Externe Cd-Rom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Externe Cd-Rom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 18:50

Omdat ik op Google nou nergens het antwoord kan vinden , probeer ik het maar weer op bokt :D

Ik ben voor mijn laptop ( Asus VivoBook , Windows) opzoek naar een externe Cd-Rom speler. Maar nu is de vraag , wat is nou een goede externe Cd-Rom speler? Ik kom ze heel goedkoop tegen , maar ook wel vrij prijzig. Als ik de recensies lees , wordt ik van sommigen niet heel blij ( bijvoorbeeld staat bij snel kapot).

Uiteraard gebruik ik ook Steam voor games , maar helemaal opnieuw De Sims aanschaffen terwijl ik die thuis nog heb liggen vindt ik nogal zonde!

Liefst via online bestellen , aangezien ik ook nog nieuwe oordopjes moet hebben. Kan het mooi in één keer besteld worden :j

Alvast bedankt!

taartjee

Re: Externe Cd-Rom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:39

Als het goed is zijn de games opgeslagen in je steam account en kan het maar zo zijn dat je de game niet meer via disc hoeft te downloaden, maar dit gewoon via steam zelf kan doen. Inloggen zou genoeg moeten zijn.

Ik heb begin dit jaar ook een nieuwe laptop gekocht en ik kan de games gewoon opnieuw downloaden zonder dat ik de discs hoefde te gebruiken.

Anders eens bij een used products winkel kijken?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 23:06

taartjee schreef:
Als het goed is zijn de games opgeslagen in je steam account en kan het maar zo zijn dat je de game niet meer via disc hoeft te downloaden, maar dit gewoon via steam zelf kan doen. Inloggen zou genoeg moeten zijn.

Ik heb begin dit jaar ook een nieuwe laptop gekocht en ik kan de games gewoon opnieuw downloaden zonder dat ik de discs hoefde te gebruiken.

Anders eens bij een used products winkel kijken?

De spellen waar het om gaat heb ik nooit via Steam gekocht maar nog op Cd-Rom hier liggen. Ik mis soms laptops waar een ingebouwde Cd-rom speler zitten.

Heb wel een aantal games inderdaad zo over kunnen zetten via Steam erg handig programma!

Used products is ook wel een goede tip ik zal daar eens naar kijken.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 23:31

Ik heb een aantal jaren geleden de goedkoopste gekocht die ik kon vinden, weet alleen niet meer waar ik hem gekocht heb toen.. Maar hij doet het nog steeds, al wordt hij niet vaak meer gebruikt. Maar ik gebruik hem nog wel eens voor het branden, dat doet hij ook prima. Alleen wat ik persoonlijk lastig vind (en dat ligt vast helemaal aan mij), is dat het met USB kabel is, vooral bij een film kijken of een spel doen. Ik zit dan lekker op de bank met de laptop, en als ik dan opsta, vergeet ik rustig dat dat ding er ook nog zit, dus til ik de laptop op en hangt dat ding daar weer :+ Maar hij schijnt er tegen te kunnen :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 23:41

Texas02 schreef:
Ik heb een aantal jaren geleden de goedkoopste gekocht die ik kon vinden, weet alleen niet meer waar ik hem gekocht heb toen.. Maar hij doet het nog steeds, al wordt hij niet vaak meer gebruikt. Maar ik gebruik hem nog wel eens voor het branden, dat doet hij ook prima. Alleen wat ik persoonlijk lastig vind (en dat ligt vast helemaal aan mij), is dat het met USB kabel is, vooral bij een film kijken of een spel doen. Ik zit dan lekker op de bank met de laptop, en als ik dan opsta, vergeet ik rustig dat dat ding er ook nog zit, dus til ik de laptop op en hangt dat ding daar weer :+ Maar hij schijnt er tegen te kunnen :D

Ik was daar dus een beetje bang voor , want zo onhandig ben ik dus ook :'). Er zijn op die manier al heel wat oordopjes bij mij gesneuveld. Maar dit is in ieder geval een positief review. Van de reviews op Mediamarkt werd ik al niet zo positief. Nu heb ik ook niet zoveel met Mediamarkt , maar soms ontkom je er niet aan.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 00:01

Bij de koptelefoon denk ik er dus wel altijd om, maar goed.. Die zit ook op je hoofd.. Dus dat is weer anders.. Bij externe harde schijven denk ik er meestal ook wel om, omdat ik dan toch met foto's opslaan bezig ben en ik ze direct verwijder als ik klaar ben. Maar bij het kijken van een film of het spelen van een spel is dat op de één of andere manier toch anders, waarschijnlijk omdat ik dat normaal zonder een externe CD speler doe.. Dus dat gaat bijna altijd mis bij mij.. Maar ik denk wel dat ik daarbij mazzel heb dat hij tot nu toe nog nooit van de USB kabel los gegaan is en op de grond gevallen is, want daar kunnen ze denk ik niet zo goed tegen :+ Verder heb ik op zich niets op dat ding tegen.. Hij is wel iets luid bij het branden, maar dat stoort me dan niet zo..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:21

Je kan geloof ik met de code van de Sims deze zonder cdrom toevoegen aan je steam account: https://support.steampowered.com/kb_art ... -wusf-3601

Beetje afhankelijk om welke Sims het gaat of het ook daadwerkelijk werkt, maar je kan het altijd proberen. Werkt het, scheelt het je weer geld :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 15:25

Warboel schreef:
Je kan geloof ik met de code van de Sims deze zonder cdrom toevoegen aan je steam account: https://support.steampowered.com/kb_art ... -wusf-3601

Beetje afhankelijk om welke Sims het gaat of het ook daadwerkelijk werkt, maar je kan het altijd proberen. Werkt het, scheelt het je weer geld :)

Bedankt dit ga ik vanavond direct even proberen. Zou ik wel heel blij van worden