Wat maakten jouw ouders je wijs?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:41

Eatshay schreef:
Als je het klokhuis van je appel opeet, groeit er een appelboom in je buik.


die appelboom kan echt. alleen niet in je buik.
ze hebben ooit bij een man met een zware longontsteking waar niets tegen hielp op een scan een klein bolletje met uitlopers in zijn long gevonden. dus iedereen denkt dat kan maar een ding zijn. dus gelijk een spoedoperatie...

... Vinden ze een kiemende doperwt in zijn long. Die had zich gewoon verslikt in een salade.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:45

Inderdaad, van korstjes kon je fluiten.
Te lang voor de tv krijg je vierkante ogen van (maar dat geloofde ik niet :P )
En mijn vader zei altijd: 'je kan niet poepen en piesen tegelijk' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:46

Dat je niet de lamp in de auto mocht aandoen als je in het donker aan het rijden bent.

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 12:52

Zulke herkenbare dingen hier! _O-

Wij hadden inderdaad ook nog dat als je liegt dat op je voorhoofd gedrukt staat. Dus daar stonden we dan, met een hand op ons voorhoofd :')

En inderdaad dat de spiekpiet het hele jaar door voor Sinterklaas in de gaten hield of we wel lief waren. Onze postbode van toen was een man met een donkere huidskleur, dus het bewijs was er. Zelfs nadat ik niet meer in de Sint geloofde bleef ik wel altijd extra aardig tegen die man en als hij zijn ronde deed in onze buurt gedroegen we ons als engeltjes :=

KittyDylan

Berichten: 8903
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:55

Wat ze mij wijs hebben gemaakt, weet ik zo 1,2,3 niet.
We hadden vroeger een ingegraven trampoline, mijn ouders en ik hebben daar uren opgezeten naar beneden gekeken. "Kijk, kabouters!" En mijn broertje knettergek dat hij ze nooit zag :Y)
Wordt hij nog steeds een beetje mee gepest, want dit hebben we hem echt ontzettend lang wijs kunnen maken. Zeker tot in zijn begin tienerjaren geloof ik (11/12/13)

Een vriend van mijn ouders zei altijd dat je nooit de pitjes van fruit op mocht eten, die groeide dan in je buik.
Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 27-07-21 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:55

Indy_Mouse_9 schreef:
Mijn vader belde met de tv om Sesamstraat af te zeggen als we niet lief genoeg waren -O-

Deze vind ik echt geweldig :')

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:56

Mijn pa maakte ons altijd wijs dat je navel een schroef was. Dus als je daar aan draaide met een schroevendraaier, dat dan je kont eraf viel _O-
En als ie dan voor de grap naar de schuur liep voor een schroevendraaier waren we nog echt een beetje bang ook :') Nu jaaaaren later moeten we er nog om lachen met z'n allen.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:58

Eatshay schreef:
Spreek met 2 woorden! (waarbij 'ja ja' niet het gewenste antwoord was ~~}> )

Mijn nichtje (7 jaar) afgelopen weekend tegen haar ouders. 'Ja-Ha!'

Dus ik 'Goh, wat netjes, 2 woorden :+' Mijn pa lag in een deuk :+ Mijn zus haar hoofd sprak boekdelen _O-

Ben zelf de jongste van de 3... dus de meeste wijsheden zaten al bij mijn zussen :+

Mizora

Berichten: 18110
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wat maakten jouw ouders je wijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:01

Hier geen dingen wijsgemaakt.

Maar de volgende zin werd niet echt gewaardeerd: "spreken is zilver, zwijgen is goud. Dat is dan ook de reden dat ik meer van zilver houd."

