Tweede auto, welke auto kunnen wij lekker in zitten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Tweede auto, welke auto kunnen wij lekker in zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 09:48

Hi!

Gezien ik mijn lease auto moet inleveren zijn wij op zoek naar een tweede auto, we hebben de volgende eisen;

- benzine
- 5 deurs
- comfortabel genoeg om langere afstanden mee te rijden (100km enkele reis)
- enige beenruimte achter zou fijn zijn.
- prijs is bespreekbaar, maar rond de 4000-5000 euro zou mooi zijn.

Zou best moeten kunnen zou je denken... :D
Alleen dan komt de uitdaging...

Ik ben 1,59m en mijn vriend is 2,02m :+
Waar kunnen zowel mijn vriend als ik lekker in zitten? We rijden nu een Skoda en een Audi A3, hier kunnen we beide fijn in zitten, echter is dat niet heel vanzelfsprekend.

Wie oh wie heeft de gouden tip?

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Tweede auto, welke auto kunnen wij lekker in zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:49

Als jullie tevreden zijn met jullie huidige auto's zou ik sowieso in het VAG gebied blijven kijken (Volkswagen Auto Group)

Dus Volkswagen, Skoda, Audi, Seat..

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:45

Ik heb bijna hetzelfde probleem gehad. Ik 1.68m, hij 2.05m. We hebben nu een Kia Venga en deze is voor hem en mij goed te zetten. Ik zit in de hoogste stand, en hij in de laagste stand. ^_^

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:59

Wij hadden een Corolla verso.
Mijn man is 1.84, en mijn moeder zal ergens in de 1.58-1.65 ofzo zitten. En die kon er heel prima in rijden, allebei. Ook achterin veel beenruimte. Hele fijne auto. We hebben hem ingeruild voor een ford focus, ook een fijne grote auto. Ook daar kunnen beide probleemloos in rijden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:03

Wij hebben een Daihatsu move gehad. Ex 2.08 ik 1.65. Een heerlijk goedkoop autootje, zowel in onderhoud als wegenbelasting en gebruik. Achterbank plat en je heb een berg laadruimte. Maar ook achterin zitten valt alles mee. Je moet alleen even wennen aan het rugzak modelletje :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:05

In een volkswagen passat kan hij zelfs op de achterbank normaal zitten.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:59

Wij hebben een Nissan Note, ik met mijn 1.53m kan er goed in rijden.(mn man is 1.85m en kan er ook goed mee weg)

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:13

Ik heb een bmw 1 serie en mijn vriend die 1.96 is kan er ook goed mee op pad!

Zullen vast een heleboel auto’s zijn die aan de eisen voldoen maar hangt er natuurlijk ook net van af wat je smaak is! :)

Ik zelf zou nooit een (bijvoorbeeld) Nissan of Daihatsu kopen. Daar in tegen zullen veel andere (kleinere) auto’s een stuk zuiniger zijn dan mijn bmw en zullen bij andere merken de onderdelen ook weer goedkoper zijn etc.

Maar om op jullie eisen te antwoorden;

- benzine; ja
- 5 deurs; ja
- comfortabel genoeg om langere afstanden mee te rijden (100km enkele reis); ik vind de 1 serie comfortabel genoeg om er langere afstanden mee te rijden.
- enige beenruimte achter zou fijn zijn; ik heb een 3 deurs en de ruimte valt mij niks tegen; 5 deurs ook niet maar ze zullen er vast ruimer zijn. Voor mij/ons is de ruimte in ieder geval prima.
- prijs is bespreekbaar, maar rond de 4000-5000 euro zou mooi zijn; ligt eraan hoe jonge auto en hoe luxe qua opties en hoeveel km bij aanschaf jullie willen maar uit 2007/2008/2009 zijn ze er wel te vinden.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:41

Wij hebben nu onze 2e Seat Ibiza, een station dit keer. Kan mijn vriend van 1.96 ook prima in zitten.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:44

Ik wilde ook gelijk Skoda zeggen (of Audi, maar dat valt niet mee in de prijsklasse)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:53

Fiat Grande Punto?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:54

Vw touran kan mijn man 2.02 prima zitten zonder met zijn Hooft in het dak te zitten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:03

In principe kan je in iedere auto waarin zowel de stoel van de bestuurder als de bijrijder volledig verstelbaar is goed zitten toch?
Of denk ik nou te simpel?
Mijn conclusie zou zijn; zoek een auto waarin OOK de bijrijdersstoel verstelbaar is.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:08

Goof schreef:
In principe kan je in iedere auto waarin zowel de stoel van de bestuurder als de bijrijder volledig verstelbaar is goed zitten toch?
Mijn conclusie zou zijn; zoek een auto waarin OOK de bijrijdersstoel verstelbaar is.

