(Vlieg)vakantie: welke koffer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WesthofJarig

(Vlieg)vakantie: welke koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 13:17

Begin september ga ik op vakantie. Waarheen is nog even de vraag, maar het wordt in ieder geval een vliegvakantie naar een zonnige bestemming :) Normaal gesproken leen ik altijd een koffer van mijn ouders, maar dit jaar zijn we tegelijkertijd weg en gaat dat dus niet. De koffer die ik zelf nog heb liggen is écht aan vervanging toe, dus er moet een nieuwe koffer komen.

Wat ik zoek:
  • Hardcase
  • 4 (zwenk)wielen
  • Inhoud 80-100 liter
  • Opvallend kleurtje/printje zou leuk zijn, maar is geen must
  • Prijs tot €175

Koffer zal 1/2 keer per jaar meegaan op een vliegvakantie, maar wordt verder in principe niet gebruikt. Ik heb al online gekeken, maar het aanbod is enorm, dus ik schakel even hulp in. Dus bij deze: welke koffer raden jullie aan?

Bedankt alvast :D

Maureen95

Re: (Vlieg)vakantie: welke koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:20

Ik heb een koffer van Samsonite en ik wil niks anders meer.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:22

Sowieso de koffers van suitsuit! :).
Hele leuke printjes/kleurtjes, rijden heel fijn en die van mij heeft al heel wat reizen gemaakt. Vind ze qua indeling heel fijn en kwalitatief erg sterk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:23

Maureen95 schreef:
Same, ik heb een Samsonite Lite-Shock. Kost een paar centen, maar ze gaan ook heel lang mee.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Omdat dit topic over koffers gaat en niet over vakanties verhuis ik het naar HTT.
BEU --> HTT

Tink89

Ik zou vooral niet voor de allergoedkoopste van Alibaba ofzo gaan, maar een degelijk exemplaar kopen. Er wordt behoorlijk mee gesmeten. Ik ben erg fan van mijn V&D-exemplaar, maar die zijn al jaren dicht... Zit er geen fysieke winkel bij je in de buurt?

Oh en tweedehands kan ook een mooie optie zijn misschien?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:24

Maureen95 schreef:

+1! Meeeega solide en het geld dubbel en dwars waard!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:37

Ik vind 80-100L zelf veeeel te groot, maar dat is persoonlijk. Ik heb gewoon eentje van de Action, zoiets maar dan met een ander printje:
https://www.action.com/nl-nl/p/spilberg ... serengeti/

Is mee geweest naar Vietnam en is nu met mijn neefje mee op reis naar Mexico. Fijne lichtgewicht koffer met super fijne zwenkwieltjes.

Ik heb wel (effen) koffers gepimpt/gepersonaliseerd met kliko-stickers. Heel handig om jouw blauwe koffer te herkennen tussen al die andere blauwe koffers (of zwart, grijs enz).

Let erop dat er een TSA-slot op zit en een goede kofferriem doet wonderen bij het gooi- en smijtwerk op het vliegveld.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:49

American Tourister is het goedkope merk van Samsonite. Ik heb daar een handbagagekoffer van en ik ben nog steeds helemaal in love met mijn koffertje :o :')
Zowel de kleur als de print.

Afbeelding

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:51

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:10

Ik heb al jaren een Samsonite 70cm spinner van tegen de 90L inhoud, onwijs fijne koffer. Lichtgewicht en alles past er in voor (veelzijdige, dus niet alleen strand) vakanties van 2-3 weken. Ik heb er ook regelmatig werkbezoeken voor of na gehad en dan moet je dus ook daarvoor geschikte kleding en schoenen mee maar dat paste prima. Als je graag een hoop meeneemt (of zelf groter bent, grotere schoenen etc) dan kun je ook voor een 75cm gaan, zorg dan wel dat je voor een lichtgewicht koffer gaat, want als je koffer al 10kg weegt dan kan hij alsnog niet vol zonder over de bagagelimieten te gaan.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:30

Ik heb een american tourister. Broertje van Samsonite. Heel tevreden over. Eigenlijk is alleen het merkje anders.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:01

Roodvos schreef:
Ik vind 80-100L zelf veeeel te groot, maar dat is persoonlijk. Ik heb gewoon eentje van de Action, zoiets maar dan met een ander printje:
https://www.action.com/nl-nl/p/spilberg ... serengeti/

Is mee geweest naar Vietnam en is nu met mijn neefje mee op reis naar Mexico. Fijne lichtgewicht koffer met super fijne zwenkwieltjes.

Ik heb wel (effen) koffers gepimpt/gepersonaliseerd met kliko-stickers. Heel handig om jouw blauwe koffer te herkennen tussen al die andere blauwe koffers (of zwart, grijs enz).

Let erop dat er een TSA-slot op zit en een goede kofferriem doet wonderen bij het gooi- en smijtwerk op het vliegveld.

