Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 10:57

Op het station en op de haltes werd het al niet veel gedaan.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 11:00

Tiggs schreef:
MarlindeRooz schreef:
Hier ook vuurwerk maar dat is hier wel vaak zo.

Ik kan ook echt niet wachten tot die domme mondkapjes in het OV er af gaan. Echt heel benauwd. :=


Oh in het ov vind ik het echt geen probleem, op de perrons enzo wel onzinnig.

Nou op het perron kom ik dichterbij mensen dan in de trein. Zit bijna altijd alleen in een vierzits. :=

karrij
Berichten: 1056
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 11:29

UPDATE!!!

Schoonzus heeft besloten niet de qr code van haar dementerende vader te gebruiken.

Mijn man heeft haar gister gebeld en nogmaals verteld dat hij (wij) geen respect op kunnen brengen voor dit soort actie's. We hebben het maar netjes gehouden.

Ik was gister bij schoonpa en begon er over, het enige dat hij zei was: Tja ze wordt steeds gehaaider, net als haar moeder (schoonouders zijn gescheiden) hahahaha. Maar hij wist zich niet meer te herinneren dat ze het hem afgelopen weekend gevraagd had.

Nu blijkt ze notabene een testlocatie op 2 minuten lopen van haar huis te hebben.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 11:33

purny schreef:
Op het station en op de haltes werd het al niet veel gedaan.

En daar hoeft het vanaf vandaag ook niet meer. Alleen in het openbaar vervoer zelf.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 11:34

Exitium schreef:
Er hebben ook een stuk minder mensen griep gehad vorig jaar. Afstand houden en dergelijke zorgt ervoor dat ook het griepvirus zich niet zo makkelijk kan verspreiden.


Even hier op inhaken.
Als de griep niet makkelijk kon verspreiden waarom Corona dan wel?!
(Serieuze vraag)

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 11:36

Andere besmettelijkheid, geen antistoffen tegen corona en wel tegen griep...

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 11:44

Ik vraag me af of bv in verpleeghuizen echt iedereen getest is of dat ze bij ziekte maar uitgegaan zijn van Corona omdat dat heerste.
Als echt niemand griep heeft gehad dan zou je denken dat het virus verdwenen zou zijn. Dan werd het ook niet meer doorgegeven en zou dus nu ook niemand eigenlijk griep krijgen omdat er niemand het virus bij zich draagt.
Of ontstaat griep gewoon uit het niets?

996981
Berichten: 9775
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 11:45


Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 11:49

Nee dat wil ik niet.

Suzanne F.

Berichten: 49287
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:02

Nee ik ook niet. Maar die kant gaat het voorlopig wel uit. Totdat iedereen die ernstig ziek van Corona kan worden is doodgegaan en de rest van de bevolking er redelijke immuniteit tegen heeft opgebouwd. Soort survival of the fittest. En dan is het een ‘gewone griep’ geworden en kunnen we weer normaal doen. Maar daar gaat nog wel even overheen denk ik.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:04

Nee dat wil ik ook niet, maar ik ben daar dus ook helemaal niet bang voor. We zitten in een pandemie! En ik ben nu allang blij dat er plekken zijn waar we 'normaal' kunnen doen. Ik denk echt dat dit gewoon nog even nodig is, maar niet voor altijd.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:06

MarlindeRooz schreef:
Nou op het perron kom ik dichterbij mensen dan in de trein. Zit bijna altijd alleen in een vierzits. :=


Oh die luxe heb ik meestal niet, maar als er bijna niemand om je heen zit, dan vind ik het ook onzinnig voelen ja.

Perron voelt voor mij veilig omdat je buiten bent en beweegt.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:08

Sheran schreef:
Nee dat wil ik ook niet, maar ik ben daar dus ook helemaal niet bang voor. We zitten in een pandemie! En ik ben nu allang blij dat er plekken zijn waar we 'normaal' kunnen doen. Ik denk echt dat dit gewoon nog even nodig is, maar niet voor altijd.


Een wereldwijde pandemie, waar we zo snel mogelijk vanaf willen. Ik ben er ook niet bang voor.

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:12

996981 schreef:
"Als je in een samenleving bent beland waar je bang voor elkaar moet zijn tenzij je een bewijsje kunt laten zien, dan moet je je echt even achter je oren krabben en je afvragen: willen we deze kant op?"


Dit…..

https://nos.nl/artikel/2399164-demissio ... angsbewijs



En ? Dit is haar mening en vind het schandalig dat ze op deze manier het werk van de boas en mensen die bij de horeca aan de deur staan zo ondermijnt.
Snap wel waar het bij haar vandaan komt, haar regio ziet het helemaal niet zitten en ze wil nog wel graag over straat natuurlijk. Volgende halte, burgemeester van Edam Volendam.
Los van hoe je er prive over denkt, als regering moet je een lijn trekken en in alle andere coronastemmingen heeft madam voor gestemd dus dit is gewoon belachelijk.