Als je groter bent dan 2m dan valt een hoop af. Er zit echt een verschil tussen 1.85m en +2.0m. Zelfs in de laagste stand zit je dan nog met je hoofd tegen het plafond. Ik snap heel goed dat ze op zoek is naar een auto waar ze beiden in passen. Als als je zo lang bent, dan is een auto met lage instap ook echt verschrikkelijk :').

Succes met de zoektocht TS

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:10

whoopylover schreef:
Goof schreef:

Als je groter bent dan 2m dan valt een hoop af. Er zit echt een verschil tussen 1.85m en +2.0m. Zelfs in de laagste stand zit je dan nog met je hoofd tegen het plafond. Ik snap heel goed dat ze op zoek is naar een auto waar ze beiden in passen. Als als je zo lang bent, dan is een auto met lage instap ook echt verschrikkelijk :').

Idd lage instap is ook vervelend volgens mijn man . En als je dan ook kinderen hebt is de zoektocht naar een ruime auto best wel een ding..

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 13:22

whoopylover schreef:
Goof schreef:

Goof; het lijkt inderdaad niet zo lastig, maar wat whoopylover ook zegt, het is in de praktijk toch echt wel lastiger. Zijn wij helaas ook al doende achtergekomen :D

Hoge/lage instap is van belang, maar ook dat vriendlief regelmatig met zijn hoofd letterlijk tegen het plafond zit of tegen het dak aankijkt. Of andersom, de stoel kan voor mij niet hoog genoeg waardoor ik half door het stuur heen kijk. :=

Iemand van 1,85m/1,90m zou weinig problemen moeten hebben, maar die 10cm is net het verschil tussen comfortabel zitten of letterlijk proppen. Het is de bedoeling dat we ook weleens van auto kunnen ruilen (wij hebben wisselende locaties dus de diesel gaat mee met degene die de meeste km's rijdt) zonder dat hij er last van heeft.

Nu nog geen kinderen, maar zeker wel de wens. Dus een enigszins toekomstbestendige auto zou fijn zijn :) We hebben de Audi sowieso, die voldoet prima, maar liever dus twee auto's die daar aan voldoen zodat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 13:25

Er zitten al wat goede tips bij waar we zelf niet over na hebben gedacht, fijn! We gaan ons eens verdiepen in een aantal auto's :)

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:33

Ford Mondeo

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:34

Ik heb een Seat Leon uit 2009 gehad. Heerlijke auto en veel ruimte achterin. Mijn broertje van 2 meter en met lange benen pastte hier ook prima in. Dan kon je ook nog makkelijk achter hem zitten :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:47

Oh, ik wilde een seat ateca adviserem maar die vallen ook tweedehands nog niet binnen je budget volgens mij. Nieuw model van seat. Maar echt top wagen.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:09

xPabloBokt schreef:
Als jullie tevreden zijn met jullie huidige auto's zou ik sowieso in het VAG gebied blijven kijken (Volkswagen Auto Group)

Dus Volkswagen, Skoda, Audi, Seat..

Zou ik ook doen, bijvoorbeeld een skoda fabia station uitvoering. Die kosten de wereld niet en zijn prima auto's.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:15

Een Skoda Fabia, althans, als ik naar mijn broertje kijk is dat wat je zoekt. Hij is 2.02 en zijn vrouw is 1.48. En op de een of andere manier zijn ze allebei gelukkig met het Fabia’tje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:15

Beetje de crossovermodellen denk ik ook bekijken. Mazda CX-5 bijvoorbeeld :j

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:20

Hanafubuki schreef:
Beetje de crossovermodellen denk ik ook bekijken. Mazda CX-5 bijvoorbeeld :j

Voor die prijs?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:55

maaikemuis schreef:
Een Skoda Fabia, althans, als ik naar mijn broertje kijk is dat wat je zoekt. Hij is 2.02 en zijn vrouw is 1.48. En op de een of andere manier zijn ze allebei gelukkig met het Fabia’tje.

Beetje off topic, maar wat een lengteverschil :wow: