Ervaringen GWL en TV/internet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Ervaringen GWL en TV/internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 12:17

Wegens een aanstaande verhuizing zit ik leveranciers van GWL en van internet/TV te vergelijken. Maar naast prijs is er natuurlijk ook nog zoiets als klantgerichtheid en dergelijke. Dus ik dacht, kom, Bokt heeft vast nog wel wat ervaringen in de aanbieding! En misschien nog goede ideeën van aanbieders die ik nog niet tegen gekomen ben, ook altijd welkom :j.

Voor nu zijn de opties voor GWL (allemaal min of meer vergelijkbaar in prijs):
  • Pure energie
  • Van de bron
  • Welkom Energie
  • Vattenfall
  • Coolblue (ja, serieus.... ik had hem in elk geval niet zien aankomen :)) )

Voor tv/internet heb ik vier opties:
  • T-mobile
  • Online.nl
  • Youfone

Iemand een stukje advies voor mij? O:)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:24

Vandebron waren wij erg tevreden over! Klantenservice ook top. We zitten nu bij Greenchoice (té goede aanbieding), daarover ook tevreden. Beide keren trouwens afgesloten via het energiecollectief van de Consumentenbond, dat was voor allebei echt een goede deal. Ik weet niet of die actie nu ook loopt, maar kan wel de moeite waard zijn.

purny

Re: Ervaringen GWL en TV/internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:31

Kijk eens op gaslicht.com Daar heb je vaak aanbiedingen met welkomstkortingen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:46

Op dit moment zit ik bij Greenchoice, dat was een goede aanbieding icm de zonnepanelen die we toch al wilden plaatsen. Een paar jaar geleden was ik minder tevreden over pure energie, maar wellicht is dat ondertussen beter. Ze groeiden op dat moment namelijk erg hard.

De aanbieders voor tv/ internet zijn hier niet actief, dus daar kan ik niks over zeggen.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:56

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:21

Wij zijn voor Vattenfall gegaan in juni omdat je er destijds een cadeaubon bij kreeg van bol.com twv 300 euro. Er was er eentje voor ons verbruik goedkoper, maar incl de bon won Vattenfall het. Tot nu toe goede service en veel inkijk in verbruik. Wij zijn nieuwe bewoners hier dus nog geen idee wat we precies gaan verbruiken. Volgend jaar stappen we waarschijnlijk over naar de goedkopere :).

Qua internet zijn we voor KPN gegaan, omdat dat de enige was met glasvezel voor ons (en een aanbieding waardoor het sowieso goedkoper was dan ziggo). Perfecte aansluiting en service en qua maandbedrag prima voor de snelheid (100 mb/s)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:22

Hele, hele slechte ervaringen met KPN. De club snapt het concept service niet. Ziggo heeft daar ook wel een beetje een handje van, maar KPN :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:01

GWL stap ik elk jaar voor over, even kijken welke de leukste bonus geeft na een jaar, zet mijn maandbedrag altijd op 100 euro ( woon alleen, klein, goed geïsoleerd) altijd leuke bonus na een jaar, en weer door naar de volgende..

Serieus NOG NOOIT gebruik gemaakt van een helpdesk van een GWL-bedrijf. Die optie is voor mij niet interessant.

Internet etc. jarenlang ziggo gehad ( voorheen multikabel, quicknet, èn..? weet niet meer hoe het daarna heette)

Nu sinds een jaar of 7 glasvezel hier, ben gelijk voor xs4all gegaan. Nog nooit gedoe gehad, fijne klantenservice. Overigens alleen maar gebeld omdat ik niet begreep hoe ik mijn nieuwe modem met versterker aan moest sluiten. Nooit storingen, rare bedragen afgeschreven of waar je ze ook voor zou moeten benaderen. Buren hebben KPN glasvezel, veel gedoe, kastje-muur.

Ik betaal voor dat laatste graag wat meer. Dat eerste kijk ik alleen naar de bonus en de prijs.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:03

Hier ook greenchoice. Al jaren eigenlijk.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:56

Ik heb vorig jaar een bende bedrijven voor gas en elektriciteit vergeleken en kwam voor ons uit op fenor. Geen bonus als je het jaar vol maakt, maar gewoon voordeliger per maand.
Daarvoor bij energie direct gezeten. Verder niks mis mee. Alleen toen we waren overgestapt ben ik een mand lang gestalkt door een bedrijf dat mij weer terug wilde hebben bij energie direct. Erg irritant.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 08:52

Greenchoice had ik nog niet op het lijstje staan, net als XS4ALL. Dus die twee ga ik nog even uitzoeken. Fenor zegt mij helemaal niks, dus ook die ga ik eens bekijken!

