Muggenvanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Muggenvanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 10:14

Dit jaar heb ik enorm veel muggen in mijn tuin. Ze zitten vooral in de buurt van het zwembad en bij de konijnenren. Ik moet nog maar naar de konijnen lopen en zelfs tijdens het wandelen steken die beesten in mijn enkels. Heb meestal een lange broek en lange mouwen aan, maar dan steken ze gewoon op de nog onbedekte plekken, zelfs in mijn gezicht als het moet. Heb zelfs beten op plaatsen die normaal nooit onbedekt zijn zoals rug bv, dus ze steken ook gewoon los door dunne kleren heen -:(- . Zit altijd als een idioot in het rond te stampen en slaan terwijl ik de konijnen voer, en nóg slagen die beesten erin mij te steken! Het zijn dan ook nog eens geen normale muggenbeten hoor. Worden enorm dik en jeuken niet normaal hard. Ik krab er bewust niet aan, maar die dingen jeuken continu. Niks helpt tegen de jeuk, heb al verschillende sticks geprobeerd, maar ook azijn, en heb bij de apotheker uiteindelijk zelfs zalf met cortisonen gehaald, zelfs dát helpt niet. Ik word er 's nachts ook gewoon wakker van en kan dan echt niet meer slapen. Enige wat dan helpt is ijs gaan halen om ertegen te leggen. Maar zo kan ik iedere nacht wel twee keer mijn bed uit natuurlijk want blijft maar een 3-tal uur koud. Mijn enkels zijn ook zo dik als het maar zijn kan, zit dan ook nog eens tegen de rand van mijn schoenen, super vervelend. Dus, wat mijn vraag eigenlijk was, bestaat er iets wat ik in de buurt van de konijnenren kan plaatsen om echt muggen mee te vangen/doden? Net zoals je voor bijen bijvoorbeeld van die omgekeerde flessen met iets zoets in kan maken. Tips tegen de jeuk zijn ook altijd welkom.

BigOne

Re: Muggenvanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:15

Heb je stilstaand water in de tuin, ververs je waterbakken dagelijks?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 10:19

bigone schreef:
Heb je stilstaand water in de tuin, ververs je waterbakken dagelijks?

Ja, het zwembad... Waterbakken worden wel dagelijks ververst.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:24

Gooi een drupje afwasmiddel in het zwembad, dat doorbreekt het oppervlak waardoor muggen geen eitjes af kunnen zetten. En er zijn apparaatjes die muggen weg houden maar daar heb je niet zoveel aan wanneer je ergens loopt.

Regentonnen? Waar een opening in zit?
Kun je ook een drupje afwasmiddel in doen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 11:02

Is één drupje genoeg? Wat die apparaatjes betreft, voor wat voor oppervlakte werken die? Want volgens mij wordt ik vooral gestoken tijdens het wandelen omdat ze van de konijnenren of het zwembad meevliegen als ik weer terug loop.

Regentonnen hebben we niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 11:30

Een druppel bakolie of wasmiddel werkt ook. Het zorgt ervoor dat de oppervlaktespanning van het water afneemt en dat de larven het oppervlak hierdoor niet kunnen vasthouden om te ademen. Een kleine druppel is echt al voldoende.

Deze manier is niet geschikt voor een tuinvijver. Als je hier olie of wasmiddel zou gebruiken, zouden veel nuttige insecten sterven. Vertrouw hier liever op helpers uit de natuur, zoals vissen, libellen of zwemmende kevers.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 12:01

Dankjewel voor de tip! Een vijver heb ik niet dus dat is geen probleem gelukkig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 12:51

Geen tips zo tegen de muggen, wel tegen de jeuk, de Care Plus Click Away. Werkt fantastisch, gebruiken wij al jaren met name in de regenwoudgebieden.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 14:03

Dankjewel!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:10

Heb je chloor in je zwembad water? Een waterpomp?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 14:56

troi schreef:

Het probleem is dat het zwembad lek is dus er zit maar de helft water in en het is heel vies nu :+ . Ik dacht wel dat het daaraan zou liggen maar het zwembad zal nog niet meteen gemaakt zijn, dus ik kan er momenteel weinig aan doen helaas...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:30

MoppieFilou schreef:
troi schreef:

Het probleem is dat het zwembad lek is dus er zit maar de helft water in en het is heel vies nu :+ . Ik dacht wel dat het daaraan zou liggen maar het zwembad zal nog niet meteen gemaakt zijn, dus ik kan er momenteel weinig aan doen helaas...

Kun je het zwembad dan niet beter helemaal leeg halen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:38

Matheno schreef:
MoppieFilou schreef:

Kun je het zwembad dan niet beter helemaal leeg halen?

Ja precies. Klinkt als een muggenkwekerij _O-

Even een slang pakken, het water aanzuigen tot voorbij het hoogste punt, op de grond leggen (net iets onder het niveau van het andere uiteinde dat in het zwembad ligt) en het loopt zo leeg

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 17:17

Misschien moet ik dat toch maar doen dan ja :+ . Vond het zo zonde van het water maar 9 van de 10 gaat het toch ook zwemweer meer zijn deze zomer.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:37

Ik heb op werk ontzettend last van de muggen.
(Bossig gebied met veel water)

Alles geprobeerd van bandjes tot etherische olie en spray..

Enige oplossing die werkt is een spray op basis van Deet .. neen, niet het allergezondste, maar beter dan levend opgegeten worden ..
Ik probeer het wel op kleding te sprayen en niet teveel op mijn huid.
Maar met deze dus wel géén last meer van die vervelende ondingen.