Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:42

Waar zijn er verplichte testst dan? Hier nergens hoor.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37377
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:43

Nee, nagenoeg geen internet gehad dus heb veel gemist.

Sizzle

Berichten: 35734
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:43

Spenk schreef:
Waar zijn er verplichte testst dan? Hier nergens hoor.


Bij reizen buiten Europa bijvoorbeeld.
Ik dacht zelfs ook naar en van Ierland maar dat weet ik niet zeker.

Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:45

Maar dan ben je dat testresultaat ook nodig naast de vaccinatie bewijs dus die vlieger gaat niet op..

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:54

Ik weet niet of werkgevers dat verwachten… mijn werkgever in ieder geval niet, die blijft thuis werken faciliteren..

En uiteindelijk is het doel toch ook “minder erg ziek worden”… of heb ik ergens niet op gelet?

simongek

Berichten: 5349
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:55

Sizzle schreef:
bigone schreef:
Misschien dat de mensen die de QR code gebruiken en ook nog eens testen bij klachten wel het fatsoen hebben om thuis te blijven ?


Dat ligt eraan waarom ze getest zijn, het kan ook een verplichte inreis test zijn uit bepaalde landen en dan kun je er dus voor kiezen het resultaat te negeren.

Ik ben bang dat veel werkgevers dat niet meer ondersteunen.
Je ziet die problemen overal om je heen nu. Kinderen besmet, ouders zijn ingeent dus hoeven niet gestest te worden en hoeven niet in quarantaine dus worden gewoon op het werk verwacht.

Heel veel mensen gaan ook allang niet meer testen, zeker niet als ze enkel de prik gehaald hebben voor toegang en niet uit eigen overtuiging.


Ik ben zelf niet gevaccineerd maar dit herken ik van mijn omgeving.

Bijna iedereen is gevaccineerd maar testen echt niet meer bij klachten. Gaan gewoon ovsral heen en dat is wat de meeste doen en ook een beetje gepromoot wordt.

Zorg dat je dat vinkje hebt en je kan gaan en staan waar je wilt.

simongek

Berichten: 5349
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:57

Cer schreef:
Ik weet niet of werkgevers dat verwachten… mijn werkgever in ieder geval niet, die blijft thuis werken faciliteren..

En uiteindelijk is het doel toch ook “minder erg ziek worden”… of heb ik ergens niet op gelet?


Wij moeten wel zsm weer naar kantoor. Mede veroorzaakt door collega's die kantjes er vanaf lopen.

Maar wij zijn overgenomen door amerikaans bedrijf en die willen niet gevaccineerde niet meer op kantoor.

Wat jammer nou. Nog langer thuis werken. *\o/*

Ze zijn nu nog wel bezig met in hoeverre dat mag omdat wij onder nl wetgeving vallen. :j

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:58

simongek schreef:
Zorg dat je dat vinkje hebt en je kan gaan en staan waar je wilt.

Heerlijk! Ik heb genoten gister ..

Mams is met dr zus uit eten geweest, met QR code, en heeft ook genoten :j

simongek

Berichten: 5349
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:01

Cer schreef:
simongek schreef:
Zorg dat je dat vinkje hebt en je kan gaan en staan waar je wilt.

Heerlijk! Ik heb genoten gister ..

Mams is met dr zus uit eten geweest, met QR code, en heeft ook genoten :j


Ik ga bijna nooit uit eten dus maakt mij niet uit. Alleen feestje van schoonouders laat ik dan maar even gaan.

En we gaan weekend naar hotel maar na telefonisch contact ben ik gewoon welkom zonder qr code.

Mochten we uiteten willen laat ik me testen in de buurt en kunnen we naar restaurant maar voor de rest sla ik horeca wel ff over.

purny

Berichten: 27584
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:06

@lenaa_tje: er was gister wel ddos aanval met de codes en het was overbelast. Wellicht had het daarmee te maken?

Sizzle

Berichten: 35734
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:10

Spenk schreef:
Maar dan ben je dat testresultaat ook nodig naast de vaccinatie bewijs dus die vlieger gaat niet op..


Je kunt toch testen voor je reis naar Japan, erachter komen dat je positief bent, je reis dus moet annuleren /verplaatsen en vervolgens gaan stappen in eigen land?
Ik vind dat het ergens fijn dat er blijkbaar nog genoeg mensen zijn die er vanuit gaan dat iedereen een mate van verantwoordelijkheid voelt, maar de realiteit is anders. Er zijn vorig jaar regelmatig mensen beboet die bewust met positieve test zijn gaan stappen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:13

simongek schreef:
Ik ben zelf niet gevaccineerd maar dit herken ik van mijn omgeving.

