hout prijzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

hout prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 13:01

Wij hebben veel hout gebruikt met verbouwen en zoals iedereen weet, zijn de prijzen gestegen en konden sommigen ook slechter leveren.

Maar wat denkt men hier? Blijven de prijzen zo? Zullen ze iets dalen? Of weer volledig dalen? En hoelang zal dat duren?

Als ik even kijk naar 18mm dik OSB is dat nu 3x zo duur bijv.

Ik las dat ze verwachten dat het nog maanden zo blijft. Hebben we wat nodig, moeten we het kopen, maar als het daarna toch weer gaat zakken, wil ik ook wel wachten.

The_Cat

Re: hout prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:07

Het gaat nog wel even zo blijven. Van wat ik nu van mijn nonkel begrepen heb die in de houthandel werkt, durven nu weinig bedrijven voorraad in te kopen, omdat ze bang hebben dat ze hem onder aankoopprijs moeten verkopen als het zakt. Dus het blijft momenteel even artificieel hoog. Als je kan, zou ik wachten

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:08

de index voor hout is net uit (HPE) en de stijging is gestagneerd, verwacht wordt dat de prijzen komende maanden zullen dalen :) (ik spreek voor België - ben aankoper)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:10

Ik verwacht de eerste maanden geen daling... Aannemers in de buurt durven geen offertes meer maken, omdat de prijzen voor bouwmateriaal nog wekelijks stijgen.

Niet alleen hout is duurder. Plastics komen gewoonweg niet binnen of met maanden vertraging. blauwe steen voor bestrating niet langer leverbaar...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 13:15

Ja, alles is duurder. Wij hebben echt lang op een maatwerk dakgoot moeten wachten.

Ik hoor van de houthandel de problemen, maar de aanvragen voor garages, schuren etc schijnt nog steeds hoog te liggen. Dus alles wat wel binnenkomt en beschikbaar is, gaat ook vaak op.

Maar laatst waren we in Groningen en kwam langs wat houthandels die aardig vol leken te liggen.

We hebben nog een stapel osb liggen bijv en de garage is afgetimmerd met 18mm. We hebben ook al gezegd dat we de helft eraf halen als we nodig hebben. Dat kan later wel weer terug.

Maar we hebben ook balken nodig en bijv gips. Naar gips eigenlijk nog niet gekeken.

ML zit in de auto's en daar merken ze ook wat langzamere leveringen met onderdelen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:22

Ik weet niet waar je woont, maar bij de houthandel in Marknesse waren de prijzen nog enigszins te doen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:23

Verwachting die ik hoorde was komend jaar nog hoge prijzen en daarna zakken. Als er geen gekke dingen gebeuren

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:29

Wij hebben een parketvloeren bedrijf, Chalet Parket Hoofddorp.

Houtprijs is heel hoog. Normaal konden wij onze offertes aanbieden met een prijs vast van 6 maanden. Maar dat kan nu echt niet. We krijgen bijna wekelijks prijsverhogingen gemeld van leveranciers.

We zien de prijzen van hout voorlopig nog niet dalen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 13:30

Matheno schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar bij de houthandel in Marknesse waren de prijzen nog enigszins te doen.

ZO Groningen en woon naast een houthandel :+

belle_boef schreef:
Verwachting die ik hoorde was komend jaar nog hoge prijzen en daarna zakken. Als er geen gekke dingen gebeuren

Ja, een jaar wachten wordt hem echt niet. Meesten hebben we ook, maar moeten nog veel balken en wat osb hebben. En daarna nog isolatie en gips. Hadden een berg pir, maar zal niet genoeg zijn.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:07

Hout blijft nog wel even zo wordt verwacht, in ieder geval nog geen dalingen al denken ze dat de stijging verder ook mee gaat vallen. Is echt enorm gestegen.

Gips en isolatie is niet veel verandert dacht ik, maar de laatste tijd niet veel ingekocht (werk in de bouw)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 15:29

Ik baal wel. Had een grote parij osb, maar door samenwerking met ene verkeerde persoon is een groot deel erg nat geweest. Anders hadden we zelfs overgehouden. Het is nu gewoon 3x zo duur.

De balken die we hebben gebruikt kwamen uit Nederland. Maar daar zal ook meer vraag naar zijn als er tekorten zijn.

Gips en pir nog niet gekeken. Heb nog wel wat pir, maar gips niet meer.

Wij moeten ook door en zal bij andere mensen ook zo zijn. Maar kan me haast niet voorstellen dat mensen nu bereid zijn 3x zoveel te betalen. Als er elke keer 1 euro op komt, accepteren mensen dat, maar zoveel meer in 1 klap doen veel mensen niet volgens mij.

Ik zie wel om me heen erg veel vertragingen bij verbouwingen. Ben al blij dat de dakgoten nu eindelijk binnen zijn. Maar had er eigenlijk meer nodig gehad binnenkort.