Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tirzasarah10 schreef:Of het duur is of niet geen idee maar weet wel dat die fiets 5x in waarde mee telt mocht je een hypotheek bijv. Willen. En die 5x waarde van je fiets zal je met lenen misschien de kop niet kosten maar het is wel zonden als je daar door net niet een huis kan kopen.
Sandra_H schreef:Het gaat me niet om het geld, maar meer om het praktische. Bijvoorbeeld: heb je na een eventuele diefstal sneller een andere fiets dan als je het zelf via de verzekering moet regelen? En (waar/bij wie) krijg je evt een leenfiets tijdens reparatie of onderhoudsbeurt? Dat soort dingen, daar ben ik gewoon benieuwd naar.
Hollyleaves schreef:Mijn vriend heeft dit ook afgesloten. Drijfveer bij hem was dat de benodigde afstand die hij aflegt een kleine 2000 km per maand is. Uit ervaring blijkt bij ons dat zelfs onze 2500 euro gazelle ebikes hun accu dit niet jaren op vol vermogen volhouden. Een losse accu is vreselijk duur. Vol vermogen en dus afstanden van normaal een uur afleggen in de helft van de tijd vinden wij belangrijk en dus zodoende met alle voordelen erbij besloten te gaan leasen. Bevalt goed
Marije_jiplover schreef:Stella is al wel meerdere keren een onderwerp bij Radar geweest ivm slechte service.
Dat was voor mij een reden om geen Stella te willen.
bigone schreef:Marije_jiplover schreef:Stella is al wel meerdere keren een onderwerp bij Radar geweest ivm slechte service.
Dat was voor mij een reden om geen Stella te willen.
Even op reviews gekeken en zo te zien hebben mijn schoonzussen zwager gewoon mazzel, ze komen er qua service niet best vanaf. Dus Ts, vergeet Stella maar
Wat ook meeweegt inderdaad is de (dure) accu die na een tijd toch vervangen moet worden. Bij mijn huidige ebike (een pelikaan, via de gamma) had ik een bon om na drie jaar een nieuwe accu voor de helft van de prijs te kopen. Maar toen is dat bedrijf failliet gegaan dus ik denk dat ik daarnaar kan fluiten. En aangezien ik heb ontdekt dat ik fietsen met een Ebike wél heel graag doe, leek het me een goed idee om nu ik mijn auto ga verkopen (de auto van mijn man is voor zijn werk en dus niet altijd beschikbaar) te gaan voor een een echte goede fiets, die immers mijn hoofdvervoersmiddel wordt. Die kan en wil ik dan geen weken missen.kwita schreef:Hollyleaves schreef:Mijn vriend heeft dit ook afgesloten. Drijfveer bij hem was dat de benodigde afstand die hij aflegt een kleine 2000 km per maand is. Uit ervaring blijkt bij ons dat zelfs onze 2500 euro gazelle ebikes hun accu dit niet jaren op vol vermogen volhouden. Een losse accu is vreselijk duur. Vol vermogen en dus afstanden van normaal een uur afleggen in de helft van de tijd vinden wij belangrijk en dus zodoende met alle voordelen erbij besloten te gaan leasen. Bevalt goed
maar dat snap ik nooit zo een fiets kopen en dan op vol ondersteuning, koop dan een scooter of brommer!.
(tenzij er een beperking is natuurlijk, ik heb het over gezonde mensen)
Sandra_H schreef:Edit: jammer van de negatieve ervaringen met Stella. Er ligt een filiaal op de fietsroute naar mijn werk en het lijken me fijne fietsen dus die stond wel op het lijstje....