Bijna iedereen is gevaccineerd maar testen echt niet meer bij klachten. Gaan gewoon ovsral heen en dat is wat de meeste doen en ook een beetje gepromoot wordt.

Zorg dat je dat vinkje hebt en je kan gaan en staan waar je wilt.


Ik denk idd dat veel mensen bij hele milde klachten zoals een dag hoofdpijn, een beetje snotterig of wat keelpijn niet snel meer bij de ggd gaan testen. Ik snap dat wel. We gaan nu een seizoen in waarin de kans gewoon groot is dat je normaal verkouden raakt, door de opgeheven 1,5 m e.d. gaan we er nu achterkomen hoe slecht ons immuunsysteem is onderhouden de afgelopen 1,5 jaar, juist door de maatregelen.

Ik denk wel dat mensen veel sneller en makkelijker een zelftest doen. Dat merk ik aan mezelf ook. Die drempel is zoveel lager. En ook heb je altijd nog de optie om niet te testen en binnen te blijven tot je 24 uur klachtenvrij bent.

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe lang ze nog willen dat je bij klachten gaat testen, dat quarantaine en strikte isolatie blijft mochten de corona gerelateerde opnames gewoon laag blijven (net als nu).

En ik ben heel erg benieuwd of er bij een griepgolf maatregelen gaan komen tegen de griep, mochten er daar veel opnames uit voortkomen?

Suzanne F.

Berichten: 49483
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:15

Mijn dochter is gevaccineerd maar was snipverkouden. Die heeft een thuistest gedaan en was negatief. Dan blijft het daar ook bij inderdaad en gaan we niet helemaal naar de GGD.

Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:16

Maar vorig jaar was niemand gevaccineerd. Ik denk dat mensen die zich volledig laten vaccineren en vrijwillig testen bij klachten of besmetting in omgeving dat die niet vervolgens lekker met die positieve test op pad gaan..

En bij een buitenlandreis... tja je komt nog bijna nerges dus ik denk niet dat enorme golven mensen zijn die daar uit voortkomen positief eigenlijk.

Zebrastreep

Berichten: 9845
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:18

Ik mij nog steeds testen bij klachten. Tot nu toe nog niet weer nodig geweest. Ik mag bijv niet werken met klachten zonder eerst negatief getest te zijn dus ik moet wel.

En die zelftesten zeggen niet zoveel... Iemand die ik ken had 4 negatieve zelftesten met klachten maar was na een test bij de ggd zo positief als maar kon

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:28

Suzanne, zo doen wij het idd ook. Bij twijfel de andere dag nog een zelftest. En bij ziek zijn gewoon thuis uitzieken.

Zebrastreep, ze zijn misschien iets minder betrouwbaar maar ook bij de ggd hoor je wel dat mensen onterecht een negatieve uitslag kregen.

Ik vind een zelftest in dit stadium van de epidemie echt wel een goede optie.

Exitium schreef:
Vayo schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/coronachec ... ~a263a17d/

Eerste avond met QR-code en op verschillende plaatsen overbelasting waardoor mensen hun QR-code niet konden laten zien en ergens niet binnen mochten. Door de problemen ook lange rijen.

Ik ben echt benieuwd hoe lang ze dit vol willen gaan houden die QR-codes tonen. Als je het zo leest kun je beter maar een papieren versie aan kunt vragen.

Mijn neefje is op stap geweest en in onze regio’s toch best wat gelegenheden die niet controleren en waar je zo naar binnen kan.

Mensen moeten zich gewoon voorbereiden. Je moet als je die app downloadt één keer een QR-code genereren. Die code kun je dan blijven gebruiken, tot 180 dagen na herstel of onbeperkt in geval van vaccinatie. Alleen als je test moet je regelmatig een nieuwe QR-code genereren, omdat die maar 24 uur geldig is. Hadden mensen die code vooraf gegenereerd, dan hadden ze geen issue gehad. Als iedereen dat op zaterdagavond voor de deur van de kroeg gaat staan doen, tja...


