Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-21 19:55

En nee dit gaat niet over een paard maar over een kast.

We zitten hier een beetje in dubio. Via fb kon ik vandaag een kast afhalen. Ik had foto's gekregen van de kast die nog in elkaar zat. Ik had aangegeven dat dat prima was. Kon zo mee in de auto.
Bij aankomst bleek de kast toch uit elkaar gehaald en een onder plank beschadigd te zijn. Ik kwam uit het werk, was laat en moe en wilde snel door. Meneer was zo snel met laden dat ik er nauwelijks naar kon kijken dus heb t gewoon maar mee genomen.
Bij thuiskomst blijkt de beschadiging dusdanig groot en op een dusdanige plek dat de kast niet meer in elkaar gezet kan worden.
Kortom, we zitten nu met de rommel van een ander opgescheept.

Nou snap ik dat we de kast niet terug kunnen geven. Maar zouden jullie er iets van zeggen. Ik vind het lastig omdat we de kast gratis hebben gekregen...maar anderzijds hadden ze ook tijdig even kunnen berichten wat er gebeurd was of het even rustig kunnen laten zien... wat zou bokt doen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:06

Naar de stort brengen en bedenken dat het balen is dat het zo gelopen is.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:10

Gratis of niet, ik zou er zeker wel iets van zeggen..
Mijn moeder is laatst verhuisd en kon wat gratis meubels ophalen. Hartstikke fijn natuurlijk. Toen we het in elkaar gingen zetten bleek zo'n beetje alles rot te zijn. Dat kun je in mijn ogen niet maken of het nou gratis is of niet. Je gaat niet iemand anders met jouw rommel opzadelen lijkt me.

Dus ja ik zou er wel iets van zeggen en hem daarna zelf naar de stort brengen of iets dergelijks.

Britta31

Re: Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:12

Terug voor de deur zetten :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:13

Wat balen, ts,
Persoonlijk zou ik er wel iets van zeggen. Uit je verhaal maak ik op dat beide partijen het liefst zo snel mogelijk klaar waren, dus dan is het nutteloos om met vingers te wijzen, maar ik zou denk ik iets sturen in de trend van: nog bedankt voor de mogelijkheid om de kast gratis op te halen. Helaas bleek hij toch dusdanig beschadigd dat we hem niet meer in elkaar kunnen zetten.
Daarna een afspraak maken met grofvuil en op laten halen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:17

marley93 schreef:
Wat balen, ts,
Persoonlijk zou ik er wel iets van zeggen. Uit je verhaal maak ik op dat beide partijen het liefst zo snel mogelijk klaar waren, dus dan is het nutteloos om met vingers te wijzen, maar ik zou denk ik iets sturen in de trend van: nog bedankt voor de mogelijkheid om de kast gratis op te halen. Helaas bleek hij toch dusdanig beschadigd dat we hem niet meer in elkaar kunnen zetten.
Daarna een afspraak maken met grofvuil en op laten halen.

Dan moet je wel de mazzel hebben dat dat zo werkt in jouw gemeente.
In mijn woonplaats moet je zelf naar de stort rijden, en betaal je per kilo afval.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-21 21:03

Wij kunnen niet naar de stort omdat we in een bedrijfswoning wonen. Ik verwacht het wel bij het bedrijf kwijt te kunnen hoor. Maar ook zij zullen er niet heel gelukkig van worden...

Ik denk dat ik er idd wel wat van ga zeggen. Heb er flink de balen van. We hebben nogal kleine kamers waar de kinderen wat uitgroeien. Omdat we hier niet eeuwig willen blijven wonen zoeken we dus een beetje goodkope oplossingen... dan is dit gewoon jammer. We hebben ondertussel wel bedacht de deuren even goed te checken en dan wellicht te gebruiken bij een andere kast.. (ikea pax)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:07

Nee ik zou er niks van zeggen. Je was er zelf bij toen je hem mee nam en hebt gezien dat er een beschadiging op zat. Je had zelf haast. Dan had je ter plekke moeten zeggen dat je hem niet mee nam ivm beschadiging. maar niet achteraf voor iets wat gratis was.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:10

JustMe8484 schreef:
Wij kunnen niet naar de stort omdat we in een bedrijfswoning wonen. Ik verwacht het wel bij het bedrijf kwijt te kunnen hoor. Maar ook zij zullen er niet heel gelukkig van worden...

