Post Retour Afzender

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Henniie

Post Retour Afzender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 14:35

Hallo bokt leden,

Er moet me even iets van me hart.
Ik heb nu al meermaals post gehad en dacht weet je wat ik zet er ‘Retour Afzender’ op en stop deze terug in de brievenbus. Tot me ergernis krijg ik de 1e keer dat ik dit deed de post de volgende dag terug in me bus met gewoon retour afzender ik dacht nog zucht heb ik weer, omdat het niet zo belangrijk was uiteindelijk weggegooid.
Nu gisteren kreeg weer een brief ik netjes weer retour afzender op de achterkant aangegeven dat die persoon er niet meer woonde. En wat denk je hij lag straks wederom weer in me brievenbus. Deze is alleen een stuk belangrijker want op de voorkant staat rekening vermeld. Dus wat nu ik zoek het echt niet om zo maar bezig te blijven.

Dus heeft bokt tips waarom dat ik ze telkens terug krijg

LieveLoes

Re: Post Retour Afzender

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:36

Op de voorkant schrijven en je adres doorkrassen misschien?

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:39

Heb je de code onderaan de brief doorgestreept? Soort streepjescode in oranje vaak en nummertjes.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:39

Je moet wel je eigen adres doorstrepen anders gaat hij automatisch weer door de machine en leest jouw adres en komt weer netjes bij jou terecht.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:42

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:43

Ik heb wel eens begrepen dat je bij post met een barcode niet alleen het adres maar ook die barcode met een goede stift moet doorhalen als je post retour afzender stuurt. Anders komt ie met automatisch sorteren gewoon weer bij je terug.

Als het van een specifiek bedrijf is kan je wellicht ook gewoon een keer naar hen bellen/mailen oid?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:46

Alle gegevens van jouw adres, inclusief streepjescode flink doorstrepen. Wij hebben dit ook nog regelmatig van vorige bewoners, het is niet gebeurt dat het weer op mijn mat is beland.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:09

Wat hier gezegd wordt klopt inderdaad. Ik werk zelf in de post en kom "retour afzender" regelmatig tegen.

Wat je moet doen is inderdaad:
1) Kruis door je eigen adres op het poststuk, anders krijg je het net zo hard weer terug;
2) Duidelijk "Retour afzender" op de voorkant schrijven, eventueel met een pijl naar het afzenderadres;
3) De codes (Letter/cijfercode en/ of barcode) onderaan doorstrepen, liefst met zwarte of andere donkere stift. Deze gebruiken ze in de sorteermachines dus als ze die lezen, komt hij automatisch weer bij jou.

Dan zou het gewoon goed moeten gaan en de brief terug moeten keren naar de afzender.

Eventueel kun je er ook nog bij zetten waarom hij retour moet, zodat de afzender ook nog zijn of haar adressenbestand kan aanpassen. Helaas helpt dat niet bij alle bedrijven en blijven sommige toch echt hardnekkig hun post naar het verkeerde adres sturen, weer ik uit eigen ervaring. In dat geval bel ik gewoon de afzender op en laat duidelijk, maar wel op een nette manier merken dat ik not amused ben. Dan is het vaak wel opgelost.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:21

Dik kruis door het adres en op de voorkant met dikke stift “retour afzender” zetten met reden.

Overigens weet ik uit ervaring dat het niet altijd veel verschil maakt. Zo hebben wij nog jaren post van een bank gehad van de vorige bewoners. En die was naar Frankrijk verhuisd. Maakte niet uit hoe we retour stuurden, ze bleven periodiek komen.
Op een gegeven moment kwamen we erachter dat de buurvrouw bevriend was met diens moeder en die heeft onze frustraties overgebracht en daarna was het opgelost.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:49

JPitty schreef:
Wat hier gezegd wordt klopt inderdaad. Ik werk zelf in de post en kom "retour afzender" regelmatig tegen.

1) Kruis door je eigen adres op het poststuk, anders krijg je het net zo hard weer terug;
2) Duidelijk "Retour afzender" op de voorkant schrijven, eventueel met een pijl naar het afzenderadres;
3) De codes (Letter/cijfercode en/ of barcode) onderaan doorstrepen, liefst met zwarte of andere donkere stift. Deze gebruiken ze in de sorteermachines dus als ze die lezen, komt hij automatisch weer bij jou.

Dan zou het gewoon goed moeten gaan en de brief terug moeten keren naar de afzender.