Karl66

Berichten: 29755
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:23

Ze is lid van het kabinet. Ze kon binnen het kabinet de discussie aangaan, maar nadat er een besluit genomen is mag je verwachten dat ze dat beleid uitdraagt. Het is ook nog eens niet zo dat ze een CDA standpunt uitdraagt in de aanloop naar de volgende onderhandelingsronde voor een nieuw kabinet. Dan was het net zo fout, maar politiek nog begrijpelijk geweest. Ik denk dat ze nu alleen maar af kan treden en dan misschien overstappen naar een partij die beter bij haar past. Ja21 of groep Haga.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:34

Karl66 schreef:
Ze is lid van het kabinet. Ze kon binnen het kabinet de discussie aangaan, maar nadat er een besluit genomen is mag je verwachten dat ze dat beleid uitdraagt. Het is ook nog eens niet zo dat ze een CDA standpunt uitdraagt in de aanloop naar de volgende onderhandelingsronde voor een nieuw kabinet. Dan was het net zo fout, maar politiek nog begrijpelijk geweest. Ik denk dat ze nu alleen maar af kan treden en dan misschien overstappen naar een partij die beter bij haar past. Ja21 of groep Haga.
Eens. Haar timing is ook nog eens belabberd.

Overigens staat haar positie inmiddels serieus ter discussie:
https://nos.nl/artikel/2399164-positie- ... angsbewijs

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:47

En terecht..

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:50

Nou dat, dat ze nu achteraf nog ff komt natrappen :n

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 14:13

Hier bij de sportclub merk je toch dat het allemaal lastig is met de regels. Er is niemand om QR-codes te controleren. Het is soms al lastig om vrijwilligers voor achter de bar te regelen. Club moet het toch hebben van het drinken en wat lekkers dat er gekocht wordt. En de meeste mensen nuttigen het nu toch buiten.

De teams die spelen mogen allemaal tegelijk douchen nadien, alleen als een speler naar de wc moet is een QR-code nodig … officieel. Voor niet gevaccineerden is het toch een gedoe om wekelijks of meerdere keren per week (wedstrijden en trainen zijn wekelijks) te testen voor het geval je naar de wc moet. Wc’s bevinden zich ook naast de doucheruimtes dus nu is dat maar gewoon onderdeel van de kleedkamers ed.

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 14:52

En Mona Keijzer heeft haar ontslag gekregen en terecht.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 15:08

Vayo schreef:
Hier bij de sportclub merk je toch dat het allemaal lastig is met de regels. Er is niemand om QR-codes te controleren. Het is soms al lastig om vrijwilligers voor achter de bar te regelen. Club moet het toch hebben van het drinken en wat lekkers dat er gekocht wordt. En de meeste mensen nuttigen het nu toch buiten.

De teams die spelen mogen allemaal tegelijk douchen nadien, alleen als een speler naar de wc moet is een QR-code nodig … officieel. Voor niet gevaccineerden is het toch een gedoe om wekelijks of meerdere keren per week (wedstrijden en trainen zijn wekelijks) te testen voor het geval je naar de wc moet. Wc’s bevinden zich ook naast de doucheruimtes dus nu is dat maar gewoon onderdeel van de kleedkamers ed.


Bij ons hoef je alleen de code te laten zien als je in de sociëteit gaat zitten met consumptie. Als je alleen naar de wc gaat (dat kan ook buitenom, dus zonder door de sociëteit te lopen) of iets bestelt en dat op het terras opdrinkt of -eet hoeft het niet.

996981
Berichten: 9775
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 15:42

Best bijzonder dat een demissionair premier, die vanuit de volledige oppositie een motie van wantrouwen kreeg naar aanleiding van een groot schandaal, maar niet is opgestapt een ander ontslaat om zoiets relatief kleins…

Spenk
Berichten: 21797
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 15:51

Iets relatief kleins??

Je draagt als kabinet één beleid uit. Dan kan natuurlijk niet 1 iemand roepen dat die er tegen is. Je kan er tegen zijn dat mag! Maar dan had zij bij het nemen van het besluiten om dit beleid te voeren moeten terug treden en aangeven ze niet achter het beleid staat.

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 15:52

Jij mag dat relatief klein vinden maar dat is het natuurlijk niet.
Wanneer je in de regering zit word je geacht in het openbaar achter de keuzes van het kabinet te staan. Los van je persoonlijke mening, die kun je geven in de overleggen die plaatsvinden voor die tijd. Wanneer je dat niet doet en na een besluit op deze manier de boel saboteert dan ben je heel fout bezig.
Los van wat Rutte of iemand anders ook in het verleden heeft gedaan.
Wanneer Wilders dit interview zou geven is er niets aan de hand maar niet een lid van de regering.

Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 16:13

996981 schreef:
Best bijzonder dat een demissionair premier, die vanuit de volledige oppositie een motie van wantrouwen kreeg naar aanleiding van een groot schandaal, maar niet is opgestapt een ander ontslaat om zoiets relatief kleins…


Kleins? Geen vertrouwen hebben in het beleid waar je zelf voor zou moeten staan? Het zou haar gesierd hebben als ze zelf ontslag had genomen ipv het te krijgen.