Het was ook bij mensen die gewoon goed voorbereid waren. Die kregen bij het openen van de app direct een foutmelding te zien. Die hadden hun code al lang opgehaald. En aangezien een screenshot niet geaccepteerd mag worden.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/396 ... ubH37yoOpA

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78605
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:30

Vanavond gaan wij uit eten, neem voor de zekerheid de geprinte codes maar mee. Vanmorgen deed de app het wel weer en hebben we de QR code weer ververst. Ik dacht dat je iedere 3 dagen een nieuwe kreeg, als je geen internet hebt moet je eens in de 3 dagen verbonden zijn met internet voor de QR code. Mijn man heeft geen mobiel internet namelijk en voor hem was dit op vakantie in Frankrijk dus wel belangrijk.

purny

Berichten: 27584
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:38

Ik vond de thuistest te ingewikkeld qua uitleg. Maar dat heeft dan ook met mijn beperking te maken.
Later heeft mijn moeder het uitgelegd door het ruw te laten zien en nu snap ik hem.
Ik voelde me na dagje Amsterdam ook echt beroerd. Daarom ben ik naar de ggd gegaan.

Zebrastreep

Berichten: 9845
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:50

Ik zou ook wel sneller neigen naar een thuistest , maar dat is meer omdat je zelf wat voorzichter bent met het inbrengen van het staafje. Alleen gevaar is bij veel mensen dat ze het staafje niet diep genoeg in de neus steken waardoor de uitslag bijv. nog vals negatief kan zijn. Ik was toen ook snipverkouden en heb ook een zelftest gedaan en voor de rest lekker thuis ( ik voelde mij overigens ook echt niet goed genoeg om de deur uit te gaan). Ik had toch al last van traanogen en een kriebelneus , dus vond het daardoor reuze meevallen het voelde toch al het zelfde als de traanogen en kriebelneus die ik al had.

Stel dat ik nu wel moest werken , of heel veel mensen had gezien was ik wel naar de GGD gegaan. Maar ik zat toch al thuis. Mijn vader was al gevaccineerd en mijn moeder gelooft toch dat ze niet zo ziek wordt van corona dus voor haar doe ik ( sorry) niet zoveel moeite.

karrij
Berichten: 1067
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:03

Dit weekend bij de cantharel geweest, zonder problemen qr code met id kaart moeten tonen,geen enkel probleem mee.
Ook geen enkele wanklank van iemand gehoord!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:17

Zebrastreep schreef:
Ik zou ook wel sneller neigen naar een thuistest , maar dat is meer omdat je zelf wat voorzichter bent met het inbrengen van het staafje. Alleen gevaar is bij veel mensen dat ze het staafje niet diep genoeg in de neus steken waardoor de uitslag bijv. nog vals negatief kan zijn. Ik was toen ook snipverkouden en heb ook een zelftest gedaan en voor de rest lekker thuis ( ik voelde mij overigens ook echt niet goed genoeg om de deur uit te gaan). Ik had toch al last van traanogen en een kriebelneus , dus vond het daardoor reuze meevallen het voelde toch al het zelfde als de traanogen en kriebelneus die ik al had.

Stel dat ik nu wel moest werken , of heel veel mensen had gezien was ik wel naar de GGD gegaan. Maar ik zat toch al thuis. Mijn vader was al gevaccineerd en mijn moeder gelooft toch dat ze niet zo ziek wordt van corona dus voor haar doe ik ( sorry) niet zoveel moeite.


Dat is idd wel de reden dat ik die thuistest doe, maar het bij de ggd zo’n drempel is. Gisteren hadden we een feestje met eindelijk weer eens heel de familie. Mijn tante gaf aan na een ggd test echt gigantische hoofdpijn te hebben gekregen. Ik ben daar ook gevoelig voor. Direct hoofdpijn en ook gelijk een flinke bloedneus die later die week nog eens 3 x spontaan is ontstaan. Zolang je bij de ggd niet kan kiezen voor enkel afname uit de keel of een speekseltest of bloedtest blijf ik toch vasthouden aan een zelftest. Dan maar minder diep en minder betrouwbaar. Bij twijfel doe ik altijd de dag erna nog een zelftest.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:27

Dagahra schreef:
karuna schreef:
Daks tjsa mijn reactie was ook 8)7 hopen voor je dat niemand van de niet gecontroleerden besmet is geweest.

Gevaccineerde mensen kunnen ook gewoon besmettelijk zijn :+


Jahoor even besmettelijk dan niet gevaccineerden.
Ook kunnen ze nog gewoon ziek worden.

Zebrastreep

Berichten: 9845
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:31

@loriene

Echt kunnen mensen nog ziek worden na een vaccinatie? Goh

Sarcasme weer uit

Dat mensen daar nog zo over struikelen zeg :')

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:35

Zebrastreep schreef:
@loriene

Echt kunnen mensen nog ziek worden na een vaccinatie? Goh

Sarcasme weer uit

Dat mensen daar nog zo over struikelen zeg :')



Waar slaat dit nou weer op?

Zebrastreep

Berichten: 9845
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:46

Omdat dat toch al zeker heel lang bekend is dat dat nog gewoon kan :')