Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vanillia schreef:Ik zou je eisen hier eens invullen: https://tweakers.net/laptops/vergelijken/
Verder mis ik in je lijstje wat je ermee wil doen; enkel wat surfen en Powerpoint/Word? Of ook grafisch zwaardere spelletjes?
siskeh schreef:Er zit normaal gesproken gewoon garantie op, ik zie ook niet hoe je meer risico zou lopen.
Een nieuwe laptop kan net zo goed kapot gaan, mijn andere nieuwe heb ik meerder malen kapot gehad, ik heb nu juist een business laptop, iets meer een hufterproof model wat goed gerepareerd kan worden.
ik heb minder garantie genomen voor korting, wel 3 maand garantie voor de "basisproblemen" maar de rest niet aangezien ik het gewoon kan laten fixen door mn broertje wat altijd goedkoper is, onderdelen koop ik ook zelf op ebay of bij aliexpres..
je mbo én hbo er mee willen doen is misschien wel iets te optimistisch,zeker voor een "budget-laptop" mijn andere laptops gingen allemaal 2 a 4 jaar mee(wel intensief en niet "netjes" gebruik), en deze refurbished heb ik nu 2,5 jaar en aangezien er nog niets stuk is verwacht ik dat deze makkelijk de 4 jaar gaat halen.
maar ja ligt er net aan hoe je er mee om gaat, ze gaan niet zomaar stuk en zeker niet binnen 2 jaar, maar het probleem met refurbished is (voor mij) je weet eigenlijk niet wat er echt mee is gedaan, als jouw gloed nieuwe stuk door een fabrieksfout gaat kan garantie daar minder mee lopen zeggen dat het aan jou lag of aan de "gebruikte" laptop,