Glazenwasser die geld wil...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Glazenwasser die geld wil...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 12:30

Pfff, willen jullie eens meedenken?

2 maanden terug kwam een glazenwasser hier briefjes in de bus doen. Voor en achter, boven en onder voor 17 euro. Ik ben hiermee accoord gegaan en hij zou minimaal 3 keer komen. Prima! Ben er blij mee, een goede glazenwasser is zeer welkom.

Vorige maand kwam ik thuis na mijn werk en lag er een briefje in de bus dat de ramen gedaan waren en dat er 's avonds iemand langs zou komen.

Helaas was de poort op slot en het rolluik voor (beneden) naar beneden. Ik wist niet dat ze zouden komen.
Alleen mijn 2 ramen boven zijn dus schoongemaakt. 's Avonds kwam er niemand en de hele week en maand ook niet.

Daarnet stond er ineens iemand te bellen en op de ramen te kloppen. Ik naar de voordeur. Een onbekende buitenlandse man. Hij zei dat hij de glazenwasser was (vorige keer waren er 2 andere mannen) en hij vertelde dat ik betalingsachterstand had van 17 euro.

Ik heb hem verteld dat ik niet betaal om de bovengenoemde redenen, daarna zei hij dat ik nog wel van hem zou horen en liep boos weg.

En nu?
Ik ben eigenlijk best angstig nu. Woon met mijn 2 jonge kinderen alleen en heb geen zin in trammelant. Maar betalen vind ik ook niet eerlijk.

Had ik beter wel kunnen betalen?

Barbabientje

Re: Glazenwasser die geld wil...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:34

Hebben m’n ouders ook ooit eens gehad, halve huis rolluiken dicht en voor “hele” huis rekening.
M’n moeder heeft toen ook gezegd van doei, nooit meer iets van gehoord..

Ik zou gewoon even het bedrijf bellen, kan dat niet? Misschien dat je dan gewoon aan kunt geven dat je best wil betalen als ze alles hebben gedaan ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:34

Betaal je toch de helft?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 12:37

Ik heb helaas geen gegevens, ik denk dat het geen echt bedrijfje is.

Helft had gekunt maar hij is al boos weggelopen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:41

Dan is het toch heel simpel?
Kan de man aantonen dat jullie een contract hadden? Nee, er staat niets op papier.
Kan de man aantonen dat hij daadwerkelijk werk verricht heeft? Nee, in ieder geval niet wát er dan afgesproken zou zijn.

Kortom: knappe 'glazenwasser' die denkt geld te kunnen krijgen. En zwart geld, denk ik zo maar...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:41

Doe jezelf een plezier en zoek een glazenwasser waar je contact mee kan hebben ipv dit soort volk. :) Je weet niet wat je aan je huis laat klooien uiteindelijk. :)
Hoe heb je de 1e keer contact gehad met ze? Om dus te bevestigen dat ze mochten komen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:44

Daarom wil ik geen glazenwasser volgens dit concept. Hier in de buurt komen ze ook. Ten eerste komen ze te vaak naar mijn zin, zo vaak zijn mijn ramen niet nodig. En ik heb altijd de poort dicht en vaak de rolluiken naar beneden. Ik wil graag thuis zijn als ze komen. Dus voor mij is dit niks. Ik laat eens in het half jaar een keer iemand komen die het doet op afspraak.

Maar eng idee inderdaad. Zo komen ze met een knokploeg terug om die 17 euro te halen. Brrr. Ik zou betalen en meteen opzeggen. Dat ze niet meer hoeven te wassen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:47

Was eerst ook wat over op tv dat glazenwassers ook als concurrent elkaar bedreigde en alles, ik zou me hier ook niet prettig bij voelen, hoop dat je er niks meer van hoort

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 12:47

Ik moet me ook niet zo aanstellen, ik weet het. Maar ik ben soms een doemdenkers en bang dat iemand iets uithaalt met het huis waar ik zo voor gevochten heb :=

Edit: wat Suzanne zegt dus...

Maar nee, ik heb geen contact, en heb ze 1 keer gezien, dat was de eerste keer dat ze de ramen kwamen zemen. 2 vriendelijke buitenlandse mannen die ik nog koffie en een koekje heb gebracht. Man van vandaag was nieuw voor mij.

