Wat is jouw eigenaardigheidje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:24

Adamootje schreef:
Ik moest even hard denken wat mijn eigenaardigheidjes zijn, maar ik heb er wel degelijk een aantal, waaronder deze:

Al mijn huisdieren 'hebben' een eigen stemmetje (als in: ik heb een stemmetje voor hen bedacht) en ja, soms kan ik hele conversaties hebben met mezelf en soms 'praat' mijn huisdier zelfs tegen mijn man. :') Dat mijn man nog niet gillend van mij is weggerend mag een wonder heten.

Het gaat overigens verder prima met me. :+

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik lig in een deuk! Dit is bij ons ook zo :') Sommige van onze dieren slissen ook, sommige hebben een eigen liedje.... Ach ja.... :Y)

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:30

Fitzroy schreef:
Ik gebruik altijd van ieder brood de eerste en laatste sneetjes en het kapje niet. Die vind ik te klein :+

Ik laat alleen bij koffie een slokje onderin zitten.


Ik zag ooit een plaatje van een cartoon getekend kapje die hoopvol zei 'maybe this time', en sinds dien verkrijg ik het niet over mijn hart een kapje niet op te eten :')

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:41

Citaat:
Ik zag ooit een plaatje van een cartoon getekend kapje die hoopvol zei 'maybe this time', en sinds dien verkrijg ik het niet over mijn hart een kapje niet op te eten :')


Hoe lief! Wat een zalig topic _/-\o_ .

Ik wil chocolademelk met een lepeltje 'eten'. Een klein lepeltje. Zo is het het allerlekkerst. Al van kindsaf, en ik ben nu best oud. Mijn familie is daaraan gewend, de rest van de wereld vindt het raar. Ik ben een beetje onthand en teleurgesteld als ik niet kan lepelen, bijvoorbeeld in de horeca als er geen lepeltje bij zit, of als de sociale context het niet toelaat.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:43

Adamootje schreef:
Ik moest even hard denken wat mijn eigenaardigheidjes zijn, maar ik heb er wel degelijk een aantal, waaronder deze:

Al mijn huisdieren 'hebben' een eigen stemmetje (als in: ik heb een stemmetje voor hen bedacht) en ja, soms kan ik hele conversaties hebben met mezelf en soms 'praat' mijn huisdier zelfs tegen mijn man. :') Dat mijn man nog niet gillend van mij is weggerend mag een wonder heten.

Het gaat overigens verder prima met me. :+

Dit doe ik ook :j

Ik: "ooh Pukje wil jij lekker eten?"
Ook ik met het piepstemmetje van mijn konijn: "Jaaaaaa"

:')

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:45

Oh ja, dat gaat hier precies zo met de stemmetjes!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:49

Ik gruwel echt van boter; roomboter, margarine, enz. Alleen de geur al... kruidenboter lust ik dan weer wel. :')

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:09

Sodeletuut schreef:
Adamootje schreef:
Ik moest even hard denken wat mijn eigenaardigheidjes zijn, maar ik heb er wel degelijk een aantal, waaronder deze:

Al mijn huisdieren 'hebben' een eigen stemmetje (als in: ik heb een stemmetje voor hen bedacht) en ja, soms kan ik hele conversaties hebben met mezelf en soms 'praat' mijn huisdier zelfs tegen mijn man. :') Dat mijn man nog niet gillend van mij is weggerend mag een wonder heten.

Het gaat overigens verder prima met me. :+

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik lig in een deuk! Dit is bij ons ook zo :') Sommige van onze dieren slissen ook, sommige hebben een eigen liedje.... Ach ja.... :Y)


Hoezo is dit eigenaardig? Doen we dat niet allemaal? converseren met en voor onze dieren?
Dat is toch gewoon...gewoon? :j

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:11

Ik moet voordat ik ga slapen minimaal twee keer naar de wc, soms drie keer. Eén keer voelt gewoon niet goed.
Anders zit er de hele tijd in mijn hoofd dat ik moet plassen en kan ik niet slapen :')

nine1987

Berichten: 8336
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:13

Ipv 1 punt aan 't eind van een zin, 2.. Ooit mee begonnen omdat de spatiebalk vna m'n telefoon kapot was, en 't is er nooit meer uit gegaan.. :')

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:14

Ik heb echt een waslijst :')

Maar eerste wat in mij op komt: dingen op mijn bord mogen elkaar niet aanraken. Dus vlees mag niet tegen aardappelen of groente aan. Ik eet het meeste ook los van elkaar.

