ze moeten er dagelijks 4 km enkele reis op fietsen, dus is het zeker voor de jongste fijn als er versnellingen op zitten. Zodat we ook langer in het najaar door kunnen fietsen als het droog is en waait!.
Onze hoofd reden is gezondheid en om niet steeds met de auto te moeten gaan.
Nu wil het dat op onze school steeds meer moutainbikes staan van uiteenlopende merken. Ja de kinderen willen die ook wel.... Maar als ik de gewichten van die fietsen zie...dat is al de helft van mijn zoontje zijn eigen gewicht bijvoorbeeld. En dan de prijzen, och mijn heden dat is een bak geld!

Ja natuurlijk 2e hands dat scheelt de helft maar ook daar word flink overboden zeker als er een merkje op staat dat gewild is!.De decathlon zegt iedereen dat die verzetjes ook niet zo duurzaam zijn en erg roestend...dus dan is nieuw ook geen optie voor een doorschuif fiets van kind 1 naar 2.
Dus lieve mama's van bokt op welke fietsen met schakelmogelijkheden fietsen jullie basis school kinderen en waarom juist dat merk of model?
(de leeftijden zijn 5 en 8 dus het gaat niet om hip of mooi maar functioneel en betaalbaar hebben we besloten!)