Ik zal eens rondvragen in de buurt of er een betrouwbaar bedrijf is. Ben bang van niet, omdat ik al meerdere mensen heb horen klagen over het gebrek aan een glazenwasser.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:48

Ik had ook zo'n briefje in de bus... Feniks glazenwasser ofzo, dacht nog hee leuke prijs maar 17 euro voor en achter boven en beneden kan natuurlijk eigenlijk niet uit...

Ik vertrouw het niet dus ga er niet mee in zee. Ook omdat ze dus minimaal 3 keer komen en je daarna pas kan opzeggen. Hebben ze mooi even de tijd om uitgebreid al je spullen te inventariseren door t raam...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:48

Kan je hem niet aanbieden waar hij daadwerkelijk recht op heeft? Dus het bedrag delen door het aantal ramen wat normaal voor die 17.- gedaan zou worden en dan maal het aantal ramen wat werkelijk is gewassen? Dan is het netjes opgelost toch?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 12:50

meggiemeg schreef:
Kan je hem niet aanbieden waar hij daadwerkelijk recht op heeft? Dus het bedrag delen door het aantal ramen wat normaal voor die 17.- gedaan zou worden en dan maal het aantal ramen wat werkelijk is gewassen? Dan is het netjes opgelost toch?

Dan zou hij ongeveer 4 euro krijgen.
Helaas is hij al weg.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:53

corinep schreef:
Ik had ook zo'n briefje in de bus... Feniks glazenwasser ofzo, dacht nog hee leuke prijs maar 17 euro voor en achter boven en beneden kan natuurlijk eigenlijk niet uit...

Ik vertrouw het niet dus ga er niet mee in zee. Ook omdat ze dus minimaal 3 keer komen en je daarna pas kan opzeggen. Hebben ze mooi even de tijd om uitgebreid al je spullen te inventariseren door t raam...

Het ligt er misschien aan wat voor huis je hebt maar hier is voor en achter ook zoiets. Ik laat alleen voor doen boven en beneden en dat kost me 7,50. Neemt ook altijd mooi de vensterbank voor mee af en dus ladder op om boven te kunnen doen. Ben er al jaren tevreden mee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:55

Storm schreef:
Ik moet me ook niet zo aanstellen, ik weet het. Maar ik ben soms een doemdenkers en bang dat iemand iets uithaalt met het huis waar ik zo voor gevochten heb :=

Edit: wat Suzanne zegt dus...

Maar nee, ik heb geen contact, en heb ze 1 keer gezien, dat was de eerste keer dat ze de ramen kwamen zemen. 2 vriendelijke buitenlandse mannen die ik nog koffie en een koekje heb gebracht. Man van vandaag was nieuw voor mij.

Ik zal eens rondvragen in de buurt of er een betrouwbaar bedrijf is. Ben bang van niet, omdat ik al meerdere mensen heb horen klagen over het gebrek aan een glazenwasser.

Heb je geen buren waarop je kan rekenen eventueel? Als ze al zouden willen dreigen dan trekken ze vrijwel altijd terug zodra een paar buren gewoon even de deur open gooien. :) Als ze specifieker worden met hun dreigementen met het briefje dat je van ze hebt naar de plaatselijke politie. Kans is groot dat ze dan wel gekend zullen zijn. :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 13:07

Ik heb zeker fijne buren die achter me staan! Goede tip.
En mocht het erger worden, dan is de politie inderdaad een een goed idee.
Maar ik hoop keihard dat hij gewoon niet meer terug komt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:23

Voor je eigen gemoedsrust zou je ook nog even contact kunnen zoeken en kunnen vragen of jullie kunnen splitten. Dan neem je een paar euro verlies maar dan ben je wel van het gedoe af. En dan een dikke doei en tot nooit meer.