Ben overigens wel een makkelijke eter verder, lust praktisch alles.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:26

Ik kan een Mars niet normaal opeten. Ik eet eerst alle randen weg, dan dat grijzige creme en als laatste de chocola en caramel. En dan maakt het niet uit of het een grote is of zo'n mini. De procedure blijft hetzelfde, waar ik ook ben en wie er ook meekijkt. En het liefst drink ik na een grote Mars een glas melk. Het gekke is dat ik dus verder nooit melk drink.

Het is niet zo dat ik helemaal gek wordt als ik mijn Mars niet op die manier opeet, maar ik vind hem gewoon minder lekker op een normale manier eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:34

Sakura789 schreef:
Ik kan een Mars niet normaal opeten. Ik eet eerst alle randen weg, dan dat grijzige creme en als laatste de chocola en caramel. En dan maakt het niet uit of het een grote is of zo'n mini. De procedure blijft hetzelfde, waar ik ook ben en wie er ook meekijkt. En het liefst drink ik na een grote Mars een glas melk. Het gekke is dat ik dus verder nooit melk drink.

Het is niet zo dat ik helemaal gek wordt als ik mijn Mars niet op die manier opeet, maar ik vind hem gewoon minder lekker op een normale manier eten.


Oh bij Bounty doe ik dat wel (eerst alle chocola en dan het witte), maar bij een Mars lijkt me dit echt een enorm gesmeer :')

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18129
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:46

Mars gooi je gewoon eerst in de vriezer of de koelkast. Smeert niet hoor :Y). O wacht, waar ging dit topic ook weer over?

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:54

Oh, bij milky ways doe ik dat altijd, eerst het hele randje met de bovenkant eraf, dan de rest in 1 keer (en dan vooral omdat de bodem altijd in 100 stukjes gaat als ik dat probeer).

Knopen op shirts of truien hoef ik ook niet, aan een broek is oké, maar alleen waar die hoort en niet op andere plekken.

Ik doe geen boter op mijn brood behalve bij kaas en hageslag(achtig) als beleg.

En als er meer reacties komen zie ik vast ook wel dingen langskomen waarvan ik denk 'Oh ja, dat doe ik ook!'

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33800
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:06

Oh en ik ben mezelf op 25-jarige leeftijd taart aan het leren eten.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:07

Ik kan dus de geur of aanwezigheid van vis niet harden. Niet die in een aquarium oid, maar dode bereide of rauwe vis als ook garnalen YAK! Echt ik ga aan een andere tafel zitten als iemand in mijn omgeving vis besteld in een restaurant echt gadver. :r

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:12

Als ik na het tanden poetsen wat water drink, dan moet ik de slokken in m'n hoofd tellen.

Bij Liga Milkbreak eet ik eerst de rand koek op en daarna het midden.

Als ik alleen thuis ben, dan trek ik niet zomaar de deur dicht, dan moet eerst de sleutel in het sleutelgat om echt echt echt zeker te weten dat ik de goede sleutels bij me heb.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33800
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:12

Loei schreef:
Ik kan dus de geur of aanwezigheid van vis niet harden. Niet die in een aquarium oid, maar dode bereide of rauwe vis als ook garnalen YAK! Echt ik ga aan een andere tafel zitten als iemand in mijn omgeving vis besteld in een restaurant echt gadver. :r

