Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 07:41

Douce schreef:
De QR code voor vaccinatie blijft ook maar 4 weken staan ivm veiligheidsredenen. Ben dus benieuwd of we over 4 weken hetzelfde probleem weer hebben.


Hoe kom je daar bij? Is niet zo hoor..

xxxmh

Berichten: 3515
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:02

Douce schreef:
De QR code voor vaccinatie blijft ook maar 4 weken staan ivm veiligheidsredenen. Ben dus benieuwd of we over 4 weken hetzelfde probleem weer hebben.


Nee hoor. Weet niet hoe je daar bij komt..

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:21

Mijn 2de vaccinatie was in juli dus dan zou mijn QRcode al heel lang niet meer geldig zijn. Leg eens uit wat je bedoelt en waar je deze fake news vandaan haalt

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:32

Exitium schreef:
Vayo schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/coronachec ... ~a263a17d/

Eerste avond met QR-code en op verschillende plaatsen overbelasting waardoor mensen hun QR-code niet konden laten zien en ergens niet binnen mochten. Door de problemen ook lange rijen.

Ik ben echt benieuwd hoe lang ze dit vol willen gaan houden die QR-codes tonen. Als je het zo leest kun je beter maar een papieren versie aan kunt vragen.

Mijn neefje is op stap geweest en in onze regio’s toch best wat gelegenheden die niet controleren en waar je zo naar binnen kan.

Mensen moeten zich gewoon voorbereiden. Je moet als je die app downloadt één keer een QR-code genereren. Die code kun je dan blijven gebruiken, tot 180 dagen na herstel of onbeperkt in geval van vaccinatie. Alleen als je test moet je regelmatig een nieuwe QR-code genereren, omdat die maar 24 uur geldig is. Hadden mensen die code vooraf gegenereerd, dan hadden ze geen issue gehad. Als iedereen dat op zaterdagavond voor de deur van de kroeg gaat staan doen, tja...

Los daarvan is techniek wel één van de redenen dat ik de papieren versie gebruik. Doe ik met concertkaarten ook standaard. Zou ik m'n telefoon laten vallen of iets dergelijks, dan heb ik altijd de papieren versie bij me.



In Nijmegen is al een restaurant gesloten: https://www.nu.nl/coronavirus/6159082/g ... trole.html

M’n vriend is gistermiddag naar een brouwerij geweest voor een rondleiding. Had vrijdag alles geregeld bij de app. Ook de qr gemaakt. Deze had hij nog niet want pas eind augustus volledig gevaccineerd. Ook gecontroleerd door met mijn telefoon te scannen.
Toch kreeg hij de volgende een soort foutmelding in de app waardoor er een nieuwe code gemaakt moest worden.
Waren meer mensen die dat hadden en dat was rond 12 uur ‘s middags.
Dus dat is blijkbaar niet feilloos.
Met deze berichtgeving zou ik dus ook eerder voor de papieren versie gaan. Wil je dit dus heel graag gebruiken.

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:03

xxxmh schreef:
Douce schreef:
De QR code voor vaccinatie blijft ook maar 4 weken staan ivm veiligheidsredenen. Ben dus benieuwd of we over 4 weken hetzelfde probleem weer hebben.


Nee hoor. Weet niet hoe je daar bij komt..


Ze bedoelt de print versie. De QR code in je telefoon wisselt om de zoveel tijd uit veiligheidredenen. Als je hem uitprint is hij beperkt geldig.

Spenk
Berichten: 21829
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:05

De uitgeprinte is een jaar geldig dus dat is onzin. Heb hem hier liggen.

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:12

Spenk schreef:
De uitgeprinte is een jaar geldig dus dat is onzin. Heb hem hier liggen.


Oh ja ik zie het. Een jaar.
Hm dan weet ik ook niet wat ze bedoelt.

BigOne
Berichten: 38427
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:21

De digitale QR code word wegens de beveiliging maandelijks vernieuwd dus regelmatig even aanzetten. Zo begreep ik het uit een nieuwsbericht.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:47

Gisteren in 4 verschillende horeca gelegenheden geweest en nergens is gevraagd naar een QR code. Bij 1 gelegenheid binnen gezeten en ook daar niet gecheckt *\o/*

BigOne
Berichten: 38427
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:49

Daks schreef:
Gisteren in 4 verschillende horeca gelegenheden geweest en nergens is gevraagd naar een QR code. Bij 1 gelegenheid binnen gezeten en ook daar niet gecheckt *\o/*

Goh, vier maar , had er nog even vier extra bezocht. Knap hoor.

Daks

Berichten: 5835
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:52

Haha wat reageer je weer lekker "volwassen" en vol aannames :')

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:54

Wat plaats jij een raar bericht met een feest smiley omdat je niet gecheckt bent … :?

Gister naar de bios geweest, en langs wat eettentjes en overal netjes gecheckt, niemand deed moeilijk, de app werkte gewoon, was echt een prima avond +:)+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:02

Daks tjsa mijn reactie was ook 8)7 hopen voor je dat niemand van de niet gecontroleerden besmet is geweest.

Hier gister thuis gekomen en een grote cultuur en covid shock. Van rust ruimte mondkapjes en controle reden we langs een uitpuilende mac donalds waar iedereen op elkaar gestapeld stond te dringen. Voor mij nu weer thuisblijven en mensen ontlopen. Te druk is gewoon niet goed voor me. :n

Benieuwd wat de cijfers gaan doen komende weken. Als dat blijft meevallen kan ik dan misschien mijn neus weer buitenboord steken.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:04

Vervelend he in Nederland karuna.. Je zou kunnen emigreren? +:)+

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:10

Op een berg schijnt het heel rustig te zijn?

