Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fitzroy schreef:De supermarkt in Uddel is echt niet open op zondag, hoe kom je daarbij?
Lindaonline schreef:Het is een vrijstaande woning op een ruim perceel met veel privacy. In principe kunnen we alles doen wat we willen, zonder dat anderen last hebben. We zijn ook geen jongelui meer met feesten en toestanden. We leven met onze dieren en willen rust, ruimte en dichtbij de bossen wonen. We hebben overal gewoond en passen ons makkelijk aan.
moeshie schreef:Ik woon niet in Nederland dus mis misschien iets, maar Nederland is toch een land dat vrijheid van geloof ten zeerste respecteert? Dat wil dan toch zeggen dat 1 groep (de gereformeerden) niet zomaar alles kunnen bepalen in het ganse dorp? Als zij bepaalde rituelen (zoals rust op zondag etc) willen incorporeren in hun leven, dan is dat uiteraard hun goed recht, maar dat wil toch nog niet zeggen dat niet-gereformeerden dat ook moeten navolgen? Stel je eens voor dat we in 1 dorp met de regels van alle geloofsovertuigingen moeten rekening houden, dat is toch absurd en niet meer van deze tijd?
Lindaonline schreef:Sociale contacten wil ik graag van mensen die ook paarden houden e.d. of andere overeenkomsten. Mijn buren vindt ik wel belangrijk, want je komt elkaar dagelijks tegen en mocht je elkaar nodig hebben, dan is het fijn dat je even hulp kan krijgen en bieden. Maar ik ben geen theeleut die iedere maandagochtend op de stoep sta.
MarlindeRooz schreef:Lindaonline schreef:Sociale contacten wil ik graag van mensen die ook paarden houden e.d. of andere overeenkomsten. Mijn buren vindt ik wel belangrijk, want je komt elkaar dagelijks tegen en mocht je elkaar nodig hebben, dan is het fijn dat je even hulp kan krijgen en bieden. Maar ik ben geen theeleut die iedere maandagochtend op de stoep sta.
Dat komt zeker goed als jij je netjes voorstelt en je een beetje aanpast. Dus niet op zondag de auto wassen / grasmaaien / bladblazen in het zicht of gehoor van de mensen.
moeshie schreef:Ja en nee.