KPN wordt hem niet, en Ziggo dus ook niet. Beiden te grote clubs die te veel vragen voor wat ze bieden. Klantenservice van Ziggo wil overigens best wel, maar ze weten daar zelf niet wat kan en wat niet kan en hoe ze het doen, waardoor er soms héle wonderlijke dingen gebeuren := Maar tot nu toe hebben ze het altijd wel weer opgelost, dat dan weer wel :)).

Dank jullie wel, ik ga nog even verder puzzelen!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:30

Ik heb ontzettend goede ervaring met T-Mobile. Nog nooit gezeik mee gehad en de klantenservice vind ik echt top.

Ik zie in je lijstje van energie Oxxio er niet bij staan, levert die niet bij jou? Ook daar ben ik namelijk erg over te spreken. Ben er na mijn laatste verhuizing meteen weer terug naar over gestapt wegens eerdere goede ervaringen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:59

Wij hebben in ons appartement combinatie Vandebron/T-Mobile gehad en daar altijd tevreden over geweest, tot Vandebron ineens in stilte een van zijn energiebronnen naar China had veranderd :') T-Mobile prima service, altijd goed ontvangst en nooit problemen met de TV-box. Internet ook helemaal prima, was wel zo handig met een thuiswerkende ICT'er :Y)

Nu zijn we verhuisd en overgestapt naar Vattenfall. Daar heel tevreden over. Pas geleden zonnepanelen gekregen vanuit de woningcorporatie en de aanmelding daarvan ging heel soepel.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:16

Ik heb bij Van de Bron gezeten. Op zich prima, totdat ik overstapte naar een andere leverancier. Werd er na beëindiging van het contract nog vrolijk geld afgeschreven. En dat niet alleen bij mij, maar ook bij familie die gelijktijdig ook overstapten bij hun vandaan naar een andere.

Ik heb gelijk de bank gebeld, en die hebben het terug gehaald en gelijk mijn rekening voor hun geblokkeerd. Idem voor de familie. Werden we gebeld, dat ze niet konden afschrijven 8)7 .
Ehm, nee, daar heb je geen recht meer op :)* . Nooit weer!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:06

Snadrem schreef:
Ik heb ontzettend goede ervaring met T-Mobile. Nog nooit gezeik mee gehad en de klantenservice vind ik echt top.

Ik vond ze verschrikkelijk :') uiteindelijk contract laten ontbinden omdat ze gewoon niet de snelheid konden halen via 4G waarvan ze vooraf wel aangaven dat het geen enkel probleem zou zijn. Op de klantenservice weten en kunnen ze niks, altijd weer doorschakelen naar "experts". Lange wachttijden...

Kpn dan juist wel weer goede ervaringen mee, dachten echt met je mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:39

Essent heeft nu een cashback actie van 200 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:45

Wij zijn bij Vandebron weggegaan omdat ze opgekocht werden door Essent/EON omdat die hun imago op wilden stoffen. Hebben jaren bij vdb gezeten, heel tevreden tot ze dus overgenomen werden door de bruinkooltoko's waar wij juist weg waren gegaan :+

Nu zitten we bij Eneco :j

Verder glasvezel van KPN, altijd prima geweest ook. Heb 1x de klantenservice nodig gehad omdat ik ons modem niet goed genoeg vond. Kreeg zonder problemen toen het nieuwste model opgestuurd :) haal 500/500 draadloos dus werkt prima :))

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:47

Ik heb internet van online.nl en tis echt waardeloos :') Snelheid is goed, zowel upload als download. Maar het ligt er zonder reden meermaals per week uit. Router aan en uit en hij doet het wel weer, maar echt fijn is het niet. Goedkoop wel :))

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:42

Greenchoice gehad en nu Vattenfall (ik switch regelmatig voor de kortingen enzo) en over allebei geen klachten hier.

XS4ALL kun je wel van je lijstje schrappen denk ik met de overname door KPN. Ze zijn langzamerhand al wat zaken aan het uitfaseren op de achtergrond. Met de drie in je lijstje heb ik geen ervaringen, heb hier Ziggo liggen :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:52

Ik zou vooral kijken naar de beste aanbieding (ik kijk zelf altijd via https://www.energieleveranciers.nl/). Wij hebben Vattenfall gehad en nu Welkom Energie. Ik heb met beiden weleens contact gehad met de klantenservice en dat was prima.

