Containers uit het zicht, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Containers uit het zicht, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 20:58

Onze oprit wordt aanstaande zaterdag vervangen. We krijgen nieuwe stenen erin en alles wordt weer strak :)

Alleen....waar laten we die lelijke containers? :=
We hebben 3 stuks van 240 l.

We hadden een steigerhouten container ombouw, compleet behandeld met dure beits, maar deze is na 3 jaar al rot en rijp voor de stort.

We willen de containers niet in onze schuur (drive-in woning) en een nieuwe ombouw willen we ook niet meer.

Iemand leuke en makkelijke ideeën?
Hoe hebben jullie de containers uit het zicht geplaatst?

Chubby

Re: Containers uit het zicht, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:19

Gewoon een schuttingdeel ervoor?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:26

Je zou een paar planten (in een pot of in de grond) ervoor kunnen plaatsen? Een soort afscheiding door bijvoorbeeld coniferen of een mix van planten/ struiken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:40

Ik zie wel eens heggen eromheen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:18

Daarom niet uit het zicht maar het neemt geen extra ruimte in en geeft toch een ander beeld:
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:18

Op Pinterest staan wel veel opties. Van bloemen tot stenen korven.
Maar je kan ze ook in een simpel leger tuinhuisje zetten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:39

Lukasje schreef:
Daarom niet uit het zicht maar het neemt geen extra ruimte in en geeft toch een ander beeld:
[ [url=m/fqvLVy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het nadeel aan dit soort dingen vind ik altijd dat het na een paar maanden vaak al flink verkleurd, dat het door de grijper van de vuilniswagens beschadigd raakt, dat er randen los gaan zitten als het heel heet is of vriest en dat er dan vuil in gaat zitten of dat er stukken uit scheuren; kortom dat het er dus al heel snel er vrij sjofeltjes uit gaat zien. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik had bij mijn oude huis een hekje met klimop er omheen staan zodat het vanaf de straat niet zo te zien was. Verder zorgde ik dat ze altijd schoon waren, en hier heb ik het huisnummer er heel strak op zitten. Het is jammer dat die dingen zo lelijk zijn, maar het hoort er een beetje bij ben ik bang.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 23:01

Vjestagirl schreef:
Lukasje schreef:
[ [url=m/fqvLVy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het nadeel aan dit soort dingen vind ik altijd dat het na een paar maanden vaak al flink verkleurd, dat het door de grijper van de vuilniswagens beschadigd raakt, dat er randen los gaan zitten als het heel heet is of vriest en dat er dan vuil in gaat zitten of dat er stukken uit scheuren; kortom dat het er dus al heel snel er vrij sjofeltjes uit gaat zien. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik had bij mijn oude huis een hekje met klimop er omheen staan zodat het vanaf de straat niet zo te zien was. Verder zorgde ik dat ze altijd schoon waren, en hier heb ik het huisnummer er heel strak op zitten. Het is jammer dat die dingen zo lelijk zijn, maar het hoort er een beetje bij ben ik bang.

Bij mij hebben de stickers er jaren opgezeten zonder slecht te worden. Ik geloof een jaar of 15, nu hebben we nieuwe bakken gekregen helaas.

Maar met stickers blijven ze lelijk. Bij de buren hebben zo een kunststof wicker geval staan, die was binnen een week al slecht. Ook geen aanrader.

Ik heb ze nu tussen een schuttingdeel en hegje staan. Niet helemaal uit beeld maar goed genoeg, ik wil niet al teveel gedoe met spullen erin gooien en ze langs de weg zetten.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 05:07

Stickers vind ik ook niet echt een optie. Onze huisnummer stickers had ik er ook mooi en strak op, maar die zijn ook al flink beschadigd.

Een schutting deel ervoor is denk ik de beste optie :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:23

Je hebt tegenwoordig ook uittrekbare schuttingen met bijv. nep-wingerd. Neemt bijna geen ruimte in, geen onderhoud en mooi uit het zicht.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 13:25

DubbelFun schreef:
Je hebt tegenwoordig ook uittrekbare schuttingen met bijv. nep-wingerd. Neemt bijna geen ruimte in, geen onderhoud en mooi uit het zicht.

