abonnement met refurbished telefoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

abonnement met refurbished telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 19:40

Heeft iemand hier ervaring met een abonnement met een refurbished telefoon?

Mijn telefoon is na 4 jaar aan vervanging toe, en het hoeft van mij niet perse een nieuwe te zijn.

x_ankieee

Re: abonnement met refurbished telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:13

Ik heb een refurbished telefoon gehad, alleen geen abbo. Ik vond het geen succes. De telefoon had een specifiek manko met de camera, was ontzettend irritant en kon niet verholpen worden. Hij was dus semi-refurbished eigenlijk. Ik zou daarom altijd een nieuwe telefoon kopen, je weet nooit wat er eventueel mis mee is geweest…

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:23

PSvanLot schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een abonnement met een refurbished telefoon?

Mijn telefoon is na 4 jaar aan vervanging toe, en het hoeft van mij niet perse een nieuwe te zijn.

Zou het niet doen. Koop een nieuwe en daar kan je weer jaren mee vooruit. Ik heb nooit een abbo met telefoon trouwens. Ik heb een Sim only abonnement en koop mijn iPhone los. Een aantal jaren later verkoop ik dan de telefoon weer en koop zelf weer een nieuwe. Ongeveer elke 3 jaar.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 20:28

Ik wil er sowieso geen los kopen. Bevalt me goed om het het eerste twee jaar in abonnementsvorm te doen en daarna terug te gaan naar een sim only abo.
Dit toetsel is het eerste wat na 4 jaar niet meer fijn werkt. Het opladen gaat enorm moeizaam, wat het regelmatig zo maakt dat hij na een nacht niet opgeladen is.

Wil voor het eerst voor een Iphone gaan, voor de XS.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:35

Dat kan. Ik vind het fijn om zelf het toestel los te kopen. Ik heb nu een IPhone 12 mini.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:38

Ik heb de 12 mini ook, hiervoor een SE oud model. Mijn man heeft die nu nog en die wilde ook niet opladen. Ik heb even gegoocheld en ja hoor, oplaadpunt voorzichtig schoonmaken met een houten tandenstoker( je wil niet weten hoeveel stof er uit kwam) en werkt weer perfect.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 20:39

ja dat kan inderdaad ook! Zal uiteindelijk in het geld niet uitmaken.

Hoef niet perse een nieuwe telefoon, maar nu moet ik echt een andere. Ben met de paarden regelmatig alleen en dan is het niet handig als ik niet kan bellen/appen als er wat is.

Zal eens goed kijken wat het verschil in prijs is.
Heb de 12 mini eigenlijk nog niet bekeken, de XS werd me aangeraden omdat ik graag een 'kleine' telefoon wilde.
Heb ook naar de Samsung Galaxy Z Flip gekeken, maar dat werd me toch wat te gek.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 20:39

bigone schreef:
Ik heb de 12 mini ook, hiervoor een SE oud model. Mijn man heeft die nu nog en die wilde ook niet opladen. Ik heb even gegoocheld en ja hoor, oplaadpunt voorzichtig schoonmaken met een houten tandenstoker( je wil niet weten hoeveel stof er uit kwam) en werkt weer perfect.

Klopt, dat doe ik ook regelmatig, helaas wil dat ook niet meer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:42

Hier ook altijd kleine telefoons gehad. Een 5s, toen SE, toen 8 en nu een 12 mini.
Fijn dingetje hoor. Prima voor wat ik ermee wil doen en voor mij een mooi maatje.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:46

Ik was ook aan een nieuwe telefoon toe, begin vorig jaar kwam de aankondiging van de 12 mini en daar speciaal op gewacht want wilde weer iPhone maar geen koelkast en moest in mijn broekzak passen. Maar is niet goedkoop.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:53

Ik heb een refurbished telefoon en ben er tevreden mee :). Wel via de telefoonzaak gekocht waar ik ooit mijn abonnement afsluit. Zij regelen de refurbished telefoon, deze moet ook aan bepaalde eisen voldoen en is zo goed aan nieuw :) .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:54

Ik spaar geld en dan koop ik via marktplaats een iPhone (nu de XR) en daar doe ik dan 2 a 3 jaar mee. Ik koop dan gewoon los een Sim Only abonnement.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 21:16

xChantal94 schreef:
Ik heb een refurbished telefoon en ben er tevreden mee :). Wel via de telefoonzaak gekocht waar ik ooit mijn abonnement afsluit. Zij regelen de refurbished telefoon, deze moet ook aan bepaalde eisen voldoen en is zo goed aan nieuw :) .

Ik ga hem dan idd ook afsluiten bij een erkend bedrijf.
Ga er nog eens heel erg goed over denken, heb nog wel even de tijd en wil een goede beslissing maken.