Met KPN en Ziggo heb ik beide problemen gehad. Als alles gewoon volgens het boekje verloopt werkt het allemaal prima en is het top, maar als er iets niet helemaal zoals normaal verloopt dan is het een heel gedoe (dat is in ieder geval mijn ervaring). De andere internetproviders die je noemt heb ik geen ervaring mee.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:07

Greenchoice had ik zelf altijd voor GWL. Mijn ouders oo. Vond ik prettig, groene energie maar niet erg duur ofzo.

Wij hebben online.nl gehad. Het is bij ons altijd redelijk goed geweest, maar de overstap was verschrikkelijk. Gelukkig konden we het contract ontbinden, na 4 weken geen internet gehad te hebben. Ze zijn overigens onderaanbieder van KPN (zijn we toen ook achter gekomen). Ze wisten al dat ze problemen zouden krijgen op ons adres, maar dat hebben ze ons natuurlijk niet verteld. Wij zitten nu daarom bij Ziggo, dat gaat op een andere manier dan KPN. We konden dus ook nie toverstappen naar KPN, omdat er (waarschijnlijk) ergens een kabeltje fout zat ofzo. Dat hadden ze dus na 4 weken nog neit opgelost. Ondertussen hadden wij Ziggo maar aangevraagd. Dat ging wel heel soepel, binnen 4 dagen internet. Het vervelendst vond ik van Online dat ze afspraken niet nakwamen. En wij maar bellen, "ja we bellen u morgen terug" (niet dus), "we gaan het binnen 5 werkdagen regelen" (=we zetten het op dag 6 door naar een andere service die ook 5 werkdagen heeft) etc. etc. En steeds andere dingen zeggen, " nee, morgen is het er hoor, het is gewoon even opstart problemen", tot "oh ja dat wisten we 3 maanden geleden al"...
Gelukkig er nu vanaf!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:25

Ik heb energiedirect. Was in mijn geval het goedkoopst. Tot nog toe geen klachten.
Voor internet en tv heb ik KPN, ook geen klachten. En voor mobiel ben ik net overgegaan naar youfone, dus nog geen ervaring mee behalve dat ik er gebruik van maak.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:41

Ik zit bij Eneco en KPN. Al jaren en bevalt prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:11

Exitium schreef:
XS4ALL kun je wel van je lijstje schrappen denk ik met de overname door KPN. Ze zijn langzamerhand al wat zaken aan het uitfaseren op de achtergrond. Met de drie in je lijstje heb ik geen ervaringen, heb hier Ziggo liggen :)

XS4ALL is al heel lang van KPN ;) Het is alleen de premium, zeg maar.
Ik merk niets van het feit dat het een dochter van KPN is.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:23

Hanafubuki schreef:
Wij zijn bij Vandebron weggegaan omdat ze opgekocht werden door Essent/EON omdat die hun imago op wilden stoffen. Hebben jaren bij vdb gezeten, heel tevreden tot ze dus overgenomen werden door de bruinkooltoko's waar wij juist weg waren gegaan :+

Nu zitten we bij Eneco :j

Verder glasvezel van KPN, altijd prima geweest ook. Heb 1x de klantenservice nodig gehad omdat ik ons modem niet goed genoeg vond. Kreeg zonder problemen toen het nieuwste model opgestuurd :) haal 500/500 draadloos dus werkt prima :))

Ik zou toch volgend jaar eens naar een andere kijken Jans. Ik heb 9 jaar bij Eneco gezeten (waarom overstappen als het goed bevalt?) maar door vrienden kwam ik erachter dat ik écht veel betaalde bij hun. Ben begin dit jaar overgestapt naar Oxxio en het scheelt echt een berg. De algemene kosten zijn goedkoper en ook de gebruikskosten schelen aanzienlijk (iets van 15 cent per m3 voor gas, dat scheelt echt veel!). Ik wist niet beter dan 160€ per maand te betalen (alleen) en max 300€ terug te krijgen op een jaar. Nu betaal ik 120€ en krijg al meer terug (volgens de voorschotberekening) na een half jaar... Maar dat was bij Eneco wel zonder speciale aanbiedingen, na 2 jaar kreeg ik natuurlijk het normale tarief.

Verder geen ervaring met alle genoemden in de openingspost, sorry.