.

Fohadie, daar heb je helemaal gelijk in.
Zoals ik in mijn eerdere bericht aangaf, iedereen heeft een goede reden.
Wanneer knijpen wij onze ogen dicht en wanneer grijpen wij in? Daarom hebben wij er voor gekozen iedereen een reminder te sturen, want het verdelen van de lootjes komt nu heel snel dicht bij en eigenlijk is er al bijna geen tijd meer voor ons, als beheer, om nog in te kunnen grijpen.
Ik moet ook zeggen dat het bericht echt heel netjes en vriendelijk was opgesteld, alle berichten trouwens, die Donna heeft gestuurd over de activiteit.
Ik vind het dan ook jammer dat die berichten zoveel discussies geven, neem het ter kennisgeving aan en doe er wat mee :)

Moirin Het probleem is alleen dat niemand wat bij ons heeft aangegeven.
Als wij op de hoogte waren van de omstandigheden, dan hadden wij de bokkers ook meer vertrouwen kunnen geven. Nu wordt het achteraf pas aangegeven nadat het verzoek om meer activiteit al is verstuurd. Daarbij zitten wij nu in rustig vaarwater, maar over 1 week! al niet meer. Santa's moeten ook wat kunnen met het lootje wat ze krijgen.

En laat ik nogmaals vooropstellen dat wij ook niet vragen om een activiteit van elke dag een bericht.
Wij vragen om 1 a 2 berichten per week, dit zou echt te doen moeten zijn, uitzonderingen daar gelaten. Maar die uitzonderingen zouden contact op moeten nemen met mij en om heel eerlijk te zijn, ik heb van niemand wat gehoord :o

Ik hoop dat we dan nu ook verder dit onderwerp kunnen afsluiten, wij vinden het oprecht heel jammer dat deze reminder er voor gezorgd heeft dat mensen besluiten om niet meer mee te doen, maar wij weten ook echt niet hoe we het anders hadden kunnen aan pakken.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 26-10-21 10:01, in het totaal 3 keer bewerkt

Biebz

Berichten: 5535
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 09:56

Haarband gebruik ik nooit. Maar zo’n warme voor in de winter lijkt me wel wat!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48610
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:01

Jaaa, dan blijft je haar nog enigszins goed zitten.. met een muts op is het altijd coupe hopeloos :))

Ashleytjuhh

Berichten: 6697
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:02

Oorwarmers zijn veel fijner als een muts vind ik :j

Je kan gewoon een staart op en je haar is niet ontploft als je hem af doet :))

Megane

Berichten: 740
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:04

Oh zo'n haarband lijkt mij ook wel wat!! En mijn handschoenen hebben hun beste tijd ook gehad, ik heb nu handschoenen zonder vingers (zeg maar net als die gebreide van dat plaatje zonet) en die zijn echt super fijn.

Oh en ik bedacht me gisteren dat ik geen ovenhandschoenen heb, gebruik de handdoek altijd haha.

Ook ik kreeg een berichtje, doe m'n best om actiever mee te kletsen! Als het goed is is mijn insta pagina ook makkelijk te vinden, daar post ik sowieso met regelmaat wat op!

Zie ook mijn tops en flops niet als een 'boodschappenlijstje' tenzij je dat fijn vind natuurlijk haha. Ik vind het juist ook heel leuk als iemand zelf creatief is en met dingen komt die ik niet verwacht.

Ashleytjuhh

Berichten: 6697
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:05


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:07

Haarband ben ik zelf aan het breien, dus die hoef ik niet! :D En ik wil er met alle liefde nog een breien voor mijn lootje, dus als iedereen die zo'n ding wil even de omtrek van hun hoofd wil meten, ben ik heel gelukkig. :)) Grapje.

fohadie
Berichten: 4316
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:25

Ik heb geen Instagram, dus daar heb ik weinig aan. Maar ben goed in speuren op Bokt. :+

Zo,n haarband vind ik helemaal niets. Mijn hoofd is bijna altijd warm, op mijn neus na.

En wow, die heeft veel gespaard zeg!

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:28

Ik heb insta en mijn hond ook die heeft zelfs meer volgers hihi.

Dunne handschoentjes zijn ook een top of een lekkere muts voor tijdens het wandelen.

yvje86

Berichten: 2701
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:29

Bedankt voor de uitleg MDH.
Het geeft inderdaad verheldering. Jammer dat het nodig is, je zou denken we zijn allemaal volwassen genoeg en uiteraard kan er altijd wat gebeuren. Ik moet eerlijk bekennen dat ik meestal meer een meelezer ben dan dat ik reageer.
Maar laten we het inderdaad rusten en ik bied mijn welgemeende excuses aan omdat ik wat aanvallend gereageerd heb. Het viel een beetje rauw op mijn dak, jullie bedoelen het goed en je hoopt inderdaad dat niemand zonder cadeautje zit straks.
Zelf zit ik momenteel met een hond die behoorlijk wat zorg vraagt en waarbij de keuze wel/niet in laten slapen dichtbij is. Dit geeft mij momenteel behoorlijk wat (emotionele) stress en daardoor lees ik meer mee dan dat ik reageer. Vandaar dat ik mij toch indirect aangesproken voelde.

Dan over tot de orde van de dag...SSS. :D wat ik volgens mij nog niet heb gezegd is dat ik sinds jong af aan een passie voor Egypte heb (de egyptische oudheid). Ik kwam er helaas te laat achter dat nationaal geografic laatst 6 edities omtrent het oude Egypte heeft uitgegeven. Helaas heb ik alleen het laatste deel kunnen bemachtigen dus andere delen zijn zeer welkom. Vanwege heimwee ben ik nooit in Egypte geweest maar ik hoop er ooit te komen.

Alja

Berichten: 25658
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:30

Blinnii schreef:
LWDaisy schreef:
Ik moest niet eens heel diep graven voor een foto haha! Houdt de hoofdpijn op afstand in de winter :j
[ [url=m/SkG8U5.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijke foto is dit! <3

Ik heb enorm zin in een kop koffie. Als iemand nog dé tip heeft voor een fatsoenlijke en degelijke koffie/thee mok die je mee kunt nemen, dan hoor ik het graag! :D

Blond to go mok!

Hoop dat ik jou heb, duik ik m’n servieskast voor je in!

Hier is servies een flop!
Ik wordt doodongelukkig van 1ling mokken....

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78596
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:34

Yvje86, wat een vervelende situatie met je hond. :knuffel:

Hoofdmaat is 54,5 (ja, klein koppie) maar haarband is niet een top. :)) Heb er nog liggen die niet gebruikt worden.

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 10:35

Bedankt voor de uitleg MDH! Geeft inderdaad meer verheldering :j Ik waardeer al jullie werk zeker hoor, het is ook een behoorlijke organisatie.

Mokken vind ik altijd leuk :D al puilt mijn kast al uit haha.
Hoofdmaat zal ik thuis even meten :') al heb ik een smal koppie in elk geval :P