Wasmachine+droger A-merk of minder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Wasmachine+droger A-merk of minder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-21 09:19

Ik ben aan het zoeken naar een wasmachine en droger. Ivm verhuizing vanuit Engeland, heb ik momenteel niet erg veel te besteden en heb ik ongeveer een budget van €1000 voor beide samen.

Nu ben ik goed aan het zoeken en kom ik oudere modellen van A-merken tegen die ik als set binnen dit budget kan kopen.. Zijn wel iets minder energie zuinig (denk energielabel B of C).
Voorbeeld hiervan is bv https://www.coolblue.nl/product/873102/ ... 6c0nl.html

Ook kom ik het merk Beko veel tegen. Reviews hiervan lijken zowel (zeer) positief, als (zeer) negatief.
Zo kwam ik bv deze https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_b ... 66521.html tegen met energielabel A.

Nou kwam ik ergens de opmerking tegen dat de A-merk machines wel 15-20 jaar mee gaan en B en C merken misschien korter, maar dat technologie snel ontwikkeld, waaronder de energiezuinigheid ook. Dus wil je uberhaupt wel zo lang met een machine doen (afgezien van het feit dat regelmatig vervangen van een machine natuurlijk ook niet erg milieuvriendelijk is)?
Hier kan ik me ook wel in vinden!

Elk typenummer van elk merk met elkaar vergelijken is erg veel werk en ik zie door de bomen het bos niet meer goed..

Waar doe ik goed aan?

Fitzroy

Re: Wasmachine+droger A-merk of minder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:23

Lastig .. ik ben zelf wel van de A-merken, hoewel ik Bosch/Siemens alweer een klasse minder acht dan bv Miele. En als je het over duurzaam hebt, zou ik toch meer pleiten voor een machine die langer meegaat.
Je kunt evt. ook nog kijken naar Tweedekansjes bij Coolblue.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:25

Drogers zijn tweedehands erg goedkoop ,zou dat ook een optie zijn?

Ik heb een Beko wasmachine en bevalt goed. Inmiddels nu ruim 10 jaar en verder klop ik het af voordat die nu wel stuk gaat :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:28

Ik zou liever Bosch nemen dan Indesit maar ik heb zelf al dik 17 jaar een Miele wasmachine dus de volgende wordt er ook weer een.
Wat je boven laat zien van Bosch lijkt me netjes.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:31

:)* tweedehands kopen?

Mijn erfstuk wasmachine (ik heb geen droger, geen plek en nog nooit gemist) doet het al 20 jaar prima.
En qua zuinigheid, ja nieuwe zijn zuiniger, maar niet zoveel dat je er honderden euro's per jaar mee zou besparen en je daardoor eerder een nieuwe zou kunnen kopen. Zoveel ontwikkeling zit er nu ook weer niet in. Dat is alleen maar reclame.

In jouw geval zou ik voor een ouder model A merk gaan of een jong gebruikte A merk tweedehands kopen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:35

Mijn Miele kocht ik gereviseerd bij een Mielewinkel, komt uit 97, maar had wel garantie.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-21 09:49

Tweedehands ook zeker overwogen! Al vind ik het stukje garantie ook wel érg fijn! Met tweedehands weet je toch nooit zeker wat je in huis haalt..
Daarbij wordt het bij de betere webshops ook gebracht en aangesloten (met het washok op de tweede verdieping is dat ook wel handig :+ )

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:49

Ik heb deze 2 weke terug gekocht : https://www.coolblue.nl/product/863668/ ... e-1-s.html

Vorige was een zanussi die hier 9 jaar heeft gedraaid. Heeft daarvoor nog 2 jaar in een schuur niks staan te doen, dus dik 11 jaar oud.

De samunsing eco bubble zou ik overslaan, daar hoor ik altijd slechte verhalen over.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:49

Ik zou ook naar een 2de hands droger kijken. Heb nu net voor de 2de keer een droger gekocht voor 75 euro. Mijn 1e voor 50 euro en 5 jaar mee gedaan!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:53

Ik heb eerst een whirlpool gehad (2 na elkaar) maar die waren beide na 3 jaar stuk.

Nu al een tijd een Zanussi wasmachine, die was rond de 400 euro. Een jaar terug ook de droger gekocht van dit merk en ik ben zeer tevreden over beide, prijs was ook rond de 400 euro.
Beide uit de 'lindo' lijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:55

Die aanbieding van de Bosch machines voor 1000 euro zou ik meteen doen.
Ik heb ook een keer zo’n aanbieding gehad en nooit spijt van gehad. Bosch en Siemens zijn heel prima, AEG is ook goed.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:56

Zanussi is een goed merk, redelijk goedkoop en gaat voor het geld lang mee. We hebben nu AEG, de wasmachine was geloof ik €600 en de droger €800. Dus als je €300 bijlegt heb je A-merk nieuw spul.
Niet beginnen aan Siemens, die hebben vaak storing enzo

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:56

Kijk ook eens bij https://outlet.mediamarkt.nl
Daar kan je showroommodellen, apparaten met geen of kapotte verpakking of modellen met een krasje met korting kopen. Zijn gewoon nieuw en met garantie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:01

