Thuiswerkadvies en corona

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSwanHeart

Berichten: 4423
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:03

Hier 100% vanuit huis. In principe is kantoor alleen voor mensen die een speciale pc nodig hebben (bijvoorbeeld om zware software te draaien) of voor collega's die wegens omstandigheden niet thuis kunnen werken. In de praktijk zijn er meer mensen die zo nu en dan eens op kantoor werken, gewoon om weer eens sociaal contact te hebben. Zelf ben ik er sinds maart 2020 1 keer geweest, maar ik moet dan ook anderhalf uur reizen met het OV, dus dat lonkt in coronatijd niet echt :')

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:03

Ghostattack schreef:
verootjoo schreef:
Mijn man werkt weer 2 dagen op kantoor. Samen met een collega die zich afzondert omdat hij niet tussen gevaccineerden wil zitten, en twee collega’s die hun Corona-honden meenemen naar kantoor, want ja, je kan ze toch niet de hele dag thuis laten :roll:


You say what? :')


Ja, je leest het goed. Van gevaccineerden word je ziek, dus hij zit aan de andere kant van kantoor en heeft zichzelf ingebouwd zodat de antistoffen van de gevaccineerden niet bij hem komen.

Van teveel geïsoleerd leven en thuiswerken kan je blijkbaar ook rare dingen gaan denken.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:17

Verootjoo := ik vind het bijna zielig voor die man, je zal maar de hele dag daarover na moeten denken. Ook wel vreemd dat de coronahonden mee mogen :') , zou ik zelf echt mega leuk vinden maar kan mij goed voorstellen dat niet iedereen dat kan waarderen.

Zelf werk ik 2 dagen thuis 2 dagen kantoor. Nou is het voor mij een tijdje helemaal thuiswerken geweest maar al vrij snel kwam naar voren dat helemaal thuis werken niet te doen was. De dagen dat ik op kantoor ben moet ik sample versturen en in de systemen boeken. Dit mag ik niet thuis doen omdat ik dan een oliebol aan medicijnen mee naar huis neem. :+ voor nu werkt het prima zo en blijft het voor de toekomst ook voor mij zo.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:26

Op dit moment kunnen we ons inschrijven voor een kantoorbezoek, met een limiet op de hoeveelheid beschikbare plekken. Je mag zelf weten hoeveel dagen, zolang er plek is. Er wordt wel gevraagd om te bekijken wat de meest logische werkplek is voor je planning van die dag. :)

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:36

Thuiswerken wat is dat? Dat fenomeen is mij onbekend, dus ik sluit ( s’middags dan ) dagelijks aan in de file.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:39

Ik zit al sinds maart verleden jaar helemaal thuis. Wij mogen helaas niet naar kantoor. Ik hoop dat er vanaf september wat schot in komt.

Puppetje
Berichten: 1015
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 23:18

Wij zitten weer volledig op kantoor. Onder het mom van integratie. We zijn bijna 2 jaar geleden gefuseerd…..

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 23:24

Ghostattack schreef:
100% vanuit huis. Wij mogen alleen met toestemming naar kantoor en dan moet je echt een geldige reden hebben.

Ik hoef nooit brieven te printen dus daar kan ik niks over zeggen :+


Hier hetzelfde. Soms weleens voor een vergelijkbaar klusje een uurtje naar kantoor geweest. Het komt mijn neus nu wel uit..

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 23:30

Wij moeten naar kantoor, mijn baas is sceptisch over corona en houdt niet van thuiswerken :Y) en ik, ik houd graag mijn baan en hoewel ik me er niet prettig bijvoel wil ik ook geen gedoe met de baas, dus ik ga naar kantoor.

JJ4

Berichten: 644
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 00:47

100% thuis.

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 00:53

Hier altijd al volledig naar kantoor, wel is mijn leidinggevende er makkelijker in geworden dat we soms een dag vanuit huis kunnen werken mits daarvoor genoeg werk is wat digitaal staat. Het kantoor is maar voor 10-25% gedigitaliseerd en daarnaast moet er altijd iemand aanwezig zijn voor klanten die langskomen (administratiekantoor)

Lo91
Berichten: 164
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 06:55

Ik werk op HR. Onze salarisadministratie heeft nog het eea in mappen, dus die gaan af en toe naar kantoor om dat te halen of om te printen. Verder hebben wij duidelijke regels: werk zoveel mogelijk thuis. Er is per afdeling 1 dag waarop je naar kantoor mag (Met inschrijving).