Ik denk dat ik er idd wel wat van ga zeggen. Heb er flink de balen van. We hebben nogal kleine kamers waar de kinderen wat uitgroeien. Omdat we hier niet eeuwig willen blijven wonen zoeken we dus een beetje goodkope oplossingen... dan is dit gewoon jammer. We hebben ondertussel wel bedacht de deuren even goed te checken en dan wellicht te gebruiken bij een andere kast.. (ikea pax)

Waarom zou je niet naar de stort kunnen als je in een bedrijfswoning woont? Bij de stort zien ze dat toch niet? Ik zou het gewoon zo laten en de kast weg brengen, jammer maar helaas.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-21 21:11

Maar zoals de man het zei was het niet zichtbaar en ging ik er vanuit dat het niet zo erg was, zo goed kon ik het zo snel niet zien.
Overigens ben ik het er mee eens dat ik het beter had moeten bekijken hoor. Maar ik blijf het niet netjes vinden. De man was zo gehaast met in laden, maar achteraf snap ik waarom. Ik kreeg zo de tijd niet om erover na te denken om het niet mee te nemen. Er lagen ook al delen in de auto.
Het was niet zo van: joh, met uit elkaar halen is dit beschadigd wil je het alsnog mee nemen?
Nee het ging: hier is hij wat beschadigd maar daar zie je niks van. Hup in de auto met een ander deel erop...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-21 21:11

Caira schreef:
JustMe8484 schreef:

Waarom zou je niet naar de stort kunnen als je in een bedrijfswoning woont? Bij de stort zien ze dat toch niet? Ik zou het gewoon zo laten en de kast weg brengen, jammer maar helaas.

Omdat je een pas moet hebben en die hebben wij dus niet. Bij bedrijven wordt het op een andere manier opgehaald

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:11

Tieme schreef:
Nee ik zou er niks van zeggen. Je was er zelf bij toen je hem mee nam en hebt gezien dat er een beschadiging op zat. Je had zelf haast. Dan had je ter plekke moeten zeggen dat je hem niet mee nam ivm beschadiging. maar niet achteraf voor iets wat gratis was.

Nou dit dus..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:16

Als hij gezegd heeft dat je de beschadiging niet kan zien en de kast blijkt niet meer in elkaar te kunnen dan zou ik wel een bericht doen. Als jullie niet naar de storm kunnen zou je zelfs kunnen zeggen dat je heb terug komt brengen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:22

DiantaM schreef:
Tieme schreef:

Nou dit dus..

Dit dus
Verlies nemen en ermee afwerken

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:55

In het vakje jammer stoppen< en terwijl je daar mee bezig bent dat ding terug brengen en voor de deur achter laten. Briefje er op, heb toch liever een groene.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 22:00

Gevalletje jammer en helaas. Geen energie instoppen, is verspilde energie! Je lesje geleerd, volgende keer eerst kijken voor je gelijk wat meeneemt.
Kan ook zijn dat degene van wie de kast was niet wist dat met het demonteren van de kast de kast te beschadigd was geraakt.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 22:13

Nou inderdaad... Jammer helaas, neem je ‘verlies’
Je mag blij zijn met het aanbod van een gratis kast (Ikea pax kasten zijn vaak 2e hands nog best duur).
Ik kan me voorstellen dat je pas merkt dat hij niet meer goed in elkaar past, als je hem daadwerkelijk in elkaar wil zetten.

Bij Ikea kan je ook losse onderdelen halen. Wie weet valt ie nog te redden?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 22:19

Ik heb laatst iets soortgelijks gehad met een leren bank. Koste 30 euro, op de foto zag die goed uit, nog gevraagd of die beschadigd was mar nee niet kapot of doorgezeten. Kom ik daar, zijn de zitting en leuning kaal maar ik had 2 jengelende kinderen bij mij, had flink stuk verder moeten rijden dan MP eerst aangaf en ik kwam rechtstreeks vanuit werk, via school. Bank toch ingeladen ondanks twijfel en eenmaal thuis bij het uitladen kon ik wel janken

Ik voer de bank af kost mij weer 20 euro en een uur tijd ( druk bij de stort) en heb nu een zgan gratis via fb opgehaald waar ik wel blij mee ben

Ik heb de mensen wel een bericht gestuurd dat het jammer was dat ze er nog geld voor gevraagd hadden en dat de bank echt niet in de staat was wat ze zeiden en ik overrompeld was en deze toch zelf betaald en ingeladen had. Niks meer op gehoord, had ik ook niet verwacht maar ik zie het nu maar als een leerles voor mijzelf. Beter controleren en ook NEE durven zeggen ook al is het dan een 45 min, enkele reis voor niks geweest.