Wij hebben trouwens ook al een paar verschillende glazenwassers hier in de regio gehad (de laatste zat ook in WW) en wij zijn ermee gestopt. Het is altijd wat. Of ze komen niet. Of ze zetten een trap op het platte dak bij 35 graden zonder iets op het dak te leggen waardoor de poten zo door het dak zakken. Wij zijn er wel klaar mee. Ik klets er af en toe wel een keer de tuinslang tegenaan :))

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:27

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar het gaat over €17 euro.. dat is geen wereldschokkend bedrag. Dus tenzij je er een principe kwestie van wil maken zou ik het gewoon geven, zwart op wit laten zetten en tot nooit meer ziens.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:31

Ik had ook zulk gajes als glazenwasser. Hadden mijn plantjes compleet vertrapt en nee ze konden er makkelijk naast gaan staan.

Daarop ook opgezegd. Kwamen ze doodleuk weer maar gewoon mijn opzegging laten zien. Dikke doei.

Daarna een officiële gevonden. Inderdaad duurder maar netjes via online factuur en laat een paar dagen van te voren weten wanneer ie komt zodat ik de tuin open kan laten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:32

Inderdaad, voor 17 euro zou ik wel mijn rust afkopen.
Eigenlijk snap ik ook niet waarom mensen dergelijke verbintenissen aangaan? Ik ken het concept ook niet. Die glazenwassers komen dan wanneer ze willen? Geen afspraak of op zijn minst een dag die doorgegeven wordt? Dus in principe kunnen ze ook driemaal in één week komen?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:32

Peuk schreef:
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar het gaat over €17 euro.. dat is geen wereldschokkend bedrag. Dus tenzij je er een principe kwestie van wil maken zou ik het gewoon geven, zwart op wit laten zetten en tot nooit meer ziens.

Geen schokkend bedrag nee, maar ze hebben er geen recht op dus niet geven. En TS die zie je heus niet weer hoor, ik zou daar niet angstig van worden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 13:33

Ik heb helaas geen telefoonnummer of iets...

En eigenlijk is het ook een principekwestie als ik niet zo'n bangerik was :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:38

Ik zie dat je in Brabant woont. Wij hadden dit in Den Bosch ook. Blijkbaar is er een hele maffia cultuur aan de gang onder glazenwassers := Nooit geweten!
En idd allemaal "bedrijfjes" die de regels aan hun laars lappen en met dreigementen proberen hun geld te halen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:41

ingedebruijn schreef:
Ik had ook zulk gajes als glazenwasser. Hadden mijn plantjes compleet vertrapt en nee ze konden er makkelijk naast gaan staan.

Daarop ook opgezegd. Kwamen ze doodleuk weer maar gewoon mijn opzegging laten zien. Dikke doei.

Daarna een officiële gevonden. Inderdaad duurder maar netjes via online factuur en laat een paar dagen van te voren weten wanneer ie komt zodat ik de tuin open kan laten.

Dit dus

De mijne mailt een avond van te voren als hij komt en als het door weersomstandigheden niet lukt laat hij het altijd weten.

Ik woon vrijstaand en heb beneden alleen al 14 ramen en deuren en hij doet het voor 20 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:13

Ik doe beneden zelf maar 3 x per jaar komt een schoonmaakbedrijf het doen, incl bovenramen en soort beschermer voor kunststof kozijnen erop smeren
We spreken iedere keer alvast nieuwe datum en tijd af

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:20

Ik heb zelf een glazenwasserij gehad en wij deden de particuliere klanten, de dag van tevoren even contacten dat de glazenwasser ging komen en ze dus bvb de rolluiken open laten of ... sommige mensen/straten hadden gewoon vaste dagen dus dan is het helemaal makkelijk. Meestal werd er om de 2 tot 4wk gewassen of bvb om de 2wkn buiten en 1x per 4wkn ook binnen. Dit is redelijk regulier.
Eens de glazenwasser was geweest kregen ze een briefje in de brievenbus met wat er gedaan is geweest. Aan het eind van de maand/kwartaal/.. werd alles dan verrekend.
Dit, vind ik nog steeds de beste methode en de meeste reguliere glazenwassers werken met dit systeem.

Ik zou zeggen, zoek een glazenwasser met officieel bedrijf die al in je straat wast, vaak krijg je dan "korting" omdat ze daar al moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 17-07-21 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt