Welke transport/omafiets?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwi_

Welke transport/omafiets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 09:07

Hoi bokkers,

Na lang twijfelen heb ik besloten nog geen elektrische fiets aan te schaffen, maar op eigen kracht van a naar b te trappen :Y)
Ik wil graag een transport- of omafiets, of in ieder geval iets in die richting. Ik ben dan ook heel benieuwd naar jullie ervaringen met dit type fiets, want de keuze is echt reuze. Voor een echt goede fiets is m’n budget wel wat ruimer, maar in principe sta ik ook open voor een budgetversie.
Ik hoor het graag!

Ir111

Re: Welke transport/omafiets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:11

Ik weet niet waar je gaat fietsen en hoe lang maar voor in de stad zweer ik bij mijn Batavus Old Dutch. Net een tank, ding is niet kapot te krijgen en fietst gewoon heel lekker.

Ik fiets nu ook langere stukken buiten de stad en dan is een fiets met versnellingen wel fijner heb ik gemerkt.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:14

Ik ben zeer tevreden over de Cortina Transport U4. Een stevige fiets maar fietst heel makkelijk!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:28

Ik had een Gazelle miss Grace, hele fijne fiets!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:05

Ik had een Gazelle Heavy Duty. Het leek me toen een ideale fiets om boodschappen mee te doen en om de hond mee achterop te nemen. Eenmaal in gebruik vond ik het een onding: zwaar en log, even snel oversteken zat er niet in, kleine bochtjes nemen ook niet. Na twee jaar heb ik hem dan ook weer ingeruild voor een sportfiets :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:17

Hier ook heel blij met m'n Cortina! Ik heb een U1 volgens mij.
Fietst een stuk comfortabeler dan m'n goedkope oma-fiets van hiervoor en kan ook tegen een stootje :D

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:32

Zeepsop schreef:
Ik ben zeer tevreden over de Cortina Transport U4. Een stevige fiets maar fietst heel makkelijk!

Mee eens!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:45

Ik ben heel blij met mijn Sparta Pickup.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:04

noviceh schreef:

Die heb ik ook, fijne fiets, degelijk en ik vind hem erg mooi!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 13:16

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb nu een Old Dutch van 13 jaar oud, vind hem fantastisch naar inmiddels is hij wel echt af. Wat ik er bij mis, is toch de schakelmogelijkheid. M’n werk is 7 km enkele reis en kent ook wel wat open stukken.

Cortina spreekt me ook wel aan, de Miss Grace ook maar ik vroeg me af of dat langere stukken ook echt lekker fietst. En de Sparta ga ik ook eens bekijken :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:12

Met de Miss Grace maak ik ook fietstochten van 50 kilometer, gaat prima.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:03

Je moet vooral echt proefritjes maken, ook qua ondersteuning verschilt het ook echt. Ik heb ook meerdere proefritjes gemaakt, bij 1 schudde ik helemaal door elkaar. :')
Uiteindelijk voor een Cortina e-u4 gekozen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:40

Zeepsop schreef:

Hier ook tevreden :j Ik heb voor de versie met 7 versnellingen gekozen

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:01

Ik heb een Giant Chill. Na mn ouderwetse oma fiets een hele fijne mix van omafiets en sportieve fiets. Zit net zo fijn als een omafiets en rijd heerlijk soepel. Heeft 7 versnellingen waardoor ie ook fijn fietst op grotere afstanden. Ik heb er fietstassen op en de hond van 8kg kan ook in zn mandje achterop fijn mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:18

Ik heb een Sparta Country Tour. Heeft me al heel wat kilometers rondgetrapt zonder ooit stuk te gaan. Ik heb er in de afgelopen 9? jaar denk ik alleen 2 nieuwe banden op gezet.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:18

Ik heb de Miss Grace van Gazelle gehad,maar die trapte best zwaar en was na 5 jaar ook echt op.
Nu heb ik de Cortina U4 en die fietst lekker licht en bevalt tot nu toe goed. Ik heb hem nu een jaar. Ik vind de Cortina eigenlijk ook degelijker dan de Gazelle.
Ik heb ook nog de electrische versie van de Sparta Pick up. Op deze fiets fiets ik het meest, omdat ik die voor woon/werk verkeer gebruik. Heb hem nu 2 jaar en is ook een hele fijne fiets. Maar ik weet niet hoe het model fietst zonder motor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:39

Druif_01 schreef:
noviceh schreef:

Die heb ik ook, fijne fiets, degelijk en ik vind hem erg mooi!

Hij is degelijk en mooi idd, maar ik vind hem zo zwaar trappen. Had nooit een fiets met maar 3 versnellingen moeten nemen. Ik zou hem voor langere stukken fietsen echt niet aanraden. Ik heb een nieuwe fiets in bestelling staan, 7 versnellingen en geen transport fiets meer maar een lichter model met vering in de zadelpen en bij het voorwiel. Als je echt fiets comfort wil en langere stukken wil kunnen fietsen zou ik voor zoiets kijken. Dat durf ik na een Cortina transport fiets en de ervaringen met de Gazelle waar ik 3 jaar mee gedaan heb wel te zeggen.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 14:40

Bedankt voor al jullie reacties! Ik neig het meest naar de Cortina moet ik zeggen. Ik fiets er niet hele einden mee, op en neer naar m’n werk zou de max zijn zeg maar. Voor langere tochten heb ik een mountainbike staan :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:51

In dat geval zou ik voor Cortina gaan. Stuk lichter als de Gazelle, en net zo stevig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:19

Zeepsop schreef:

Eens. Ik vind het stuur wel zwaar trouwens, is best een forse fiets.