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101858
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wat maakten jouw ouders je wijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:02

Van worteltjes eten ga je beter zien. :')

Telpeva

Berichten: 14760
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:07

Wanneer wij iets leuks zagen in de speelgoedwinkel was 9 van de 10x het antwoord: jahoor dat mag je hebben! zodra het schip met geld binnen komt :j
... We wonen vlakbij de haven, en die stomme boot kwam maar niet _O-

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:08

als je kauwgom inslikt, blijft het in je blinde darm hangen en krijg je blindedarmontsteking.... ik slikte NOOIT kauwgom in en ..... kreeg blindedarmontsteking. Ik heb tot op de dag van vandaag nooit meer kauwgom gegeten.

Als grote mensen spreken, zwijgen hangoren (dat waren wij, kinderen).

Dat schip met geld hoorde ik ook regelmatig, ik keek in Rotterdam, waar mijn opa en oma woonden, ook altijd naar schepen die voorbij kwamen of ze soms toevallig vol geld zaten

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:12

mirm schreef:
Als je je moeder slaat groeien later je handen boven het graf.
Ik keek altijd op de begraafplaats of ik handen zag :j


Hier moest ik echt heel hard op lachen _O-

Edit: Ons werd wijsgemaakt dat als je het knopje van de handrem in de auto indrukte je dan ging spinnen
Laatst bijgewerkt door davinci2412 op 27-07-21 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Berichten: 1408
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:12

Mijn oma zei altijd dat als je scheel kijkt en de klok zou slaan je ogen voor altijd scheel bleven staan. Heb het vaak ' geprobeerd' maar bij mij gebeurde dat 'helaas' niet -O-

Oja en dat ze me in de boerenkool hadden gevonden, zo was ik 'geboren'. Als kind begreep ik niet hoe ik dan uit die boerenkool was gekomen terwijl ik de boerenkool in de groentetuin goed bestudeerde..

En dat vlees was gemaakt van dieren die dood waren gegaan. Niet erbij vertellend dat ze dood werden gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 27-07-21 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat maakten jouw ouders je wijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:19

Mijn vader deed toen ik nog heel klein was, wel een keer heel gemeen. Hij was bij oma en ik thuis...ofzo. En om 1 of andere reden moest ik naar oma bellen. Dan werd de telefoon opgenomen "Met de politie" en kreeg ik de wind van voren dat ik hen niet mocht lastig vallen. Schrikken natuurlijk :=

Nog een keer bellen dan en nóg beter opletten of ik het juiste nummer intikte. Doet die rotzak het weer -O-

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:54

Als wij vroeger naar de dierentuin gingen dan waren we de straat nog niet uit dan riep ons pap: OOOOH IK RUIK DE APEN AL! En dan snoof ie een paar keer heel hard, en deed ie t raam een stukje open en ik maar ruiken een uur lang :')

En als het onweerde zei hij altijd dat 'ze' foto's van ons aan het maken waren. Dat hielp dan weer niet want ik had vroeger echt schrik van onweer :Y)

Sellyxx

Berichten: 1215
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:03

Volgens mij was ik vroeger een heel serieus kind, want ik vroeg altijd door op dingen die ik niet begreep of die niet logisch klonken. Ik stelde sowieso altijd heel veel 'hoe' 'waardoor' of 'waarom' vragen.Volgens mij dat je van worteltjes gezonde ogen kreeg is er wel eentje die ik nog kan herinneren. En dat ik wel doorhad dat sinterklaas niet echt bestond maakte het hele gebeuren niet minder groots/indrukwekkend als kind, ook als mijn vader achter de deur uitliep om vervolgens de deurbel te horen gaan en opeens een zak met cadeautjes te zien staan voor de voordeur, was het allemaal toch wel exciting :D .
Maar ik zal het eens aan mijn ouders vragen of ze er nog meer gebruikte waar ik mij niet bewust van was. :+

