Laptop vs chromebook

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Laptop vs chromebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:48

Hi, ik ga starten als zzp-er en bij gebrek aan een (goed) werkende laptop heb ik een nieuwe nodig. Wat ik ermee moet doen is vooral excel, boekhoudprogramma, mail.. Niet zo spannend dus, maar ik hoor vaak dat de office programma's niet zo lekker werken op een chromebook omdat je een app-versie daarvan gebruikt.. Verder lijkt de chromebook mij juist ideaal, snel en niet duur..

Dus wat werkt fijner, gewone laptop of een chromebook.

future_vet

Re: Laptop vs chromebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:52

Precies om de reden die je zelf noemt zou ik voor een laptop kiezen. Die webvarianten zijn prima om even wat in te doen, maar zijn volgensmij toch minder uitgebreid dan de normale varianten.

Ook moet je even kijken of je boekhoudprogramma er wel op kan draaien.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 20:02

Ik heb zowel een (grote zware) laptop als een chromebook en gebruik bijna alleen mijn chromebook. Accu gaat lekker lang mee, en tegenwoordig zijn heel veel toepassingen toch webapplicaties (ook mijn boekhoudprogramma). In plaats van MS office doe ik het meeste met Google docs, Google sheets en zo.
De grote laptop komt van stal voor MS teams, MS Office (vooral documenten met macro's of veel opmaak werken toch het best onder microsoft), programmeerwerk en fotobewerking.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 20:04

Ik baal enorm van Google Docs, ik kan veel meer uit de voeten met Microsoft Word. Als ik mocht kiezen zou ik dan ook voor een laptop gaan.
Al moet ik zeggen dat mijn Chromebook een heel snel en fijn ding is en de accu gaat ook heel lang mee. Maar mijn werkgever gaat alle Windows eruit knikkeren, dus ik moet binnenkort echt helemaal over. Mis Word nu al. ;(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:50

Een refurbished laptop is wellicht ook een optie? Ik heb de mijne bij Micmac uit Utrecht vandaan. Zware Dell business laptop voor prijs van consumenten laptop, incl Win10 en Office voor 650,-
Als je belt vragen ze wat je nodig hebt en helpen je dan kiezen. Versturen ook dus je hoeft er niet heen.

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 22:39

Een vriendin van mij heeft lange tijd een Chromebook gehad, hij ging erg lang mee maar het werd op een gegeven moment erg vervelend dat je geen apps kan downloaden en je constant met Google docs etc moet werken. Als je dat niet erg vind en niet van plan bent andere applicaties nodig te hebben lijkt het me een goede keuze, maar anders zou ik echt voor een gewone laptop gaan, dan ben je iets meer mogelijkheden.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 07:55

Ik heb ook een chromebook, vind hem voor persoonlijk gebruik top. Ook Google Docs vind ik trouwens prima werken. Voor zakelijk gebruik zou ik het echter niet doen, kom toch nog te vaak programma's tegen die er niet of alleen met een flinke omweg op kunnen draaien.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 07:56

Ik stond helaas recent ook weer voor de keuze en heb gekozen voor een laptop als zakelijke computer, met als hoofdreden het goed kunnen werken met word en excel. Wees erop bedacht dat een chromebook inderdaad wel wat goedkoper is, maar als je echt er flink mee aan de slag wil, bijvoorbeeld een bult tabbladen open hebben staan + de web-app excel of word, je eigenlijk niet uitkomt met de goedkope chromebooks, dan moet je daar ook gewoon een duurdere variant van of heel veel geduld hebben, want dan worden ze vaak wel behoorlijk traag.

Ik ben opnieuw voor een asus vivobook gegaan, mijn vorige is ruim 4 jaar meegegaan. Mijn huidige hoop ik dat ook mee te doen of zelfs nog een jaartje langer. Ik heb voor mijn vorige 650 euro betaald en voor mijn huidige 800 euro.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:20

Ik had een chromebook gekocht, maar na 1 dag weer terug gebracht. Kon er meteen al niet aan wennen dat ik mijn vertrouwde programma's niet meer kon gebruiken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:40

Ik zou voor zakelijk gebruik ook voor een laptop gaan. Veel programma’s draaien niet op een Chromebook en jij veruit excel zeg je. Die draait niet op een Chromebook, dan krijg je Google sheet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:03

Thx allemaal, duidelijk om idd beter voor een laptop te gaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:09

Kijk voor een refurbished Dell Vostro. Zijn stabiele bedrijfslaptops en kunnen letterlijk tegen een stootje,
mijn parket niet overigens ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:41

Blijkbaar ben ik een uitzondering want ik vond mijn Chromebook top. :j Was een goedkope maar hij bleef altijd snel, ook met veel tabs open. En ik vind Google Docs veel fijner dan Word. Ik gebruikte 'm ook zakelijk maar ik heb alleen internet en Word/Docs nodig dus dan voldoet een Chromebook prima.

Ik ben nu wel overgestapt naar een laptop, vooral omdat ik er ook op wilde gamen. En één groot nadeel van Chromebook vind ik dat er geen goede email client voor bestaat, dat miste ik wel.