Nieuwe keuken, tips gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Nieuwe keuken, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 06:23

Hoi allemaal,

Binnenkort gaan we een nieuwe keuken plaatsen, alleen wat kraan betreft zijn we er nog niet uit.. zijn er mensen met zo’n uittrekbare handdouche en wat is jullie ervaring daarmee? We krijgen 1,5 spoelbak.

Boven het aanrechtblad komt een koof. Daarin willen we spotjes plaatsen, maar dan dimbaar en met afstandsbediening , hebben jullie hier tips voor? Bv de iDual set.. werkt dat makkelijk? Ik las namelijk ook ergens dat je die lampjes per stuk kunt dimmen, maar niet tegelijk?

Bedankt!

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Nieuwe keuken, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 06:44

Van huis uit hadden wij altijd een kraan die je er uit kon trekken. Ik mis dat soms nog wel als je bijv even goed de spoelbak wilt schoonmaken. Met trekkracht kun je zoveel beter in elk hoekje!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 06:59

Wij hebben dimbare spots met een afstandsbediening. Welk merk of welke set het is, geen idee. En de afstandsbediening is bij ons in een wandcontactdoos gezet. Onze afzuigkap heeft namelijk ook al een afstandsbediening, het leek ons onhandig om er meerdere te hebben rondslingeren in de keuken :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:08

Wij hebben de quooker combi flex 7L en die kraan kun je er ook uit trekken.
Is echt ideaal voor het afspoelen van spullen, ik zou ook niet meer iets anders willen eerlijk gezegd.

Lijkt me nu zo onpraktisch om een vaste kraan te hebben..

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 15:11

Ik hoor in mijn omgeving namelijk, dat dat mechanisme erg snel "lam" is. Dat zou ik wel zonde vinden van relatief dure aankoop. Maar die ervaring hebben jullie dus niet?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:12

Wij krijgen een standaard quooker in onze nieuwe keuken, nog geen idee hoe dat gaat bevallen.

We hebben wel een iets dieper blad, en ook kastjes gekozen, ik dacht 10cm meer dan standaard. Gezien bij de schoonouders van mijn zwager en die waren er zo enthousiast over en dat koste niet eens heel veel extra.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:19

Ik heb een uittrekbare kraan met een gewone- en een sproeistand en ik kan me echt niet meer voorstellen dat ik ooit een vaste kraan had. Verder heb ik ook een hele hoge kraan, zodat je gemakkelijk grote pannen en emmers ed eronder kan zetten.

Verder vind ik mijn 5 pits gasplaat heel fijn. Houd er wel rekening mee dat je een stukje ruimte laat achter je kookplaat, omdat een grote pan best ver uit kan steken en je anders de voorste pit niet meer kan gebruiken als je een grote pan erop heb staan.

Ik zou ook gaan voor zo veel mogelijk lades en zo min mogelijk kastjes. Een oven en een magnetron apart, en een flink sterke afzuigkap.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 15:21

De keuken is al besteld, enkel de kraan en verlichting nog niet.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:49

Wij zijn juist van een uittrekkraan weer terug naar een vaste. Gek werd ik er van. Na 2 jaar was het systeem al lam en moest ik het er handmatig in terugduwen. En na verloop van tijd paste het ook niet meer, hing de kop op half 11. Ik ben heel blij met de nieuwe kraan!

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:59

Als je een kraan met beugel kiest om de kop in te klikken, heb je dat probleem niet van het lam worden. Deze bijvoorbeeld: https://www.google.com/shopping/product ... rmr:1,cs:1

Die van ons heeft geen sproeifunctie, maar alleen dat je de waterstraal wat meer kan richten is superfijn! Inderdaad voor pannen en ovenschalen, maar ook voor de wasbak zelf.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:03

Verlichting zou ik gewoon in een Philips hue achtig systeem doen. Dan kan je lampen in groepen zetten en zo bedienen en dimmen. Dat systeem kan je door je hele huis plaatsen en bedienen vanuit de app.

Voordeel is dat je niet alles gelijk hoeft te doen, je voegt lamp voor lamp toe als je er aan toe bent.
Je hoeft geen speciale spotjes te kopen, hue lampen passen in standaard fittingen.

Ik heb bijvoorbeeld een groep spotjes in de woonkamer, die gaan tegelijk aan volgens schema ( bij mij bij zons ondergang, dus automatisch met de seizoenen mee). Ik kan ze als groep dimmen, of als ik wil individueel.
Uitzetten gaat heel makkelijk via de groep of Siri.

Hue is niet goedkoop, maar wel handig.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 16:37

maaikemuis schreef:
Wij zijn juist van een uittrekkraan weer terug naar een vaste. Gek werd ik er van. Na 2 jaar was het systeem al lam en moest ik het er handmatig in terugduwen. En na verloop van tijd paste het ook niet meer, hing de kop op half 11. Ik ben heel blij met de nieuwe kraan!

Wat gek, mijn ouders hebben al 20 jaar dezelfde kraan in huis, ook met uittrek systeem, en dat werkt nog steeds perfect.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:21

Ook hier terug gegaan van een uittreksysteem naar normaal. Hoewel ik de makkelijkheid ervan echt mis, inderdaad de bak uitspoelen, werd ook hier het systeem heel snel lam. Maar wat ik hoor zijn die van Grohe, Cooker etc wel echt goed en duurzaam

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:21

eponine schreef:
Ik hoor in mijn omgeving namelijk, dat dat mechanisme erg snel "lam" is. Dat zou ik wel zonde vinden van relatief dure aankoop. Maar die ervaring hebben jullie dus niet?

Nee zeker niet, ook nooit gehad :)
Met andere kranen dan de Quooker geen ervaring met uittrekbaar, dus kan niet echt met andere merken vergelijken.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 08:40

Wij hebben een gewone Quooker in onze keuken gedaan vorig jaar, vond die al duur genoeg.
Qua verlichting hebben wij spotjes die je met touch bedient. Je tikt erop en gaan aan, je houd ze vast voor dimmen of sterkere verlichting. Heel fijn systeem, van welk merk heb ik geen idee eigenlijk

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:54

Wat heb je voor spoelbak?

Mocht je hoekjes in je bak hebben, zou ik sowieso gaan voor een uittrekbare kraan. Anders gaat er allemaal zooi in je hoekjes zitten. Ik zou ongeacht wat voor bak je hebt voor een uittrekbare gaan, ideaal! Ook om dingen even af te spoelen.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:51

Philips hue spotjes zijn erg fijn, deze kunnen met ab, app en google/apple home bediend worden. Ze zijn dimbaar, verschillende lichttonen, per stuk aan en uit of allemaal tegelijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:56

Mijn ex had een vaste kraan in de keuken (wel draaibaar, niet uittrekbaar) en een hele vierkante spoelbak. Ik heb dat ding vervloekt. Die spoelbak schoonmaken was mega onhandig, en als een gevolg daarvan gebeurde het ook veel te weinig