welke keukenweegschaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

welke keukenweegschaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 10:23

Zie even door de bomen het bos niet meer, wegens het in 2 dagen leeg zijn van de batterijen van de huidige weegschaal op zoek naar een fijne nieuwe. Helaas steeds als ik er 1 gevonden heb vind ik weer negatieve reviews, welke is echt goed?

De wensen:

-Batterij die lang mee gaat, electrisch mag maar moet dan wel back up met batterij hebben aangezien hij ook mee gaat naar de boot en we niet altijd stroom hebben. Zonder batterij en stroom, met zo'n draaiknop is ook prima maar hoor daar ook geen positieve verhalen over.

- nauwkeurig wegen uiteraard, daar is hij voor.

- Niet heel klein, er moet wel een beslagkom op passen. Uiteraard is plat en makkelijk op te bergen wel fijn.

-makkelijk schoon te maken en niet te kwetsbaar (tegen een stootje kunnen is erg fijn!) waterproof is een plusje maar geen must.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 10:26

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 10:28

Mjetterd schreef:
Ik heb er 1 van de Action, een Soehnle
Werkt prima, heb hem denk ik al 5 jaar en nog nooit een batterij hoeven vervangen.

Zie dat ze die ik heb niet meer verkopen maar wel deze hebben:
https://www.action.com/nl-nl/p/soehnle- ... eegschaal/

De 1e die ik van de action had was ook prima. Echter de huidige is pas 2 mnd oud en ook van de action en het enige type dat ze nu nog hebben, het vertrouwen hierin is weg.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 10:29

Ik heb ook een Soehnle. Toevallig laatst voor het eerst een nieuwe batterij in gedaan, na 5 jaar ofzo. Voldoet aan al je wensen. Weet alleen niet hoe de nieuwere varianten zijn. Zou wel jammer zijn als die slechter zijn geworden.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 10:31

mystery1980 schreef:
Mjetterd schreef:
Ik heb er 1 van de Action, een Soehnle
Werkt prima, heb hem denk ik al 5 jaar en nog nooit een batterij hoeven vervangen.

Zie dat ze die ik heb niet meer verkopen maar wel deze hebben:
https://www.action.com/nl-nl/p/soehnle- ... eegschaal/

De 1e die ik van de action had was ook prima. Echter de huidige is pas 2 mnd oud en ook van de action en het enige type dat ze nu nog hebben, het vertrouwen hierin is weg.

Ah snap ik ja. Was dat ook een Soehnle?
Ik zag dat Action op dit moment 2 weegschalen op de website heeft staan. Ik weet niet welke je had gekocht maar je hebt er 1 van 5 euro en 1 van 10 euro (Soehnle).

Vanillia

Re: welke keukenweegschaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 10:39

https://www.bol.com/nl/nl/p/salter-keuk ... 011526425/

Ik heb deze al jaren, bevalt prima!

Mijn vriend heeft een Soehnle en die is echt verschrikkelijk. Schiet vaak door als je aan het afwegen bent (cijfers blijven nog even oplopen nadat je al bent gestopt met toevoegen), echt heel irritant. Mijn eigen weegschaal heeft dat niet.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 11:48

Vanillia schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/salter-keuk ... 011526425/

Ik heb deze al jaren, bevalt prima!

Mijn vriend heeft een Soehnle en die is echt verschrikkelijk. Schiet vaak door als je aan het afwegen bent (cijfers blijven nog even oplopen nadat je al bent gestopt met toevoegen), echt heel irritant. Mijn eigen weegschaal heeft dat niet.

Ziet er inderdaad goed uit, dank je!
meer tips blijven welkom.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:26

Ik heb al jaren deze keukenweegschaal van Soehnle (iets goedkoper bij Blokker, maar krijg die link niet aan de praat)
Met AA batterijen, al is het maar net wat je er in doet: Duracell gaat echt langer mee dan bijvoorbeeld Philips. Wat voor mij belangrijk is, is dat hij terug kan wegen (min getal) zodat ik bijvoorbeeld makkelijk kan zien wat ik uit een verpakking haal en niet een bakje vies moet maken om wat af te wegen.
Glasplaat kan je makkelijk losdraaien en schoonmaken/afwassen.
Hier geen cijfertjes die door blijven lopen trouwens, daar zou ik ook gek van worden. Ik gebruik hem dagelijks voor het afwegen van het kattenvoer en natuurlijk ook als ik wat ga bakken of bij het koken. Heb in de garage een reserve liggen, ben wat dat betreft best kritisch met een keukenweegschaal.
Is niet heel plat, al weet ik niet hoeveel opbergruimte je hebt :o

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:33

Mijn vriend heeft precies die Stybba! Misschien toch een productiefout dan :=

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:55

Vanillia schreef:
Mijn vriend heeft precies die Stybba! Misschien toch een productiefout dan :=

O, echt? Dit is mijn 2e (zo’n 10 jaar geleden de 1e gekocht, en ondanks dagelijks gebruik toch meer dan 5 jaar meegegaan) en dat probleem nooit gehad!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:56

Hier ook de Soehnle van de Action zowel thuis als in de caravan en beide doen t prima.
Had eerst de goedkopere variant van de Action maar dat zijn indd ondingen kwa batterijen die steeds leeg zijn.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 13:15

Hier ook één van de Action - een matzwarte. Perfect én makkelijk schoon te maken.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 13:20

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 15:55

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:46

https://www.brabantia.com/nl/keukenweeg ... dark-grey/

Ik heb u deze van Brabantia. Ik heb er ook eentje van Soehnle gehad, maar ik vind deze veel fijner.
De batterij hoef ik bijna nooit te vervangen, en hij weegt per 1 gram. Hij kan ook milliliters, pounds en ounces, en fluid ounces wegen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 17:01

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 18:03

weet niet hoeveel je hem gebruikt, maar Escali heeft hele goede weegschalen. (maar daar hangt een prijskaartje aan)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 18:43

CairnTerrier schreef:
Hier ook één van de Action - een matzwarte. Perfect én makkelijk schoon te maken.

Ik denk dat ik die ook heb. Bevalt prima en gaat al een paar jaar mee. (Nou weeg ik ook niet iedere dag wat af)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 12:22

het is de salter geworden, inmiddels al uitgetest en erg blij met mn aankoop!