Wat je vaak hebt bij apparaten waarvan de reviews of héél goed of héél slecht zijn, is dat de fabrikant tijdelijk een "geld terug bij een goede review" actie heeft. Iedereen die een 5 sterren review achterlaat krijgt dan een klein bedragje terug. Daardoor komen producten ineens aan heel veel sterren, terwijl ze die misschien helemaal niet verdienen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:13

Waar in Nederland ga je wonen?
Ik heb destijds (17? jaar) geleden een AEG 2e hands wasmachine gekocht bij silja amsterdam. Ding doet het nog steeds uitstekend (1x reparatie aangehad in het begin, keurig door hen opgelost). Er zullen wel meer van zulke winkels zijn in nederland. Meer verstand van zaken dan een kringloopwinkel, maar stuk goedkoper dan nieuw.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:15

Begonnen met een zanussi droger en beko wasmachine. Met 2 katten waren ze beide na 3 jaar stuk.

Nu al een 5 jaar beide Bosch. Tot op heden merk ik geen verschil met toen ik ze net had.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:23

Hier ook begonnen met een zanussi droger en wasmachine. Doen het allebei al jaren. Dus geen miskoop geweest.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:40

Wij hebben een Haier wasmachine, geloof dat hij nieuw ongeveer €200 was. Prima ding, doet wat 'ie moet doen. Wel is het manchet één keer kapot gegaan, maar dat was onze eigen schuld omdat we 'm veeeel te vol stopten. Is allemaal wel netjes door Haier opgelost, binnen een week zat er een nieuw manchet op (en die doet het nog steeds) :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 14:11

Mijn vorige Bauknecht wasmachine heb ik na 15jr weg gedaan omdat ie na verbouwing niet meer paste. Werkte nog goed. Nu een Whirlpool en die doet het nu al 10 jaar ook prima.

Ik denk dat wat je kiest ook afhankelijk is van hoeveel en wat je wast. Als je dagelijks meerdere wassen draait dan zou ik voor meer kwaliteit en een hoger energiezuinig label gaan dan als je 3 wassen per week doet.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 14:51

Qua tip kan ik je nog meegeven te kijken bij de mediamarkt outlet.
Die hebben producten waarvan de verpakking van open is, of welke een krasje of deukje hebben.
Wij hebben zo onze diepvries, wasmachine en droger gekocht met een leuke korting. :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:20

Ik heb AEG, dat is denk ik een A- merk :+

Een Miele die 15 jaar meegaat is leuk, maar het is de vraag of dat opweegt tegen de technologische ontwikkelingen. Qua duurzaamheid bedoel ik vooral: langer geen nieuwe machine aan hoeven schaffen vs. een energiezuiniger machine.

Het antwoord op de vraag heb ik trouwens niet ;)

Ik heb trouwens iets van 7 jaar met een Indesit (of zo'n soort merk) wasmachine en een Whirlpool droger gedaan. Verkocht omdat ik ging verhuizen en het niet de moeite vond om ze voor die tijd dat ze naar verwachting nog mee zouden gaan, te verhuizen.
Maar toen waren ze dus nog prima!

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:26

Wist je dat de energielabels in maart dit jaar veranderd zijn? Zie https://www.consumentenbond.nl/duurzaam ... A%2B%2B%2B)%20verdwijnen.

Voor maart had je A++++ bijvoorbeeld en dat werd erg verwarrend. Dus dat hebben ze helemaal omgegooid.

Als je informatie opzoekt over energielabels, dan hebben ze het vaak over de B-labels van voor maart (vermoed ik), dus die zijn veel milieuonvriendelijker dan degene die nu op Coolblue staan. Kijk daar even goed naar!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:18

O, is dat de reden dat ik alleen maar koelvriescombinaties kan vinden met E of F label. Ik snapte het al niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:46

Fitzroy schreef:
O, is dat de reden dat ik alleen maar koelvriescombinaties kan vinden met E of F label. Ik snapte het al niet.

Ja ze hebben de labels veranderd. Omdat alles bijna A plus plus plus was inmiddels.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:56

Ik heb mijn nieuwe wasmachine en één voor mijn moeder gekocht bij de witgoed outlet. Gratis bezorging op de volgende werkdag.

https://www.dewitgoedoutlet.nl/wasmachi ... qMQAvD_BwE

Even filteren op nieuw (outlet) of tweedehands.
De nieuwe outlet wasmachines zijn aan de buitenkant wat beschadigd, maar daarvoor betaal je dan wel gelijk flink minder voor de wasmachine.

Mijne had een deukje aan de zijkant en een kras over de draaiknop (alsof die langs een muur geschuurd was of door een te smalle opening gedrukt).
Dat zie je de eerste dag, maar nu zie ik het niet eens meer. Die van mijn moeder had een kras over de zijkant.

Hun tweedehands zijn ook uitstekend, er zit bij hun ook gewoon garantie op en ze zijn volledig nagekeken en gereviseerd voor verkoop. Een vriendin heeft daar de de wasmachine voor haar paardenspullen vandaan gehaald, die staat alweer een paar jaar in de zadelkamer wasjes te draaien.