Spullen verkopen? Waar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Spullen verkopen? Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 15:46

Hoi!
Ik heb een hoop spullen die ik wil verkopen (niet paard gerelateerd). Vooral kleding en boeken. Ik heb ze al op facebook gezet en op marktplaats, maar het verkoopt totaal niet. Weten jullie nog meer sites waar ik de spullen kan verkopen? Geen Vinted! Want daar heb ik veel te veel slechte recensies over gelezen en veel vrienden hebben er ook geen goede ervaringen mee.

Ik kan het geld daarvan goed gebruiken, dus tips voor goede verkoopsites zijn van harte welkom!

_Nadia_

Re: Spullen verkopen? Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:51

Kleding is toch echt het best op Vinted, ik weet niet of je in Nederland ook Depop hebt? Daar verkopen wij ook kleding op, maar daar betaal je wel een bepaald percentage in kosten.
Boeken misschien via bol? Maar tenzij t echt goede studieboeken ofzo zijn zit daar bijna geen geld in omdat de verzendkosten zo hoog zijn

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:55

ik zou juist wel zeggen vinted.
Ik heb er al regelmatig iets gekocht, ook vanuit het buitenland.
Heb er overigens nog nooit iets op gehad om te verkopen, dus daar dan geen ervaring mee.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:15

Boeken kun je prima via bol.com te koop zetten!

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 16:34

Pluttersput schreef:

Dat kan helaas niet meer als particulier :(

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:44

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:48

Boeken zijn haast niet verkoopbaar tenzij ze klassiekers zijn. Je moet dan echt net geluk hebben dat iemand toevallig op zoek is.
Ik bracht ze vaak gratis naar een 2e hands boekenwinkel die dan eerst sorteren. Het meeste gooien ze dan alsog weg omdat er geen vraag naar is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:55

Boeken raak je aan de straatstenen niet kwijt, maar voor kleding zou ik tóch Vinted zeggen. Ik heb alleen maar goede ervaringen en het geld stroomt letterlijk binnen.

En er weer uit maar oké.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:58

Boeken krijg je echt bijna niets voor, hooguit een euro of twee per stuk.

Ik verkocht ze op marktplaats maar ben ermee gestopt. Uiteindelijk besloten dat het hele gedoe met foto's maken, advertentie typen, vragen beantwoorden, verpakken, verzendlabel aanmaken en wegbrengen me de €2,- die je ervoor krijgt niet waard is.
Tegenwoordig breng ik alles naar de kringloopwinkel of naar de mini bieb.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 17-08-21 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:02

Ik zou toch Vinted eens uitproberen :) Ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad, het kopen en verkopen is super simpel. Je zou het eens kunnen proberen, en bevalt het niet dan kun je het altijd weer verwijderen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:21

Tja ik zeg toch vinted. Ik heb kinderkleding echt bijna 2 jaar op Facebook en marktplaats gehad en verkocht nauwelijks wat. Met vinted binnen 2 weken 350 euro.
En ik heb 1x iets gehad maar dat wordt met tussenkomst van vinted prima opgelost. Ook met marktplaats kan je problemen met kopers krijgen.
Hier is iedereen juist erg tevreden met verkopen via vinted. Een deel van de kleding heb ik aan mensen in Nederland bverkocht maar het overgrote deel is naar België en Frankrijk gegaan. Ik heb vanmorgen weer 4 pakketjes weg gebracht.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:36

MarcoBorsato schreef:
Boeken raak je aan de straatstenen niet kwijt, maar voor kleding zou ik tóch Vinted zeggen. Ik heb alleen maar goede ervaringen en het geld stroomt letterlijk binnen.

En er weer uit maar oké.

Goed om te weten. Ga ik misschien ook maar eens proberen.

Boeken leveren alleen wat op bij bekende titels. Paagman neemt nog wel in, maar je krijgt er een paar euro voor op zn hoogst En met t meeste kun je weer huiswaarts.
Ik zou ze lekker naar de Kringloop doen als je ermee zit. (Ik heb tegenwoordig een e-reader en nog maar een paar boeken in de boekenkast voor de sfeer :+ )

Paardenspullen zijn ook haast niet te slijten. Alleen nog z.g.a.n.
We hebben het veel te goed in NL

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:37

Juttertje88 schreef:
Pluttersput schreef:

Dat kan helaas niet meer als particulier :(

Oh echt? Dat is jammer :\

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:41

Ik zou zeggen: wacht tot Koningsdag volgend jaar en dan kijken of er in jou buurt een vrijmarkt gehouden wordt.

"Vroeger" vóór corona was er regelmatig een kofferbak verkoop in Hoek van Holland op zondag. Dan verkocht je vanuit je auto.

Misschien zijn er meer van dat soort initiatieven?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:59

Babootje schreef:
Paardenspullen zijn ook haast niet te slijten. Alleen nog z.g.a.n.
We hebben het veel te goed in NL

nou.. misschien loopt het idd niet maar wat mij opvalt is ook dat mensen een grote hoop leer op de foto zetten, geen info erbij en dan "bieden naar waarde" .. nou ben ik best opzoek naar spullen maar hier doe ik geen moeite voor hoor.
Wat je ook nog wel ziet is dat de foto opzich ok is maar dat er niet bij staat welke maat het is zoals shetlander of xfull.
En dan snap ik dat mensen dat niet gaan vragen, je moet het mensen echt zo makkelijk mogelijk maken.