Nieuwe laptop voor fotografie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Nieuwe laptop voor fotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 21:31

Kon niet echt een centraal topic vinden. Mocht ik er toch over hebben gekeken, mijn excuses!

Mijn huidige laptop is aan vervanging toe en nu ik officieel begonnen ben in bijberoep als fotografe ben ik stilaan aan het orienteren naar een nieuwe!

- budget rond de €1000, evt wel wat te rekken naar €1200-1300
- liefst minimaal een I7 processor
- voldoende RAM en SSD geheugen
- moet heel vlot programma's zoals Photoshop en Lightroom kunnen draaien
- GEEN MacBook :+ ooit eentje een week in bruikleen gehad en ik kan er niet aan wennen / mee werken haha

De bedoeling is om er vnl mee na te bewerken, mails checken, af en toe Netflixen en een enkele keer Sims of een andere game spelen :D

Mijn vriend is vnl thuis in de desktop / PC build wereld en zegt dat €1000 een ruim budget is voor een laptop met bovenstaande eisen in gedachten. Heb m'n vraag echter ook al gesteld in een dierenfotografen facebookgroep en daar zegt de meerderheid dat mijn budget veel te laag ligt en ik beter door kan sparen... Dus ik zie door de bomen het bos niet meer :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:35

Ik heb een asus tuf game laptop
Perfect ding.
Alle programma's die jij benoemd werken erop.
Zelfs de sims. Retesnel.

Maar zorg dat je Cschijf opgeruimd blijft, dan blijft ie ook snel.

Echter wel een I7.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 16-08-21 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:35

Een week is wel erg kort om te wennen aan een Macbook. Voor dat budget heb je een Macbook Air met de nieuwe M1 chip, die zijn retesnel en het scherm is perfect voor fotobewerkingen.
Als je een Windows laptop zoekt die net zo snel en krachtig is met zo’n goed scherm dan ben je al gauw meer kwijt.
Ik heb helaas te weinig ervaring met Windows laptops om een goed type te kunnen aanbevelen.

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:37

2 jaar geleden heb ik voor dat budget een MSI laptop gekocht, je zou eens tussen de gaming laptops kunnen kijken, volgens mij kun je dan prima voor jouw eisen en budget een leuke laptop vinden.
Wel zou ik even goed kijken naar het beeldscherm, vaak zijn deze echt gericht op het gamen en dus niet kleurecht mbt foto's.

Zo uit mijn hoofd heb ik deze
https://www.bol.com/nl/nl/p/msi-gf65-th ... D0QAvD_BwE

Alleen dan 8gb ram. Maar bij deze is het scherm dus niet helemaal kloppend

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:52

Ik heb toevallig veel laptops vergeleken en had eerst een laptop voor 900 euro gevonden. Maar ik teken ook 3d voor mijn 3d printer en die laptop gaf al aan dat hij bepaalde functies niet trok. Dus toen heb ik die laptop terug gestuurd en heb ik deze gekocht. En die heeft totaal geen moeite met dat programma en met fotobewerking. Super snelle laptop, waar ik erg blij mee ben.
https://www.coolblue.nl/product/882634/ ... 0f7mh.html

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 22:18

Ik heb een Acer Aspire 7.
Heb hem nu 3 jaar, toentertijd €1150 voor betaald. Is wellicht nu een nieuwere versie.
Draai er probleemloos alle programma’s van Adobe mee (en ook tegelijkertijd).