Omdat ik hier zelf niet zoveel ervaringen mee heb weet ik niet of ik dit later zou doen bij mijn kinderen. Natuurlijk niks mis met wat grappige uitspraken, en waarschijnlijk ook effectief als je kind niet wil luisteren. :') maar ik zou gevoelsmatig denk ik geen dingen zeggen die mijn kind bijvoorbeeld onbewust bang of te alert zouden kunnen maken denk ik. Niet dat ik denk dat het perse lange termijn schade zou kunnen opleveren hoor, haha, dat is niet de kant die ik op wil in mijn bericht. Maar meer dat ik denk ik mijn kind eerder dingen eerlijk zou proberen uit te leggen die te maken heben met de realiteit van de situatie of normen en waarden van het leven, dan er een verhaal omheen verzinnen die in de verste verte niet te maken heeft met de realiteit van het leven. :)

Kabayo

Berichten: 14058
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat maakten jouw ouders je wijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:08

We zwommen altijd veel in het kanaal waar veel grote vrachtschepen langs kwamen, en die zuigen best...
Mijn vader zei altijd, als er een vrachtschip komt moet je uit het water, anders ben je appelmoes.

Altijd als de appelmoes op tafel kwam dacht ik dat het kwam van de vrachtschepen :+ Ik vond het wel heel lekker _O-

Qimm

Berichten: 15180
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:11

Duke schreef:
Negerzoen schreef:
Die van mij zeiden dat de Krullenman in de sloot leefde en dat je daarom niet dichtbij de sloot mocht komen, anders trok hij je er in. Nachtmerrie materiaal :j


Idem hier: hij heette bij ons de Bulleman. En mijn vader beweerde zelfs de rimpels in het water te zien waar hij net onder was gegaan... :+


Oh ja, dat waren hier Bullebakken, je mocht ook geen steentjes en takjes in het water gooien, dan werden ze boos en dat moest je echt niet willen!

Britta31

Berichten: 13155
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat maakten jouw ouders je wijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:19

Als je kauwgom doorslikt groeit er een kauwgomballen boompje in je buik.

Janneke2

Berichten: 22792
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wat maakten jouw ouders je wijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:39

Tjonge...
Mijn ouders hadden het principe dat ze gewoon de waarheid spraken.

Mind: ik ben nog steeds een groot fan van het Sinterklaasfeest.

Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:53

Bellatrix schreef:
Van worteltjes eten ga je beter zien. :')


Nou wortels zijn wel echt goed voor je ogen.
Of je er echt beter door gaat zien betwijfel ik, maar bètacaroteen wordt omgezet in Vitamine A en dat is daadwerkelijk goed voor je ogen.

Babootje

Berichten: 26363
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:55

Duke schreef:
Negerzoen schreef:
Die van mij zeiden dat de Krullenman in de sloot leefde en dat je daarom niet dichtbij de sloot mocht komen, anders trok hij je er in. Nachtmerrie materiaal :j


Idem hier: hij heette bij ons de Bulleman. En mijn vader beweerde zelfs de rimpels in het water te zien waar hij net onder was gegaan... :+

Dat je geen gekke bekken mocht trekken, want als de klok zou slaan, dan bleef je gezicht voor altijd in die houding staan.

En wat ik nogal een leugen vind: eerlijkheid duurt het langst... Niks van waar, want brutale en liegende mensen hebben de halve wereld. :(


Ik kom ook even niet op een voorbeeld, maar ik zie dat ik zelf niet de enige ouder ben die zijn/haar kind bang maakte voor water. Ik heb mijn dochter verteld dat er krokodillen in de sloot zaten die je erin trokken en opaten als je te dicht bij de rand kwam. Misschien niet pedagogisch verantwoord maar wel veiliger en het werkte ook nog.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Wat maakten jouw ouders je wijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:57

Ik had nogal vaak dat ik me aanstelde met pijntjes, en dan deden ze er een verbandje rond. Als het verbandje er af viel was het dan genezen :+

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:07

Mijn ouders zeiden dat ze McDonald’s open was als de grote m op de paal draait. Deze draait natuurlijk niet :brr: