Wat maakten jouw ouders je wijs?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 15:44

DuoPenotti schreef:
Oh ja herriner me ineens 1 door jou bericht sp.
Mijn oudere broers 4 en 7 jaar ouder hadden me wijs gemaakt dat in Chinees eten kat zat.
Wonende op een boerderij kwamen er katjes aanlopen maar verdwenen er ook. En ik was dan altijd zo verdrietig.
En dan zeiden die etters dat de Chinees weer was geweest.
Heb dus jaren geen Chinees gelust.


Ow, gatver. Ik ben daar dus echt nog steeds gevoelig voor.

Ik had in de kapsalon een Chineze kok als klant. Kwam tussendoor om te knippen. Moddervet haar, maar wilde niet gewassen. Die kleine, harde haartjes zaten overal. Wilde hem na het knippen wassen, maar hij moest snel weer werken...........

Ik eet dus geen Chinees meer, hahaha

Als mijn man een appel eet en ik zeg; er groeit een appelboom in je buik, trekt ie gewoon zijn schouders op.

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 15:47

Mijn vader maakte mij wijs dat het schuim op de golven in de zee allemaal haaien eitjes zijn. :+ Ik zwem veel te graag dus bleef gewoon lekker zwemmen, maar rende echt iedere met kloppend hart weer de zee uit. :')

Kinke

Berichten: 20531
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:07

superpony schreef:
Ik had cup AA en ze zeiden altijd als je ouder wordt, wordt dat wel meer.......En daarna; na een kind wordt dat wel meer. Nou, een volwassen zoon en inmiddels zelf 47 een grote A, maar meer is het niet.


Dan heb je blijkbaar nooit de korstjes van je brood opgegeten. Volgens mijn moeder kreeg je grote borsten als je de korst van je brood ook op at :D

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat maakten jouw ouders je wijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:18

Mag ik zeggen dat ik het wel gek vind, als ik die reacties zo lees van mensen die zeggen / suggereren dat ze appels in hun geheel opeten...?

Dat is toch niet te vreten joh, zo'n klokhuis :=

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:23

rhett99 schreef:
De pension eigenaar heeft ons ooit met een kamp wijsgemaakt dat als wel om middernacht in de spiegel zouden kijken ons spiegelbeeld zou blijven staan. Tot op de dag van vandaag(inmiddels ben ik 22) durf ik en nog iemand die erbij was 'snachts niet in de spiegel te kijken.


Ohh wij hadden een verhaal dat als je drie keer bloody marry zij dat om middernacht dat je haar dan in de spiegel achter je zou zien staan.

Ik heb het nooit gedruft om het te proberen :')

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:34

Lavje schreef:
Eatshay schreef:
Niet wijsgemaakt aan ouders, maar zelf aan ponykampkindjes met heimwee: mijn supergeheime lekkere heimweedrankje. Half water half appelsap, waar je altijd PRECIES 36 druppeltjes van in moet nemen om het perfect te laten werken.
Dus had een kind heimwee, dan haalden we samen Eatshays supergeheime lekkere heimweedrankje uit de koelkast (dat stond uiteraard met mooie letters en bloemetjes op het etiket). Kind op schoot met een mooi borrelglaasje (want dat is ook al bijzonder), en dan ging ik druppelen, en moest het kind goed meetellen, want het moest echt precies 36 druppeltjes zijn. Perfecte afleiding van het gesnik en gesnotter. Dan opdrinken, even over de leuke dingen die we morgen gaan doen kletsen tot het inwerkt, en dan hoppekee lekker naar bed. Dikke knuffel en ga maar lekker dromen over wat je morgen gaat doen met je verzorgpony.
Werkte altijd feilloos.


Zo had ik altijd een pot met heimweepillen staan, gewone vitamine C tabletjes of tiktakjes in een met zilver versierde pot. Niet op kauwen maar op sabbelen en dan lekker naar bed, werkte als een trein en de nieuwe leiding van onze scoutinggroep gebruikt de pot nog steeds :)


Zo slim bedacht en zo lief van jullie! <3

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:42

pmarena schreef:
Mag ik zeggen dat ik het wel gek vind, als ik die reacties zo lees van mensen die zeggen / suggereren dat ze appels in hun geheel opeten...?

