Schimmel na lekkage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Schimmel na lekkage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 17:37

Wij hebben afgelopen winter een lekkage gehad in onze stacaravan. Omdat deze in het buitenland staat zijn we daar 9 maanden niet geweest en zijn er pas medio juni achter gekomen en het plafond is in die tijd aardig beschimmeld geraakt.

Ondertussen is het droog, het plafond HG met anti-schimmel behandeld, maar ik blijf de schimmel ruiken. Vanwege de regels op de camping mogen we tot 15 september niet klussen en moeten we dus nog even wachten tot we het plafond eruit kunnen slopen en kunnen kijken wat daar nog meer achter zit, maar ik wil in de tussentijd eigenlijk wel zoveel mogelijk doen om die schimmel weg te krijgen. Maar wat kan ik doen? Behalve misschien nog een paar keer de aangedane plekken met anti-schimmel behandelen?

De lekkage zelf is als het goed is opgelost, het vele water dat de afgelopen weken uit de lucht is gekomen lijkt geen nieuwe natte plekken veroorzaakt te hebben. Het gaat dus puur om damage control.

zonnebloem18

Re: Schimmel na lekkage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:04

Schimmel kan heel gevaarlijk zijn. Kan je niet overleggen met de beheerder om het er nu toch al uit te halen? Het is niet dat je weken aan het klussen bent ofzo.

Dorus

Re: Schimmel na lekkage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 19:57

Dan ken je de eigenaren van onze camping nog niet :+ 15 september en geen dag eerder!