Eventueel kun je er ook nog bij zetten waarom hij retour moet, zodat de afzender ook nog zijn of haar adressenbestand kan aanpassen. Helaas helpt dat niet bij alle bedrijven en blijven sommige toch echt hardnekkig hun post naar het verkeerde adres sturen, weer ik uit eigen ervaring. In dat geval bel ik gewoon de afzender op en laat duidelijk, maar wel op een nette manier merken dat ik not amused ben. Dan is het vaak wel opgelost.

Dit! Alle goed bedoelde reactie met enkel adres doorkruisen en retour afzender schrijven is niet genoeg!

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 15:50

LieveLoes schreef:

Heb dit letterlijk zo gedaan -O-

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 15:51

8Eveline schreef:
Heb je de code onderaan de brief doorgestreept? Soort streepjescode in oranje vaak en nummertjes.

Nee dat niet dat zou ik nog kunnen doen even kijken of die erop staat

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:54

Blue_flower schreef:
JPitty schreef:

Dit! Alle goed bedoelde reactie met enkel adres doorkruisen en retour afzender schrijven is niet genoeg!

Ik heb het altijd zo gedaan en nog nooit de brieven terug gehad (dys enkel adres doorspreken en post retour vermelden)

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 15:55

Dankjewel voor jullie tips,
Blijkbaar is adres en retour niet genoeg, ga dus ook even de barcode doen geen idee dat dit ook moest als deze erop staat en desnoods anders toch even bellen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:12

Ja die streepjescode en jouw adres moet je onleesbaar maken. Alles gebeurd tegenwoordig machinaal bij de post, waardoor die brief eigenlijk pas weer ‘gezien’ wordt door de bezorger.

Machine leest alleen adres en/ of streepjescode, dus als je die niet doorhaalt heeft jouw bijgeschreven tekst weinig zin.

Als je ze wel doorhaalt gooit de machine ‘m eruit en kan de medewerker het poststuk verder afhandelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:20

Blue_flower schreef:

Altijd gedaan en nog nooit wat terug gehad.
Ook de postnl geeft aan dat alleen je eigen adres doorstrepen voldoende is.

Citaat:
Post gericht aan iemand anders
Waarschijnlijk heb je post ontvangen voor de vorige bewoner(s). Je kunt de post terugsturen naar de afzender. Dit doe je als volgt:

Zet met pen een kruis door de adresgegevens.
Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt.
PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender. Ook als je het nieuwe adres van de geadresseerde op de envelop hebt geschreven.

Nergens staat dat je (streepjes)code moet doorstrepen.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:24

Henniie schreef:
Dankjewel voor jullie tips,
Blijkbaar is adres en retour niet genoeg, ga dus ook even de barcode doen geen idee dat dit ook moest als deze erop staat en desnoods anders toch even bellen.

Klopt de post is hardnekkig, als ik op me werk iets vergeet zie ik het na een week weer -O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:31

Inderdaad, zeer herkenbaar, die hardnekkigheid van post...

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:36

Brainless schreef:
Nergens staat dat je (streepjes)code moet doorstrepen.

De code is gekoppeld aan jouw adres, dus valt onder de adresgegevens.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:42

Henniie schreef:
LieveLoes schreef:

Heb dit letterlijk zo gedaan -O-

EN je moet de " streepjescode"" onzichtbaar maken

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 16:45

Klopt, die code is inderdaad gekoppeld aan je adresgegevens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:12

Blue_flower schreef:
JPitty schreef:

Toen ik contact had met PostNL over een brief die op mijn adres aankwam (de geadresseerde heeft hier nooit gewoond) moest ik ook alleen het adres doorstrepen. Die brief kwam terug, toen heb ik ducttape over het adres geplakt (ik had geen stift en met pen werkte het niet). Daarna is hij niet meer teruggekomen ondanks dat ik niks met de streepjescode heb gedaan.
Uiteindelijk politie nodig gehad om de post te stoppen want er kwamen ook steeds meer boetes en zelfs deurwaarders met gerechtelijke brieven.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:16

Hm, dat is dan apart. Mij is namelijk altijd geleerd die barcode door te strepen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:22

anca schreef:
EN je moet de " streepjescode"" onzichtbaar maken

Nope dat hoeft niet.
Heb regelmatig nog post van de vorige bewoner en dat gaat terug retour en heb nog nooit de streepjescode weggehaald en het is altijd goed gegaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:33

Sinds ik een keer een doos hergebruikt heb om iemand wat toe te sturen waar mijn eigen adres niet meer opstond maar die toch 2 dagen later weer bij mij voor de deur stond controlleer ik nu bijna zeer goed op streepjes codes (die zat er dus nog op) Dus ja, ik zou ook de streepjes code door strepen :')