Dit heb ik ook en mijn vriend eet geregeld tonijn of makreel. :r ;(

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:56

Ik bijt op de binnenkant van mijn onderlip al jaren.
Laatste slokje drink ik ook niet.
Moet ook 2 keer plassen voor het slapen.
Mijn eigen kussen moet mee als ik ergens anders slaap.
Opmaken, eerst oogpotlood dan de rest.( lees, deo, haar, geurtje, dan foundation dan mascara).
Stemmetjes voor de dieren hier idem. Maar dan samen met mijn man..
Volgens mijn man heb ik er nog heel veel meer.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:14

Ik ben dan echt the biggest pain in the ass voor velen. Ik pak juist altijd bij een nieuw brood uit het midden :s

Na het douchen droog ik eerst mijn voeten af. Ik vind natte voeten vreselijk. Als kind op zwemles werd ik naar het zwembad getild want ik kon het niet aan op de natte tegels te stappen.

Eten buiten huis doe ik nooit. Kan me niet herinneren wanneer ik op school iets heb gegeten.( Heb ook een eetstoornis ) van een boterham happen doe ik nooit scheur altijd kleine stukjes af. Boter gebruik ik nooit.

Bij verschillende groentes wil ik alles apart hebben en en niet gemixt, sausen neem ik ook nooit.

Bij spanning bijt ik op de binnenkant van mijn onderlip.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:40

Oh wat een leuke dingen hier en ook dingen waarin ik mezelf herken :+

Als ik (niet eens zulke) zware dingen til/trek/... vertrekt mijn gezicht automatisch naar een vreemde houding >;) ik kan er helemaal niks tegen doen :=
Ik heb helaas altijd zware beroepen gehad en loop dus vaak met een "scheve bek" rond _O-

Ik MOET altijd plassen voor slapengaan. Ookal ben ik 15min eerder al geweest en ookal komt er niets..
Doe ik het niet, word ik geheid wakker om te plassen of ik kan niet slapen.

alysha92
Berichten: 279
Geregistreerd: 19-03-10

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:11

Ik spoel een glas, beker, mok of papieren bekertje altijd 3x met water om voordat ik hem weer vul met iets om te drinken (ookal is het water wat ik wil drinken)...
Ik doe dit ook op het werk als ik patiënten een bekertje water geef :') ik probeer het wel eens niet te doen maar dan krijg ik een error in mijn hoofd
Het is gewoon een automatische handeling geworden :P

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:19

Buuk schreef:
Hoezo is dit eigenaardig? Doen we dat niet allemaal? converseren met en voor onze dieren?
Dat is toch gewoon...gewoon? :j



Ik ben zo, zo opgelucht dat ik niet de enige ben die dit doet. *\o/* Trouwens, mijn man doet de door mij bedachte stem soms ook na en dan word ik semi-boos als hij dat ook nog eens niet op de juiste manier doet. :')

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wat is jouw eigenaardigheidje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:54

Ik durf al mijn eigenaardigheden hier niet te delen hoor :')

Maar mn eten mag elkaar niet raken. Ik eet mn eten in een bepaalde volgorde en alles los van elkaar. Alle snoeprepen worden vakkundig uit elkaar getrokken om laagje voor laagje op te eten.

Ik converseer met verschillende stemmen in mn hoofd, niet alleen voor dieren :=

Ik kan niet tegen los haar, dat voelt gek en kriebelt aan mn keel en kin. Ik kan er absoluut niet tegen als er iets aan mn keel zit.

Oh en ik friemel aan labels in kleding. Die moeten zacht zijn. Als ik een pyjama zonder zacht label heb kan ik maar moeilijk slapen }:0

JudithGigi

Berichten: 4204
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 11:08

Boheme schreef:
Moet ook 2 keer plassen voor het slapen.



Omg ik dacht dat ik de enige was, maar dan één keer. :')

Als ik vla of yoghurt ofzo eet het liefst met zo'n klein lepeltje, dan gaat het lekker lang mee.

Voor de rest heb ik niet zo veel eigenaardigheden volgensmij.