Show hier je hangmat! *zoektocht*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Show hier je hangmat! *zoektocht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 10:27

Hoi!

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een hangmat met standaard, maar we zien door de bomen het bos niet meer. Het gaat ons er vooral om dat de standaard goed stevig is, en omdat mijn vriend bijna 2 meter is moet het ook niet te klein zijn. Hij moet altijd onbeschut buiten kunnen blijven staan, dus liever geen hout.

Welke mooie hangmatten + standaard hebben jullie? :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:55

Ik heb een 2-persoons standaard van Frank (zo heet de webshop :+ ). Een vivere combo voor 2 personen. De standaard is van metaal en staat bij ons in de zomer gewoon buiten, ook in de regen. Lijkt tot nu toe goed te gaan. Als er langere tijd slecht weer aan komt of in de herfst/winter ruim ik hem wel op. Er komt een tas bij waarin je hem compact op kunt bergen, en in een paar minuten heb je hem in/uit elkaar dus dat is goed te doen.

Ik heb voor deze gekozen omdat hij tot 205kg kan. Vriend en ik zijn allebei lang en geen tenger postuur (allebei fanatieke sporters), en ik kwam best vaak standaarden tot 150kg tegen. Daar gaan wij samen overheen, dus ik zocht wat stevigers. En deze voldoet daar aan.
De 2-persoons hangmat is ruim zat om met 2 in te liggen, ook in de lengte. En in leuke kleuren verkrijgbaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:59

Mijn standaard is van hardhout en staat al heel wat jaren continue buiten. Vorig jaar paar stukjes vervangen na 10 jaar buitenstaan.

https://www.luilak.nl/

Hier vandaan maar inmiddels hebben ze die niet meer. Simpel hoeking en recht. :j

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 11:10

karuna schreef:
Mijn standaard is van hardhout en staat al heel wat jaren continue buiten. Vorig jaar paar stukjes vervangen na 10 jaar buitenstaan.

https://www.luilak.nl/

Hier vandaan maar inmiddels hebben ze die niet meer. Simpel hoeking en recht. :j

Maar ze hebben wel andere hele mooie zie ik! 10 jaar buiten staan is wel een lange tijd, misschien moeten we die ook maar eens overwegen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 11:11

NoeskaMoos schreef:
Ik heb een 2-persoons standaard van Frank (zo heet de webshop :+ ). Een vivere combo voor 2 personen. De standaard is van metaal en staat bij ons in de zomer gewoon buiten, ook in de regen. Lijkt tot nu toe goed te gaan. Als er langere tijd slecht weer aan komt of in de herfst/winter ruim ik hem wel op. Er komt een tas bij waarin je hem compact op kunt bergen, en in een paar minuten heb je hem in/uit elkaar dus dat is goed te doen.

Ik heb voor deze gekozen omdat hij tot 205kg kan. Vriend en ik zijn allebei lang en geen tenger postuur (allebei fanatieke sporters), en ik kwam best vaak standaarden tot 150kg tegen. Daar gaan wij samen overheen, dus ik zocht wat stevigers. En deze voldoet daar aan.
De 2-persoons hangmat is ruim zat om met 2 in te liggen, ook in de lengte. En in leuke kleuren verkrijgbaar.

Dat klinkt wel handig! Zal eens kijken bij Frank :P

pjer

Re: Show hier je hangmat! *zoektocht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:45

Ik heb er een van ikea die hadden ze 2 jaar terug in het assortiment. Het hele hangmatseizoen staat die gewoon buiten en 's winters schroef ik m uit elkaar en staat hij in het fietsenhok (model schuilstal).

maava

Re: Show hier je hangmat! *zoektocht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:11

Bij mijn moeder hadden we een fatboy hangmat. Geweldig stevig ding, breed kon je met twee man op liggen. De hangmat zelf moest je natuurlijk wel naar binnen slepen, die is best groot. Maar de standaard stond met weer en wind buiten, is van metaal. Alleen in de winter deden we het naar binnen omdat we het niet gebruikte.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:31

maava schreef:
Bij mijn moeder hadden we een fatboy hangmat. Geweldig stevig ding, breed kon je met twee man op liggen. De hangmat zelf moest je natuurlijk wel naar binnen slepen, die is best groot. Maar de standaard stond met weer en wind buiten, is van metaal. Alleen in de winter deden we het naar binnen omdat we het niet gebruikte.

[ [url=m/I4CTEp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn ouders hebben die ook. De mat zelf is inderdaad zwaar om te verplaatsen maar verder is het een ideaal ding :j Je kan er makkelijk met twee mensen in liggen, hij is van stevig materiaal dat niet stuk gaat en mooi blijft. Ik vind het ook fijn dat hij redelijk strak blijft staan ipv dat je door de zijkanten helemaal omsloten wordt, dat is in de zomer zo warm.

Standaard kan altijd buiten blijven maar mocht je hem binnen willen doen dan haal je hem vrij eenvoudig uit elkaar in 3 delen zodat je hem makkelijker kan opruimen