Oeh, ben benieuwd! Heb je toevallig een foto als voorbeeld?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:26

En anders een ombouw van metalen palen, gaas ertussen spannen en daar klimplanten tegen aan laten groeien. Zit het binnen een jaar dicht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:29

DubbelFun schreef:
Coconut schreef:
Oeh, ben benieuwd! Heb je toevallig een foto als voorbeeld?

Dit is de eerst die ik op google tegenkwam, er zijn er meer die ze aanbieden, zowel op rol als in paneelvorm. Zag ze laatst zelfs nog bij de Action staan :D
https://www.blumfeldt.nl/Fency-Dark-Ivy ... jGEALw_wcB

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:43

Wij hebben dunne hard houten horizontale latjes, die gaan nu al een flink aantal jaren mee

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:02

Ik heb er een taxus haag voor staan, maar dat kan natuurlijk elke soort haag zijn.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 15:32

Een haag is niet echt een optie. Onze oprit is net opnieuw bestraat namelijk.

Ik ga eens kijken voor zo'n heg. Ik zat ook al aan schapenhek te denken.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:37

Wij hebben deze, ooit eens gekocht bij Leen Bakker. Soort van kunststof materiaal achtig iets :+
In ieder geval onderhoudsvrij. Ik denk dat deze al een jaar of 10 oud zijn.

Afbeelding

Bij ons staan de containers ook op de oprit en we krijgen vaak complimenten en de vraag waar deze dingen vandaan komen.
Mooi zijn ze nooit vind ik, maar dit is voor ons de beste oplossing geweest.
Eerst stonden ze in de achtertuin, zonder ombouw.

Een haag geeft altijd extra spinnen ben ik bang := Dat ik dan door spinnenwebben heen moet, brr

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 15:02

Die zijn ook heel netjes inderdaad! Passen ook qua kleur exact bij ons huis en de oprit :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:33

Wij hebben er ook 3. 2 Grote en 1 kleine. Bij ons loopt een pad naast de parkeerplaats en die hebben we iets naar voren getrokken. Daar begint een stuk laurier haag en daar staan ze nu achter.

Ik wilde ze niet dichtbij het huis ivm evt luchtjes, maar wel va keuken, via garage snel en makkelijk er wat in gooien.

Laurier is wel makkelijk, blijft groen en verliest niet echt blad. Maar goed, ik hou van heel veel planten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:35

3 maar... wij hebben er 6 staan 8-) (waarvan 1 kleine). Probeer die maar eens weg te werken :) Dus ik zet mijn auto er maar voor.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:20

DubbelFun schreef:
3 maar... wij hebben er 6 staan 8-) (waarvan 1 kleine). Probeer die maar eens weg te werken :) Dus ik zet mijn auto er maar voor.

Tja, officieel maar 2. Eentje is van onszelf en bewaren we de zakken plastic in. Doe je niks tegen, is vanuit de Gemeente. Papier staat de garage vol mee, wordt eens per maand door een school opgehaald.

Maar zou voor 6 ook genoeg ruimte hebben om ze op dezelfde manier weg te werken.

En anders heb ik er toch wat maling aan. Iedereen heeft die dingen en het hoort bij het leven dat we afval hebben. Ik wil vooral dat het makkelijk is. Ik loop er zo heen en hoef ze maar een paar meter te verplaatsen voor het ophalen.

Bij vorige huis ook maar 2 containers en die stonden onder een afdak naast de fietsen met een gaaswerk met bruidsluier.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:59

DubbelFun schreef:

6!?! Waarvoor zijn die laatste 2? Grijs, groen, plastics/pmd en papier ken ik, maar kan me geen andere bedenken >;) (tenzij je er zelf 1 voor luiers hebt gehaald, maar da's in principe dan ook grijs)

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 19:02

Rintah schreef:
DubbelFun schreef:

6!?! Waarvoor zijn die laatste 2? Grijs, groen, plastics/pmd en papier ken ik, maar kan me geen andere bedenken >;) (tenzij je er zelf 1 voor luiers hebt gehaald, maar da's in principe dan ook grijs)

Wij hebben er ook 5 :D 3x groen, 1 rest, 1 plastic.

Onze vorige woning hadden we van zulke plantenbakken met hedra erin, groeit zo dicht, en in bak gemakkelijk in toom te houden.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:06

Grijs kennen ze hier niet, maar verder 2 zwarte, 2 bruine, 1 blauwe en een oranje :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:06

Overigens zijn alle containers hier groen, alleen de deksel hebben een andere kleur :)