Nieuwe goeie laptop, iemand suggesties of tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwe goeie laptop, iemand suggesties of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:12

Voor mijn nieuwe studie moet ik een laptop, maar zou absoluut niet weten welke. Dus iemand tips, suggesties?
Mijn eisen:
•Liefst Asus, acer heb hier altijd mee gewerkt en vind hun design en laptops altijd mooi en fijn
• Processor minimaal i5 of rayzen hoger mag ook
• Toetsenbord verlichting lijkt me fijn is GEEN moet!!
• Prijsklasse rond de 500/600 ongeveer
• 14/15 inch laptop maar wel licht en makkelijk mee te nemen.

Vanillia

Re: Nieuwe goeie laptop, iemand suggesties of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:25

Vanillia schreef:
Ik zou je eisen hier eens invullen: https://tweakers.net/laptops/vergelijken/

Verder mis ik in je lijstje wat je ermee wil doen; enkel wat surfen en Powerpoint/Word? Of ook grafisch zwaardere spelletjes?

oh oeps vergeten, eigenlijk meestal schoolwerk, spotify, youtube en minecraft maar dat is het dan ook

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:36

Wij hebben coolblue's keuzes toen eens goed bekeken. Die pasten best goed bij onze wensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:41

Muga schreef:
Wij hebben coolblue's keuzes toen eens goed bekeken. Die pasten best goed bij onze wensen!

Bij mij ook maar ze wisselen telkens van prijs, eerst van 650 naar opeens 700 en mijn ouders (die betalen ervoor) vinden 700 te duur

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:48

En is een chromebook anders niet een idee voor je? Die zijn vaak een stuk voordeliger.

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:54

Ik zelf heb de Acer Swift 3 SF314-59-52UX, wel iets boven je budget maar als eventueel tweedekans product (Coolblue) een optie?

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:09

Kijk eens bij Amazon warehouse, teruggestuurde producten. Wij hebben er pas een high end laptop gekocht waar een onzichtbaar klein krasje op zat maar daardoor wel 300 euro van de prijs af +:)+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 20:54

Heb je al eens naar een goede refurbished laptop gekeken?
Die van mij nu een x-aantal jaar en mijn beste laptop tot nu toe, ik heb er een grotere/snellere ssd kaart in laten zetten(die had ik nog van de vorige laptop) en zo voor een goede 400 euro klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:04

een refurbished willen mijn ouders niet, en als ik eerlijk ben durf ik het ook niet echt, ik moet hier mijn MBO en misschien HBO mee doen dus als er wel iets is met die laptop is dat wel klote dan

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:14

Ik heb een HP pavillion, rond de 900 euro voor een I7 processor, maar met een lagere processor waren ze ook een stukje goedkoper.
Ben er echt tevreden over!
Toetsenbord voelt heel fijn, beeldscherm is goed.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:17

Er zit normaal gesproken gewoon garantie op, ik zie ook niet hoe je meer risico zou lopen.
Een nieuwe laptop kan net zo goed kapot gaan, mijn andere nieuwe heb ik meerder malen kapot gehad, ik heb nu juist een business laptop, iets meer een hufterproof model wat goed gerepareerd kan worden.
ik heb minder garantie genomen voor korting, wel 3 maand garantie voor de "basisproblemen" maar de rest niet aangezien ik het gewoon kan laten fixen door mn broertje wat altijd goedkoper is, onderdelen koop ik ook zelf op ebay of bij aliexpres..

je mbo én hbo er mee willen doen is misschien wel iets te optimistisch,zeker voor een "budget-laptop" mijn andere laptops gingen allemaal 2 a 4 jaar mee(wel intensief en niet "netjes" gebruik), en deze refurbished heb ik nu 2,5 jaar en aangezien er nog niets stuk is verwacht ik dat deze makkelijk de 4 jaar gaat halen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:18

Ik heb een refurbished mac book gekocht, en die heeft na 2 jaar de geest gegeven ondanks dat er licht administratief werk op werk gedaan.
Ik begin er niet meer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:36

siskeh schreef:
Er zit normaal gesproken gewoon garantie op, ik zie ook niet hoe je meer risico zou lopen.
Een nieuwe laptop kan net zo goed kapot gaan, mijn andere nieuwe heb ik meerder malen kapot gehad, ik heb nu juist een business laptop, iets meer een hufterproof model wat goed gerepareerd kan worden.
ik heb minder garantie genomen voor korting, wel 3 maand garantie voor de "basisproblemen" maar de rest niet aangezien ik het gewoon kan laten fixen door mn broertje wat altijd goedkoper is, onderdelen koop ik ook zelf op ebay of bij aliexpres..

je mbo én hbo er mee willen doen is misschien wel iets te optimistisch,zeker voor een "budget-laptop" mijn andere laptops gingen allemaal 2 a 4 jaar mee(wel intensief en niet "netjes" gebruik), en deze refurbished heb ik nu 2,5 jaar en aangezien er nog niets stuk is verwacht ik dat deze makkelijk de 4 jaar gaat halen.

wat je een budgetlaptop noemt :j maar ja ligt er net aan hoe je er mee om gaat, ze gaan niet zomaar stuk en zeker niet binnen 2 jaar, maar het probleem met refurbished is (voor mij) je weet eigenlijk niet wat er echt mee is gedaan, als jouw gloed nieuwe stuk door een fabrieksfout gaat kan garantie daar minder mee lopen zeggen dat het aan jou lag of aan de "gebruikte" laptop,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:50

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:59

Is zelf wat bijleggen geen optie? :$

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:00

Zo te zien weet je prima wat je wilt, ik vond Asus ook altijd fijn. Hou er wel rekening mee dat er bij Coolblue niet standaard een Office pakket op staat. Dat kost ook nog iets in aanschaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:02

Denise_Storm schreef:
Is zelf wat bijleggen geen optie? :$

Helaas niet!! Anders had ik het wel gedaan maar op het moment heb ik het geld ervoor niet

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:19

Office kost 20-30€ dus dat zijn de kosten ook niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:31

Vanillia schreef:
Office kost 20-30€ dus dat zijn de kosten ook niet :)

als je het gehele pakket wilt wat er tenminste op bol.com en alles staat is het 140 euro :')

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:42

Op Surfspot.nl kun je software kopen met korting als je student bent. Heb ik toen ook gedaan, heb je inderdaad office voor 30 euro.
Zomerbaantje erbij, 200 euro is zo verdient. Dan heb je de laptop die je wil en kun je lekker aan de slag met je opleiding!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 22:51

ik heb een refurbished MacBook. Bevalt echt top! Kostte niet veel, doet het nu al 3 jaar echt heel goed en toen mijn beeldscherm kuren had werd dit snel en gratis opgelost door het bedrijf. Voor mij echt DE manier om een goede computer voor weinig geld te kopen. Daarvoor altijd Asus gehad, helaas, ik had jaren eerder over moeten stappen, wat een verademing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:07

Zit nu te kiezen uit 2 laptops! En denk al welke ik zou gaan kiezen