Tv blijkt ander typenummer te hebben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Tv blijkt ander typenummer te hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 21:00

Hoi iedereen,

Ik heb het volgende en vraag jullie mening omdat ik enorm zit te twijfelen wat te doen.

In december 2020 kocht ik een nieuwe tv. Een Samsung 50TU8000. Ik kocht deze op een website en de volgende dag werd deze geleverd.
Ik ben heel tevreden over de tv en hij doet het prachtig.

Maar nu kreeg ik On Demand tv van Ziggo (ik heb dit abonnement nu) en wilde dat installeren. Moest kunnen omdat ik de tv had uitgekozen omdat bij deze tv dit ook mogelijk was.

Maar nu wilde dit doen en het lukte niet, en dat terwijl de website van Ziggo me nogmaals vertelde dat mijn tv wel geschikt is.

Daarom ben ik ook achterop mijn tv gaan kijken, en daar zag ik een ander serienummer. Er staat dat ik de 50TU8002 heb, en je raad het al, deze is niet geschikt voor on demand van Ziggo.

Ik baal hier enorm van, maar ik heb nooit op de achterkant van de tv gekeken. De doos klopte wel en was niet open geweest. Wel heb ik gecheckt voor aankoop of de tv geschikt was voor digitale tv.

Wat nu? Ik heb de tv al 8 maanden terug gekocht. Kan ik hier nog iets mee?

Liselot

Re: Tv blijkt ander typenummer te hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:02

Ik zou even contact opnemen met de verkopende partij en het verhaal van hierboven uitleggen. In principe is er niet geleverd wat je gekocht dacht te hebben, maar ik weet niet hoe lang je daar aanspraak op kunt maken. Maar misschien zijn ze wel schappelijk

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:05

Heb je de factuur nog waar t opstaat en de doos?
Dan kan je misschien iets, maar ik ben er bang voor hoor..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:23

ik zou dat zeker proberen hoor,heb je bewijs van wat je gekocht hebt?
zit er best wel een kans in dat zij je alsnog de goede televisie gaan leveren :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 21:23

Ik heb de bon nog, maar de doos niet, wel heb ik nog foto's van de doos. Op de bon staat ook dat het de 50TU8000 moet zijn.

En ik heb nog geen contact opgenomen met de webshop omdat ik niet weet of ik te laat ben hiermee.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:28

En via wie/wat ben je erachter gekomen dat het met deze tv niet kan? Ik heb een ouder type en daar kan het zelfs nog mee.

Bij ziggo zitten ze er ook nog wel eens naast. Is echt afhankelijk van wie je aan de telefoon krijgt.

Heb je deze vraag al eens op het ziggo forum gesteld? Hier zitten veel mensen met ervaring met ziggo en die weten vaak meer dan ziggo zelf....

Hoe kijk je nu tv? Via CI module of via mediabox.?

Is on demand überhaupt op jouw postcode wel mogelijk? Op m'n oude adres was het namelijk niet mogelijk. Wel gewoon tv enz maar geen on demand.

Module moet vaak nog aangemeld worden voor on demand.

Ik denk dat je met 8 maanden echt te laat bent. Zie maar te bewijzen dat dit de tv was die in de doos zat.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 21:35

Tieme, ik heb zelfs een filmpje gemaakt dat het deze tv is die ik uit de doos haalde, dit moest ik filmen ivm de garantie.

Maar het is een goede tip om eerst eens info te zoeken via Ziggo. Ik hoop erg dat het lukt.

Ik kijk tv via een CI module en on demand is zeker mogelijk op mijn adres, dit heb ik uitgezocht. Module heb ik niet aangemeld, misschien is dat de oorzaak dan wel?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:36

garantie is vaak tot een jaar toch? denk dat dit wel onder garantie valt
zou er meteen werk van maken, mailen of maandag bellen :j

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:53

Storm schreef:
Tieme, ik heb zelfs een filmpje gemaakt dat het deze tv is die ik uit de doos haalde, dit moest ik filmen ivm de garantie.

Maar het is een goede tip om eerst eens info te zoeken via Ziggo. Ik hoop erg dat het lukt.

Ik kijk tv via een CI module en on demand is zeker mogelijk op mijn adres, dit heb ik uitgezocht. Module heb ik niet aangemeld, misschien is dat de oorzaak dan wel?

Ik zou hier je vragen eens stellen. Hier hebben ze me altijd goed geholpen.

https://community.ziggo.nl/

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:59

Ik zou het ook eens voorstellen bij de winkel. Gewoon wat je hierboven schrijft.
Als op de dichte doos het goede type staat vind ik het niet raar dat je de tv ook nog eens controleert.

Wat heb je te verliezen? :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:08

Wij hebben ook Ziggo en on demand, maar ik kan met mijn tv (die 6 jaar is) dat gewoon kijken. Ik vind het vreemd dat jij met een stuk nieuwere tv dat niet kan.

Ik zou de kwestie ook bij Ziggo neerleggen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 23:27

Ik probeer de vraag te stellen bij Ziggo maar ik krijg steeds een foutmelding na mijn aanmelding.
Ik ga er morgen even mee verder.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 10:47

Het is gelukt!! *\o/*

Daarnet een aardige ziggo medewerkster aan de telefoon gehad en de stappen nogmaals doorlopen. De televisie is dus toch wel geschikt en alles staat nu zoals het moet staan.

Bedankt voor de hulp!