Dat is toch niet te vreten joh, zo'n klokhuis :=

Ik vind het juist apart dat ouders proberen te voorkomen dat kinderen het klokkenhuis eten. Scheelt weer afval :))
Tijd voor een nieuw gezegde; van pitjes krijg je titjes :j
:')

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wat maakten jouw ouders je wijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 16:44

Nou de vogeltjes / paardjes / compost zijn er blij mee anders hoor :))

Bij een appeltaart uit de winkel ook....niks zo'n buzz-killer als wanneer er dan zo'n hard, scherp stuk klokhuis tussen een hapje zit, dat is als een graat in een vis, de lol is er meteen af -O-

DuoPenotti

Berichten: 29488
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:01

8nnemiek schreef:
Tijd voor een nieuw gezegde; van pitjes krijg je titjes :j
:')

:') _O-


pmarena schreef:
Nou de vogeltjes / paardjes / compost zijn er blij mee anders hoor :))

Bij een appeltaart uit de winkel ook....niks zo'n buzz-killer als wanneer er dan zo'n hard, scherp stuk klokhuis tussen een hapje zit, dat is als een graat in een vis, de lol is er meteen af -O-


Maar ik voeg me toch hier bij aan :D

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 02:02

Kinke schreef:
Dan heb je blijkbaar nooit de korstjes van je brood opgegeten. Volgens mijn moeder kreeg je grote borsten als je de korst van je brood ook op at :D


Dan was dat alleen bij jullie brood denk ik :+ }>


pmarena schreef:
Mag ik zeggen dat ik het wel gek vind, als ik die reacties zo lees van mensen die zeggen / suggereren dat ze appels in hun geheel opeten...?

Dat is toch niet te vreten joh, zo'n klokhuis :=


Ik at als kind veel fruit en van het 1 kan je de pitjes wel eten en van het ander niet. Ik schilde ook niks, gewoon van de schaal in mn mond. Behalve sinaasappels, bananen en manderijnen.
Het is toch niet zo gek dat je een kind leert wat wel eetbaar is en wat niet?

Mijn tante is erg van de perzik en verteld altijd dat ze mij moest vertellen; spuug die pit uit, dat kan je niet eten.

Qua appels wil ik nog steeds wel alles opeten behalve steeltje en pitjes. Vooral als ik onderweg ben en het klokhuis niet in de auto wil bewaren.

Peren net zo. Maar erger me weer dood aan druiven met pit, dus koop alleen zonder.

Ik weet er nog eentje; als je teveel tv kijkt, krijg je vierkante ogen.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Wat maakten jouw ouders je wijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 07:10

Mijn oma zei altijd als ik iemand als eerste zou slaan, mijn handen boven mijn graf zouden groeien en dan de hondjes er tegenaan zouden piesen

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:13

pmarena schreef:
Bij een appeltaart uit de winkel ook....niks zo'n buzz-killer als wanneer er dan zo'n hard, scherp stuk klokhuis tussen een hapje zit, dat is als een graat in een vis, de lol is er meteen af -O-

Idd zo´n afknapper, blehhh

Als je de pitjes van de appel opeet groeit er een appelboom in je buik.
Wortels zijn goed voor je ogen ( en op ons commentaar, ooit een konijn met een bril gezien?).
Als je gekkenbekken trekt en de klok slaat 12 uur dan blijft je gezicht zo staan.
Als je aan het schroefje (je navel) draait dan vallen je billen eraf.
Vogeltjes kun je vangen door zout op hun staart te strooien.
Als je liegt dan komt er een rood kruis op je voorhoofd.

Als je stout was dan moest je naar de gevangenis en daar kreeg je alleen water en spinnen.

Als je je moeder slaat groeien later je handen boven het graf.
Onze oplossing wat we altijd zeiden: als je je vader slaat groeien ze onder het graf, sla ze beide en dan blijven ze in het graf.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 16:43

MoppieFilou schreef:
Bellatrix schreef:
Van worteltjes eten ga je beter zien. :')


Dit is wel deels waar toch? In wortel zit caroteen en dat is belangrijk voor je nachtzicht dacht ik.

Dat is mijn moeder vroeg ook wijs gemaakt, dus zij at zich een slag in de rondte maar heeft toch een bril met aan de ene kant -10,5 en -11, plus dat als je in het woordenboek het woord 'nachtblind' opzoekt je haar naam erachter ziet staan.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 16:53

J_emma schreef:
Oh, en als ze achterop in het fietsstoeltje zaten en we moesten een helling op, dat het enorm hielp als ze mee duwden. Zat zo'n kind met een handje in mijn rug keihard zijn best te doen, helemaal trots dat we de heuvel op gekomen waren.

<3