Hee, die heb ik ook, maar dan ook dát printje.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:04

Hier ook fan van de action koffers, gaan al bijna 8 jaar mee, maar nu zijn ze wel een beetje op aan het raken. Gingen ongeveer 2x per jaar mee op reis.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:23

Action ! Vorig jaar klaar om in te gaan pakken, hadden de muizen de rits uit mijn koffer gegeten en er een lekker nest in gebouwd |o

Toen snel nog een koffer vinden, action bood uitkomst en dat ding is top ! Nog beter als mijn eerdere koffertje zou ik haast zeggen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:23

Ik heb een samsonite, onverwoestbaar, wordt onderdeel van de erfenis straks :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:45

Al een kleine 20 jaar dezelfde Leonardo Koffer die ik ooit bij de Action heb gekocht. Werkt nog steeds perfect. Is een softcase koffer overigens. De grootte die jij aangeeft, TS, zou voor mij veel te groot zijn. Ik heb een kleinere variant. Zelfs de weekend-editie is voor mij genoeg. Ik gebruik op vakantie oude sokken, oud ondergoed en oude hemdjes, die ik na gebruik weg kan gooien. Zo hou ik op de terugreis ruimte over voor souvenirs of andere aankopen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:48

WesthofJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 18:25

Bedankt voor alle suggesties tot dusver! Dat maakt de zoektocht al wat makkelijker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:46

Noeps schreef:
Maureen95 schreef:

+1! Meeeega solide en het geld dubbel en dwars waard!

Ik ook! Werkt ook prima als rijdende stoel in een lange wachtrij :)

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:59

Ik was vorig jaar ook op zoek naar een koffer (omdat ik nog de ijdele hoop had om in maart op vliegvakantie te gaan) en ben toen naar een grote kofferzaak in Rotterdam Zuid geweest.
Ik wist niet goed of ik een hardcase of softcase wilde en heb toen denk ik ruim een uur onderzocht wat ik wilde :P
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij deze koffer (https://www.bagageonline.nl/travelite-c ... e-red.html) want ik vond het bij een hardcase onhandig dat deze letterlijk in 2 delen open klapt terwijl ik veel liever een soort "klep" heb die niet mega zwaar is. Ook is de stang lekker hoog uitschuifbaar zodat mijn man van 2.05 meter er ook mee weg kan ^_^
Dit model is geen hardcover, maar heeft wel mega veel opbergruimte en is praktisch en lichtgewicht :)

Succes met je zoektocht

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:27

Ik heb ook koffers van Samsonite, en ik wil inderdaad ook niets anders meer. Zulke fijne dingen! :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:43

Ik heb een super goedkoop koffertje uit een Chinese winkel (ik denk vergelijkbaar met jullie Action)voor 15 € ofzo, overgenomen van mijn moeder de elk jaar heen en weer vloog van Nederland naar Portugal en ik heb het al wat keren gebruikt. Ik schat dat hij een jaar of tien oud is. De stickers die ik er zelf op geplakt heb bladderen af, maar verder geen klagen.
Ik vind het fijn dat er een redelijk stevig "blad" zit over één helft, met een zak (daar doe ik mijn tablet in, zo is hij goed beschermd) en over de andere helft gaan elastische banden om de boel op z´n plek te houden. Er zit ook en cijferslot op, maar dat gebruik ik niet.
Wel doe ik er altijd een riem om en dat zal ik iedereen aanraden, zodat je geen plots openklappende koffer hebt als de rits het begeeft.
Ik heb dit jaar ook een klein koffertje voor erop gekocht (12.50 €) voor mijn toiletspullen en opladers en andere dingen met gekke vormen.
Ik heb geen foto echt van de koffer, maar hier staat hij wel op,voor een idee:
Afbeelding

Ieder moet het voor zichzelf weten, maar als je weinig reist kun je je afvragen of je wilt investeren in een dure koffer, omdat ze ook modegevoelig zijn en je zelf ook ontwikkeld en wat je nu helemaal te gek vindt, kun je later lelijk of uit de tijd vinden. (Hoewel Samsonites bv wel redelijk tijdloos zijn)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:50

Ik heb er een met deze print, erg vrolijk, licht en makkelijk mee te nemen. Dit merk heeft meerdere leuke printjes.

https://www.blokker.nl/saxoline-sx-4w-k ... null&pid=1

Let ook op het eigen gewicht van de koffer, zeker met vliegen als je per kilo moet betalen. Ik had hiervoor een mooie grote koffer die alleen al bijna 5 kg was.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:54

DewiRox schreef:
Sowieso de koffers van suitsuit! :).
Hele leuke printjes/kleurtjes, rijden heel fijn en die van mij heeft al heel wat reizen gemaakt. Vind ze qua indeling heel fijn en kwalitatief erg sterk.

Niet echt bestand tegen de klappen. Mijn koffer was na 1 vliegtuig reis meer beschadigd dan mijn oude koffer die al aardig wat vluchten gemaakt had.
:(