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:26

Karuna, de covid toegans QR is GEEN methode om besmettingen buiten te houden, het is een inentingsmotivatiemethode ;)
Sterker nog, als je weet dat je besmet bent en positief getest bent dan overruled gewoon je inenting en krijg je toch een groen vinkje.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:30

Als je een code hebt dan heb je die, en dan kan je doen wat je wil. Als je daarna Covid krijgt maakt dat op zich dus niets meer uit ..

Wellicht ben je minder besmettelijk maar dat is nog niet zeker ..
Ik loop iig heerlijk overal rond en binnen met code en heb gelukkig nog geen gezeik gezien. Gewoon gemoedelijk en gezellig +:)+

BigOne
Berichten: 38427
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:31

Misschien dat de mensen die de QR code gebruiken en ook nog eens testen bij klachten wel het fatsoen hebben om thuis te blijven ?

Spenk
Berichten: 21829
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:32

En toch denk ik dat er maar weinig mensen zijn die zich laten vaccineren, vervolgens bij klachten dus wel naar de GGD gaan testen en dan bij eeb positieve test zeggen fiets de wereld ik ga gewoon met mijn groene vinkje erop uit.

Want als je zo ingesteld bent dan lijkt het me niet je braaf ggd gaat testen dan kun je ook zelftesten of helemaal niet testen.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:33

karuna schreef:
Daks tjsa mijn reactie was ook 8)7 hopen voor je dat niemand van de niet gecontroleerden besmet is geweest.

Gevaccineerde mensen kunnen ook gewoon besmettelijk zijn :+

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:33

bigone schreef:
Misschien dat de mensen die de QR code gebruiken en ook nog eens testen bij klachten wel het fatsoen hebben om thuis te blijven ?


Dat ligt eraan waarom ze getest zijn, het kan ook een verplichte inreis test zijn uit bepaalde landen en dan kun je er dus voor kiezen het resultaat te negeren.

Ik ben bang dat veel werkgevers dat niet meer ondersteunen.
Je ziet die problemen overal om je heen nu. Kinderen besmet, ouders zijn ingeent dus hoeven niet gestest te worden en hoeven niet in quarantaine dus worden gewoon op het werk verwacht.

Heel veel mensen gaan ook allang niet meer testen, zeker niet als ze enkel de prik gehaald hebben voor toegang en niet uit eigen overtuiging.

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:37

Spenk schreef:
En toch denk ik dat er maar weinig mensen zijn die zich laten vaccineren, vervolgens bij klachten dus wel naar de GGD gaan testen en dan bij eeb positieve test zeggen fiets de wereld ik ga gewoon met mijn groene vinkje erop uit.

Want als je zo ingesteld bent dan lijkt het me niet je braaf ggd gaat testen dan kun je ook zelftesten of helemaal niet testen.


Ik denk dat jij teveel redeneert vanuit je eigen waarden en normen. Ik denk zelfs dat een deel nu niet eens de 2e stap neemt ( zich laten testen) . Zo van: 'Ik ben toch gevaccineerd, ik kan toch niet meer ziek worden.'

Spenk
Berichten: 21829
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:39

Dat is wat ik zeg toch??

Dat die mensen niet meer gaan testen. En als ze dat wel doen verwacht ik niet ze gewoon erop uitgaan.

De discussie was dat je groene enting vinkje niet verandert bij positieve GGD test. En ik denk dat er maar weinig mensen na een ggd test als ze volledig zijn gevaccineerd gewoon erop uit gaan.

Dan test je gewoon niet en vindt je het wel best maar dan is het niet bij de GGD bekend dus ook geen reden om je groene vinkje in te trekken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:41

Klopt je kunt alsnog besmet zijn maar de kans is een stuk kleiner. Maar ongecontroleerd is ook ongetest, ongevaccineerd, en mogelijk ook niet ter plekke eventuele klachten gezien. Het risico is gewoon groter als er niet gecontroleerd wordt. Eerdere opening heeft bewezen in discos en clubs dat het gruwelijk mis ging. Dus vandaar de cijfers zullen het wel gaan aantonen.

En tot die tijd blijf ik weer overal weg. Niet alleen voor covid maar ook andere virussen. Ik blijf graag gespaard van longontstekingen of erger. Komende weken zullen veel mensen extra dicht op elkaar gaan stapelen omdat het weer mag.

Relaxed als dat had gekund had ik dat al lang gedaan. Ben flink op huizenjacht geweest en leuks gevonden. Alleen de omstandigheden dwongen me te blijven waar ik ben.

Maar ik was zeker niet de enige die zich rotschrok van de opeen gestapelde drukte. :n

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:42

Dat ligt dus aan de reden van testen.
Bij een vrijwillige test gaat het waarschijnlijk om mensen die zelf voorzichtig zijn. Bij een verplichte test zal het ook een hoop mensen weinig boeien wat het resultaat is.

Karuna, jij hebt blijkbaar niet meegekregen dat het eerste 2G superspreader event al een feit is (20% van de aanwezigen besmet)?
Er zijn inmiddels steeds meer data die helemaal niet zo rooskleurig zijn kwa besmetting, maar het belangrijkste is nog altijd: niet ziek worden.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 26-09-21 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt