Telefoon geschikt voor Freestyle Libre (Diabetes uitlezen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Telefoon geschikt voor Freestyle Libre (Diabetes uitlezen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 15:32

Omdat bokt zo onwijs veel kennis bevat, kom ik om jullie raad vragen.

Ik werk met alleenstaande minderjarige vluchtelingen en een van mijn pupillen heeft helaas sinds twee maanden de diagnose diabetes type 1. Het ziekenhuis wil graag actief betrokken blijven, door zijn Freestyle Libre uit te kunnen lezen. Nu kan zijn huidige telefoon dit eigenlijk niet, en andere opties zijn organisatorisch een beetje lastig :Y).

Nu is het zo dat ik even rond wil kijken in overleg met mijn baas, om voor deze pupil per uitzondering een betaalbare (refurbished) smartphone te faciliteren (per voorkeur Android bestuurd, gezien hij dit al heeft) die ook die Freestyle Libre kan uitlezen en de app daarvan kan draaien!

Ik zit zelf helaas volledig in de iPhone/Apple producten en een andere collega die ik veel spreek ook. Wij hebben er dus helaas weinig verstand van betreft Android opties en kennen alleen de duurdere modellen.

Ik hoor graag van jullie telefoons die dit goed kunnen draaien die ook nog een aantal jaren dit zouden kunnen doen. Andere opties voor uitlezen en nar het ziekenhuis te sturen hoef ik voor nu liever niet te horen, omdat dit binnen de organisatie moeilijker gaat dan dat ik hier kan uitleggen.

Lieve bokkers, doet uw werk. Ik hoor graag opties van jullie *\o/*

Matheno

Re: Telefoon geschikt voor Freestyle Libre (Diabetes uitlezen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:42

Xiaomi heeft prima betaalbare smartphones.

E_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:46

Wat ontzettend lief dat je dit voor deze persoon wilt regelen! Hier iemand met diabetes type 1 die ervaring heeft met de freestyle libre (nu niet meer in gebruik). Ik gebruikte zelf de iPhone 11 pro max, maar dit lijkt me een beetje buiten het budget liggen haha. Gaat het trouwens om de freestyle libre 1 of 2? Mocht het kunnen, ik heb nog wel een freestyle libre scanner hier liggen volgens mij die ik niet meer gebruik (aangezien ik geen freestyle libre meer gebruik). Deze moet wel via een laptop uitgelezen worden en is dus organisatorisch een beetje onhandig, maar hou het maar in je achterhoofd:)

Edit: Mocht je wel voor iPhone gaan. Vanaf de iPhone 7 kan de libre link op de iPhone gedraaid worden:)

Edit 2: Ik heb even rondgekeken voor je en vond deze compatibility guide van de firma waar de freestyle libre vandaan komt: https://www.freestyle.abbott/ie/en/libr ... guide.html

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 09:32

Matheno schreef:
Xiaomi heeft prima betaalbare smartphones.

Klopt, de merken ken ik opzich wel. Maar ze moeten aan een bepaalde functie kunnen voldoen en dat weet ik dus helaas niet.

E_C schreef:
Wat ontzettend lief dat je dit voor deze persoon wilt regelen! Hier iemand met diabetes type 1 die ervaring heeft met de freestyle libre (nu niet meer in gebruik). Ik gebruikte zelf de iPhone 11 pro max, maar dit lijkt me een beetje buiten het budget liggen haha. Gaat het trouwens om de freestyle libre 1 of 2? Mocht het kunnen, ik heb nog wel een freestyle libre scanner hier liggen volgens mij die ik niet meer gebruik (aangezien ik geen freestyle libre meer gebruik). Deze moet wel via een laptop uitgelezen worden en is dus organisatorisch een beetje onhandig, maar hou het maar in je achterhoofd:)

Edit: Mocht je wel voor iPhone gaan. Vanaf de iPhone 7 kan de libre link op de iPhone gedraaid worden:)

Edit 2: Ik heb even rondgekeken voor je en vond deze compatibility guide van de firma waar de freestyle libre vandaan komt: https://www.freestyle.abbott/ie/en/libr ... guide.html

iPhone 11 ligt inderdaad buiten budget _O-. Ik weet niet welke libre het om gaat, maar het uitlezen via de laptop is dus het probleem. Maar je aanbod waardeer ik onwijs. Bedankt voor je linkje, daar kan ik zeker wat mee! Jammer dat het zo weinig modellen lijken te zijn >;)

Matheno

Re: Telefoon geschikt voor Freestyle Libre (Diabetes uitlezen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:36

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:39

de telefoon moet voorzien zijn van NFC die android OS 5.0 of hoger of iphone 7 of hoger die os 11 draait.

Misschien kun je zo al vooruit en kijken naar telefoons
Houd er wel rekening mee 1 reader kan er maar tegelijk gebruikt worden op de freestyle libre wij gebruiken ze bij dieren