Ik was namelijk bijna zo ver om een MacBook te kopen totdat ik hier tegen aan liep.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Loeky01 schreef:Ik kan het er wel vanaf halen maar niet op schrijven. Dus voor mij prima en heb er verder niks mee gedaan, als ik bestanden wil bewerken zet ik ze op mijn Mac of op een andere harde schijf die ik wel heb ingesteld op gebruik van Apple (MyPassport)

) En heb een Verbatim harde schijf waar de foto's van mijn windowmachine op staan.

Choiix schreef:Inderdaad alles van de schijf overzetten, dan formatteren als ExFAT en dan heb je een schijf die je op Mac en PC kan lezen
Maar als het belangrijke archiefdata is: Heb je dan wel een backup want 1x opslaan is geen backup
Choiix schreef:Inderdaad alles van de schijf overzetten, dan formatteren als ExFAT en dan heb je een schijf die je op Mac en PC kan lezen
Maar als het belangrijke archiefdata is: Heb je dan wel een backup want 1x opslaan is geen backup
8nnemiek schreef:Nadeel van Fat32 is dat je er bestanden van max. 4GB op kan zetten. Ik gebruik ook regelmatig ExFat, vooral omdat ik met grote videobestanden werk die ik aan klanten aanlever, en die op zowel pc als mac moeten kunnen draaien. Soms kan niet anders helaas.
Voor schijven die je alleen op de Mac gebruikt vind ik Mac OS Uitgebreid een fijn formaat. Die is wel journaled inderdaad.
Shiloh schreef:Je hoeft ze natuurlijk niet gelijk alle 12 om te zetten. Een back up op een schijf met een andere format kan natuurlijk niet zoveel kwaad. En als je echt alleen gaat aflezen en niet schrijven zou ik me er al helemaal niet druk om maken. Lezen kan gewoon zonder problemen.
magda_90 schreef:Shiloh schreef:Je hoeft ze natuurlijk niet gelijk alle 12 om te zetten. Een back up op een schijf met een andere format kan natuurlijk niet zoveel kwaad. En als je echt alleen gaat aflezen en niet schrijven zou ik me er al helemaal niet druk om maken. Lezen kan gewoon zonder problemen.
Ja daar gaat het om namelijk, ik zet er geen bestanden meer op. Het is alleen lezen en als ik wat nodig ben, dan kopieer ik het maar de Mac toe en werk vandaar uit verder.
Als ik de Mac aanschaf, dan komt er inderdaad een nieuwe schijf die zowel op Mac als op Windows werkt.
dankjewel!