Als we weer naar kantoor mogen/als her advies verandert hebben we een vaste kantoordag met de hele afdeling en een naar keuze. Op de kantoordag met de hele afdeling hebben we eigenlijk de ruimte van 2 afdelingen, zodat we wel afstand ku nnen blijven houden.

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 07:07

Hier tot 3 weken geleden altijd thuisgewerkt. Toen de versoepelingen kwamen ging ik een aa tal dagdn weer naar kantoor. Wil nu nog wel 1 of 2 dagen thuiswerken. Hoewel veel werk vanuit huis kan werkt het prettiger, sneller en fijner vanaf kantoor. Heb het wel echt gemist.

purny

Berichten: 27522
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 07:13

Hier een receptionist. Collega's moeten zoveel mogelijk thuis werken tenzij het niet anders kan. Dan mogen ze in overleg met leidinggevende naar kantoor komen.
Ik kan mijn werk niet thuis doen.

Ik hoop dat er in september weer het een en ander mag.

Domi_94

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 07:21

Hier zijn een x aantal werkplekken die je kan reserveren. Het is afhankelijk van de samenstelling van het projectteam of we thuis werken, (deels) naar kantoor gaan of op locatie werken. Mijn voorkeur gaat uit naar standaard 1-3 dagen naar kantoor/ op locatie en de rest thuis werken.

Dorus

Berichten: 13219
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 07:24

Ik werk nu al weer even één dag in de week op kantoor. Officieel moet iedereen twee dagen op kantoor werken en de nieuwe personeelsleden in het begin dagelijks en die hebben natuurlijk begeleiding nodig.

Waar eerst veel ontslagen zijn gevallen vanwege Corona (omzet viel volledig weg), zijn we nu exponentieel aan het groeien. Ze waren hier heel erg anti thuiswerken, maar de eerste periode heeft laten zien dat het wel kan. Straks moet iedereen één dag in de week thuis werken, omdat we niet meer genoeg bureaus hebben voor iedereen.

Het heeft zelfs een verandering teweeg gebracht in het vakantiebeleid, je mag onder voorwaarden je vakantie nu een week verlengen met een week “thuiswerken”.

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Thuiswerkadvies en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 07:27

Bij ons is de norm thuiswerken. Wel zijn er dagelijks 50 werkplekken op kantoor, hier valt essentieel personeel voor op kantoor onder (ICT, facilities, postkamer, nieuwe medewerkers die training krijgen). Dus voor overige personeel zijn er vaak zo’n 25-30 plekken over waarvoor we kunnen inschrijven met een app.
Kantoor biedt normaal werkplek voor 550 mensen.

Ik werk momenteel meeste weken 4 dagen thuis en 1 op kantoor. Maar ga binnenkort verhuizen en tussendoor zit ik met m’n vriend die ook thuiswerkt een maand in een heel klein appartement, dus dan zal het meer zijn tijdelijk :')

Kookaburra

Berichten: 5408
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 07:37

Op mijn werk kunnen we intekenen op een werkplek. Er is een maximum aantal plekken beschikbaar zodat we afstand kunnen houden. Je kunt dus zelf kiezen hoe vaak je naar kantoor gaat. Wel werd daarbij aangegeven dat je ook aan je collega's moet denken. Dus niet al de hele week inplannen, maar max 2 dagen van tevoren.

Bij de detachering mogen we in overleg met de teammanager naar kantoor. Daar zijn ook beperkt plekken beschikbaar.

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:13

Al sinds maart 2020 thuis. Mogen alleen met een heel goede reden en toestemming naar kantoor.

Er zijn paar dagen in de week dat de admi aanwezig is om brieven te sprinten en te versturen. We kunnen nakijken in de agenda's wanneer die er zijn om spul te verzenden.

Gisteren was ik even naar kantoor sinds lange tijd ivm start van nieuwe collegas. Ik ga dan met eigen vervoer ipv ov.

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:16

Bij ons op kantoor is bijna volledige bezetting weer. (gebouw met zo'n 300 man)
Er wordt ook gepusht om niet thuis te werken maar naar kantoor te komen.

Ik heb een tijdje (gedeeltelijk) thuis gewerkt, maar ben blij dat ik lekker naar kantoor kan! Werkt veel fijner en is veel gezelliger :)

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:22

Pittig om te lezen dat er toch een paar werkgevers zijn die medewerkers 'dwingen' (ik weet niet hoe hard het is) om weer op kantoor te werken. Dat lijkt me helemaal niet de bedoeling?

Hier al sinds maart 2020 100% thuis aan het werk. Alleen afgelopen zomer hebben we wat versoepeld (vanwege soepelere maatregelen), maar na de zomer gingen we weer terug naar 100% thuiswerken.

Een paar mensen van administratie komen wel 1x per week naar kantoor om post op te halen en te versturen en meer van zulke kantoorklusjes. Zij moeten wel om hun werk te kunnen doen. Zij regelen ook 'onze' printjes (die sturen ze dan naar je huisadres) of je post (die printen en versturen ze voor je). Maar bijna niemand print in deze tijd, dus dat is max. een velletje per week werk voor ze.
Laatst bijgewerkt door leeslampje op 03-08-21 08:23, in het totaal 2 keer bewerkt

boyca
Berichten: 1082
Geregistreerd: 14-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:22

wij ook weer 100% kantoor, ik vond thuiswerken prima maar wij konden niet printen en scannen thuis. En daarmee lag weer meer druk bij de collega's die wel op kantoor werkten.
Ik vindt het prima, we hebben spatschermen en ik vindt het coronagebeuren buiten proportie dus mij maakt t niet uit waar ik zit

purny

Berichten: 27522
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:25

leeslampje schreef:
Pittig om te lezen dat er toch een paar werkgevers zijn die medewerkers 'dwingen' (ik weet niet hoe hard het is) om weer op kantoor te werken. Dat lijkt me helemaal niet de bedoeling?

Hier al sinds maart 2020 100% thuis aan het werk. Alleen afgelopen zomer hebben we wat versoepeld (vanwege soepelere maatregelen), maar na de zomer gingen we weer terug naar 100% thuiswerken.

Een paar mensen van administratie komen wel 1x per week naar kantoor om post op te halen en te versturen en meer van zulke kantoorklusjes. Zij moeten wel om hun werk te kunnen doen. Zij regelen ook 'onze' printjes (die sturen ze dan naar je huisadres) of je post (die printen en versturen ze voor je). Maar bijna niemand print in deze tijd, dus dat is max. een velletje per week werk voor ze.

Sommige dingen kunnen niet thuis worden gedaan. En zolang het kabinet niet volledig thuis werkt?
En als je op kantoor de anderhalve meter kan handhaven zie ik het probleem niet zo
Laatst bijgewerkt door purny op 03-08-21 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:26

purny schreef:
Sommige dingen kunnen niet thuis worden gedaan.

Dan is het logisch, want dan is naar kantoor gaan noodzakelijk. Maar dat is niet altijd het geval hier, heb ik het idee (zoals hierboven: een heel kantoor van 300 man moet stoppen met thuiswerken - da's vast niet voor al die 300 man noodzakelijk).

purny schreef:
En zolang het kabinet niet volledig thuis werkt?

Dat vind ik dan ook bijzonder kwalijk. Zij kunnen imo echt meer vanuit huis doen.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:31

Mijn werkgever wil graag dat je naar kantoor komt, minimaal 1 dag per week.
Het gros van mijn collega's zit elke dag op kantoor, grotendeels hutje mutje (al is dat de laatste 1 a 1,5 maand wel iets verbeterd. Ze zaten echt in elkaars nek omdat de helft van de kantoortuin niet te gebruiken was vanwege herstel werkzaamheden door lekkage).

Ik heb een aantal " wappie" collega's. De mooiste complottheorieën komen voorbij.
En als je genoeg mediteert dan sluit je je lichaam af tegen virussen en kan je het ook niet krijgen :)*

Maar ik ben dus 1 van de weinigen die 75% van de tijd thuis werkt. En die ene dag op kantoor dan vermijd ik ook ernstig de " kantoor tuin" en zoek ik wel een werkplek/kantoor op een rustige plaats.
Het thuis werken vind ik verder ideaal.
Ik woon opzich niet ver van kantoor vandaan, maar het scheelt mij toch behoorlijk wat tijd nu ik thuis werk. Al is het alleen maar dat ik in " een koffie pauze" de was aanzet en in de droger doe