Ik heb een kleurenprinter (Canon) waarmee ik eigenlijk vooral zwart print, de cartridges met kleuren zitten er dus eigenlijk voor piet snot in want die gebruik ik niet of amper. Toch gaan ze volgens de software leeg, en om de zoveel tijd krijg ik weer van die meldingen dat ik ze moet vervangen omdat er anders schade zou kunnen ontstaan aan mijn apparaat oid.Wanneer ik print heb ik ook altijd de optie inkt besparen aan staan, en de kleuren uit. Kan het kwaad als ik die kleurencartridges er gewoon in laat zitten en de waarschuwingen dus negeer? Mijn huidige cartridges zitten nu pakweg 4 of 5 maanden in mijn printer, zo ver ik weet nooit gebruikt... in de tussentijd heb ik wel een zwarte cartridge erdoorheen gejast, maar hoe kunnen die kleuren cartridges dan leeg zijn?
Iemand ideeen?
) . Elke keer wanneer ik print lijken ze volgens de software een x percentage leger te raken, wat ik van de zwarte cartridges nog wel kan begrijpen maar niet van die kleuren die niet worden gebruikt. De printer is nu 1 jaar oud, dit heeft hij altijd al gedaan, ook met de originelen.
als ze dan toch moeten worden vervangen na x tijd, dan kan het net zo goed op papier eindigen!